2013-12-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storsnusarn
Du kan ju alltid nöta Coveted om du nu inte gjort det och ledsnat. Det ger 12k och är sjukt enkelt att göra på ca 3-4 min.

Klicka upp startmenyn, gå in på Online -> Jobs -> Host Job -> Rockstar Created -> Missions -> Coveted.

Jag nötte fram ca 400k på detta sätt igårkväll och en stund idag, för att som du, köpa mig en Adder (och kunna fullmodda den)

Det går även att replaya så kör du med polare eller själv så är det bara trycka på Restart istället för att freemode'a och sen köra hela pausmenyn igen. Om du inte lirat detta uppdrag tidigare och vill ha lite tips så tveka inte på att fråga, det är väldigt enkelt men det finns vissa grejer man kan göra som får allt att gå smidigare till

MvH
Tack för tipset!

Även race är något som jag känner faktiskt ger cash "snabbt" (kanske för att jag gillar det ). Man tänker inte på tiden när man race:ar och rätt som det är så har man samlat ihop 50k!
Citera
2013-12-18, 17:55
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Jag får faktiskt inte upp några val där överhuvudtaget. Jag är level 12

Vad i hela...då vet jag inte alls vad som är på tok. Kanske är 12 för låg level? Vissa grejer kräver en minimumlevel på typ 20 eller 30.

Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Tack för tipset!

Även race är något som jag känner faktiskt ger cash "snabbt" (kanske för att jag gillar det ). Man tänker inte på tiden när man race:ar och rätt som det är så har man samlat ihop 50k!

Nemas problemas!

Ja race gick att farma ganska nice tills dom nerfade prispengarna (t.ex 2 vänner, låter varandra vinna varannan gång) men nu iom Update 1.08 som precis släppts så skriver dom bl.a att:

* Increased the cash and RP rewards for Races with multiple laps.
* Players who race solo now earn cash. Previously, zero cash was awarded for a solo race.

Här finns allt att läsa om: http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/201142326--December-17-2013-Grand-Theft-Auto-V-Title-Update-1-08-Notes

EDIT: 10 varv på Criminal Records solo race gav mig ca 1400$. Så solorace är inte något värt att farma på upptäckte jag precis. Kanske är mer payout på andra banor dock, vad vet jag.

MvH
Senast redigerad av Storsnusarn 2013-12-18 kl. 18:09.
Citera
2013-12-18, 18:28
Medlem
Citat:
Vad i hela...då vet jag inte alls vad som är på tok. Kanske är 12 för låg level? Vissa grejer kräver en minimumlevel på typ 20 eller 30.

Mycket möjligt, för jag får upp DM/Races etc. Är ju inget level krav på det bl.a.
Citera
2013-12-18, 19:01
Medlem
PixelPiratens avatar
Bara jag som inte kan köra solo eller invite-only session?
Citera
2013-12-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Bara jag som inte kan köra solo eller invite-only session?

Jag körde tidigare idag solo, survival mode.
Citera
2013-12-18, 19:56
Medlem
SilentVictorys avatar
Fick nyss en bounty på mig på 1.000 miljoner.

Tur att någon döda mig i alla fall.

Känns som att rockstar har misslyckats ganska brutalt med vissa grejer.
Citera
2013-12-18, 20:24
Medlem
Kan man investera pengarna på någonting som ger avkastning online?
Börsen verkar ju inte fungera.
Citera
2013-12-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fick nyss en bounty på mig på 1.000 miljoner.

Tur att någon döda mig i alla fall.

Känns som att rockstar har misslyckats ganska brutalt med vissa grejer.

Mjo, det var ju det.

http://www.sidhtech.com/news/gta-5-rockstar-cheater-lobby-hackers-money/10027532/
Citera
2013-12-18, 21:16
Medlem
Vid vilken level kan man köpa alla vapen?
Citera
2013-12-18, 21:29
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Kan man investera pengarna på någonting som ger avkastning online?
Börsen verkar ju inte fungera.

Inte än, tyvärr. Jag tror det kommer dröja innan Bawsaq är igång i Online också med tanke på allt kaos som sker i communityn med hackers och exploits/glitches.

Citat:
Vid vilken level kan man köpa alla vapen?

Här har du en lista på vad alla ranks låser upp: http://www.nowgamer.com/cheats/gta5cheatsandguides/2108435/gta_5_guide_all_gta_online_level_unlocks.html

Det sista vapnet är minigunnen som är Rank 120

MvH
Citera
2013-12-18, 21:47
Medlem
Citat:
Inte än, tyvärr. Jag tror det kommer dröja innan Bawsaq är igång i Online också med tanke på allt kaos som sker i communityn med hackers och exploits/glitches.

Här har du en lista på vad alla ranks låser upp: http://www.nowgamer.com/cheats/gta5cheatsandguides/2108435/gta_5_guide_all_gta_online_level_unlocks.html

Det sista vapnet är minigunnen som är Rank 120

MvH
Då har jag en bit kvar (ligger på level 18). Kan man bli av med sina bilar samt stjäla andras fordon?
Citera
2013-12-18, 21:55
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Då har jag en bit kvar (ligger på level 18). Kan man bli av med sina bilar samt stjäla andras fordon?

Om du snor en bil från gatan och kör in den i ditt garage så får du automatiskt en tracker på den. Detta gör att du kan se den överallt när den är ute ur garaget, det hindrar dock ingen från att förstöra den. För att undvika att torska bilen så får du åka till LSC och köpa insurance (du kan köpa tracker där också men jag brukar åka till garaget först och på så vis få den gratis). Så fort någon förstör din bil så ringer du Mors Mutual Insurance och begär en ny som då antingen hamnar vid deras kontor, eller i ditt garage beroende på om du hade en annan personlig bil utanför när du ringde.

Att sno andra players bilar går på sätt och vis. Man kan byta inställningar och bestämma vilka som ska få köra ens bil (alla, vänner, crewmedlemmar eller ingen alls) men man kan inte köra in en bil med tracker/insurance i sitt eget garage. Detta gäller alla players bilar med tracker/insurance och supersportbilar som du ser åka runt i staden oavsett om dom körs av spelare eller NPC.

Alla bilar du köper från hemsidor levereras till ditt garage med tracker och insurance från början

EDIT: Om du har en personlig bil utanför garaget och du blir tagen/dödad av snuten så hamnar din bil mest troligt i deras "impound lot" där du antingen kan sno tillbaka den eller vänta tills den förstörs och ringa MMI (det kostar dock, kostnaden beror på vad för kärra du har). Bilen i impound förstörd automatiskt om du tar ut en ny/ringer mekaniker och begär en bil från garaget.

MvH
Senast redigerad av Storsnusarn 2013-12-18 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in