2013-12-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Hur ofta kommer det in objekt till heimstaden? Fick två mejl för ett tag sedan med kort mellanrum med lite olika lägenheter/rum, men då var jag inte antagen så vågade inte chansa på något.

Är det någon vits att sitta och spamma f5 och hoppas att det kommer något innan vårterminen börjar? Det finns väl inget kösystem hos heimstaden, så jag antar att det är först till kvarn som gäller? Någon som kan upplysa en förvirrad själ?

Ruljansen på flogsta korridorsrum är stor och det dyker upp lägenheter hela tiden. Det är bara spamma på.

Angående hur heimstaden fyller sina lägenheter har varit uppe för diskussion flertalet gånger i denna tråd och enligt min uppfattning och erfarenhet så är det varken först till kvarn eller kösystem. Eller så hatar dom mig av någon anledning. Men det är lugnt jag hatar dom också. Min teori är att prioriteringen är något i stil med Utbytesstudenter --> Folk som ringer och gråter --> Jämn könsfördelning --> längst avstånd till hemmakommun --> Kötid --> Kruväxter, katter som gått på tangentbordet, hemlösa, etc etc --> Vilsehemma
Citera
2013-12-15, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsehemma
Ruljansen på flogsta korridorsrum är stor och det dyker upp lägenheter hela tiden. Det är bara spamma på.

Angående hur heimstaden fyller sina lägenheter har varit uppe för diskussion flertalet gånger i denna tråd och enligt min uppfattning och erfarenhet så är det varken först till kvarn eller kösystem. Eller så hatar dom mig av någon anledning. Men det är lugnt jag hatar dom också. Min teori är att prioriteringen är något i stil med Utbytesstudenter --> Folk som ringer och gråter --> Jämn könsfördelning --> längst avstånd till hemmakommun --> Kötid --> Kruväxter, katter som gått på tangentbordet, hemlösa, etc etc --> Vilsehemma

Haha fan vad jag skrattade! Inte åt dig men åt det komiska i inlägget

Har uppdaterar relativt frekvent under helgen men utan resultat. Hoppas på att det kommer in något imorgon Sen så får jag väl hålla tummarna att jag prioriteras över folk som ringer och gråter o.s.v.
Citera
2013-12-15, 23:40
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Haha fan vad jag skrattade! Inte åt dig men åt det komiska i inlägget

Har uppdaterar relativt frekvent under helgen men utan resultat. Hoppas på att det kommer in något imorgon Sen så får jag väl hålla tummarna att jag prioriteras över folk som ringer och gråter o.s.v.
Du kan också ringa. Jag känner några som fick bostad på det sättet.
Citera
2013-12-16, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo

Me too. Du behöver inte ens gråta. Har de något ledigt men opublicerat just då så lär du få det.
Citera
2013-12-17, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo

Citat:
Ursprungligen postat av EG
Me too. Du behöver inte ens gråta. Har de något ledigt men opublicerat just då så lär du få det.

Ringde men personen som svarade var dryg och kort i ton. Hon sa att det kommer nya objekt ut på sidan snart, men det är inte inflyttning på dom fören början på mars.

Det märkliga var att när jag kollade hemsidan imorse så fanns det 2 objekt som passade min sökning. Anmälde mig som intresserad men har inga förhoppningar...
Citera
2013-12-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ringde men personen som svarade var dryg och kort i ton. Hon sa att det kommer nya objekt ut på sidan snart, men det är inte inflyttning på dom fören början på mars.

Det märkliga var att när jag kollade hemsidan imorse så fanns det 2 objekt som passade min sökning. Anmälde mig som intresserad men har inga förhoppningar...

Ring igen! Allt beror på handläggaren.
Citera
2013-12-17, 19:50
Medlem
WhaleMales avatar
Vilka bostadsköer som student i Uppsala?

Hej!
Om man tänkte bli student i Uppsala om 1-2 år, vilka bostadsköer kan det vara smart att ställa sig i?
Vanliga bostadsköer känns väl ganska kört, men kanske finns det speciella för studenter, det vet jag finns i andra studentstäder.

Tacksam för svar
Senast redigerad av WhaleMale 2013-12-17 kl. 20:06.
Citera
2013-12-17, 20:03
Medlem
kinesarsles avatar
Göteborg eller Uppsala? Bestäm dig.
Citera
2013-12-17, 20:06
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Göteborg eller Uppsala? Bestäm dig.

Uppsala, sorry
Citera
2013-12-17, 20:28
Medlem
anonpeds avatar
studentstaden.se
Citera
2013-12-17, 21:01
Medlem
Passa även på att ställ dig i kö hos uppsalahem (www.uppsalahem.se) och rikshem (www.rikshem.se), de som har störst utbud av vanliga hyresrätter.
Citera
2013-12-17, 21:15
Medlem
WhaleMales avatar
Är det någon av dessa som man samlar poäng hos?
Gör man det hos flera av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in