2013-12-18, 09:13
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak
En tråd till folk som hatar islam. För att hata islam innebär alltid att man har missförståt islam på grund av all terrorism som utövas av den extrema gren av sunni islam som kallas för salafism/wahabism. Man kan även ha blivit manupulerad av höger extrema sajter eller medier i sverige eller i Europa.

För mer fakta om den extrema gren av sunni islam läs denna länk.

Läs gärna denna länken för att förstå den extrema grenen som har gett islam ett dåligt rykte.

http://wahhabismkritik.wordpress.com/vad-ar-wahhabism/

Har ni några frågor om islam så är det bara och ställa

Egentligen är det inte religionen det är fel på utan utövarna.
Har har absolut inget emot att folk tror på gud, det är deras ensak.
Men att leva sitt liv efter en sagobok som konstant omtolkas för att passa in är fullkomligt obegripligt.
Att sen hävda att man har rätt och andra fel med hjälp av samma sagobok är förkastligt.
T ex
Jesus/Mohammed talade till mig i natt - Religiös uppenbarelse
Kalle Anka talade till mig i natt - Psykisk sjuk, inspärrad
Citera
2013-12-18, 10:24
Medlem
TorrentLovers avatar
Varför jag hatar islam?
Islam har gett oss sharialagar, homohat, abortmotstånd och en kvinnosyn som är avskyvärd. Därför hatar jag islam.
Citera
2013-12-18, 12:09
Bannlyst
Jag är glad att jag inte är muslim, se bara på Saudiarabien med deras efterblivna syn och rättigheter. Hoppas religioner försvinner i framtiden, kanske inte muslimer då de är så insatta i det hela, och som anser att deras religion är den "perfekta", bara inse fakta finns ingen perfekt religion, och kommer aldrig finnas. Har svårt att förstår att människor fortfarande lever i en grotta och dömer andra för deras religion, det är på tiden kanske att de inser djupet i det hela, att vi är en och samma ras? Människoras.
Senast redigerad av riddler90 2013-12-18 kl. 12:11.
Citera
2013-12-18, 12:56
Medlem
IHSVs avatar
Att Muhammed inte satte på sin fru förrän hon hade vuxit klart (?) vid nio års ålder var ju nobelt av honom.

OnT: Islam kan inte reformeras därför att Koranen är given till Muhammed direkt av Allah och har alltså inte skrivits av människor. Därför måste Koranen, som ju är minst lika motsägelsefull som Bibeln (för den som inte förmår skilja mellan GT och NT och hela Jesusberättelsen med dess kärleksbudskap), bokstavstolkas.

Denna bokstavstolkning leder till syntax error för de människor som vill leva ett bra liv och skapar onda och godtyckliga samhällen. Säg ett muslimskt land som är människovärdigt att leva i.

Därför hatar jag Islam, men inte muslimer.
Citera
2013-12-18, 13:08
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Varför jag hatar islam?
Islam har gett oss sharialagar, homohat, abortmotstånd och en kvinnosyn som är avskyvärd. Därför hatar jag islam.

Det är väll inte islam ensam om att göra?
Kristendomen har gett exakt detsamma, bortsett från kvinosynen då kanske.

Problemet som jag ser det, är till viss del att vissa blir extrema i sin tro.
Det är så med allt egentligen, de flesta av oss kan nog räkna upp ett par religiösa personer som är som vem som helst.
Det är när man kommer till de mest extrema religilös som det blir problem, det är även dessa som hörs och ses mest.
Citera
2013-12-18, 13:17
Medlem
IHSVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är väll inte islam ensam om att göra?
Kristendomen har gett exakt detsamma, bortsett från kvinosynen då kanske.

Kanske. Om du tittar långt, långt tillbaka historiskt. Men det har hänt rätt mycket sedan upplysningstiden och idag finns gott om kristna som inte ställer upp på någon extremism. Vad gäller Sharia så är det ju just Islams Lag och har inte ett vitten att göra med Kristendom.

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Problemet som jag ser det, är till viss del att vissa blir extrema i sin tro.
Det är så med allt egentligen, de flesta av oss kan nog räkna upp ett par religiösa personer som är som vem som helst.
Det är när man kommer till de mest extrema religilös som det blir problem, det är även dessa som hörs och ses mest.

Nej. En människa kan hysa de mest vitt skilda uppfattningar i en rad sakfrågor och ändå totalt riskfritt, och utan repressalier, betrakta sig som kristen. Detta eftersom Kristendomen reformerats, många gånger och det pågår fortfarande.

En muslim som inte lever enligt Sharia är helt enkelt en dålig muslim. Det finns ingen "moderat" Islam, det finns bara mer eller mindre muslim. Det är därför det är så synd om dessa människor.

Speciellt synd är det om dem som flytt religiöst förtryck för att komma t.ex. till Sverige bara för att, på nytt, tvingas underkasta sig denna ondskans religion.
Citera
2013-12-18, 13:40
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHSV
Därför hatar jag Islam, men inte muslimer.

Du ser ingen paradox i det påståendet?

Islam utan muslimer finns väl inte?
Citera
2013-12-18, 13:48
Medlem
IHSVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Du ser ingen paradox i det påståendet?

Islam utan muslimer finns väl inte?

Nej jag ser ingen paradox. Det är nämligen så att de flesta muslimer är födda in i Islam och det är dödsstraff på att konvertera till annan religion alternativt lämna helt. De har inget val helt enkelt och trycket från familj, klan, by, samhälle är för stort för att våga chansa.

Så är det inte på samma sätt för kristna eller andra.

Varför tror du att 70 % av världens flyktingar kommer från muslimska länder, när de bara utgör ca 1/9 av världens totala befolkning? Jag tror det beror på att de samhällen där Islam rotat sig hårt och blivit dominerande är vedervärdiga ställen att bo i.

Fundera på vilka städer i världen du helst skulle vilja bo i eller besöka, som en tio-i-topplista. Hur många av dessa städer är muslimska?
Citera
2013-12-18, 14:09
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Nej jag ser ingen paradox. Det är nämligen så att de flesta muslimer är födda in i Islam och det är dödsstraff på att konvertera till annan religion alternativt lämna helt. De har inget val helt enkelt och trycket från familj, klan, by, samhälle är för stort för att våga chansa.

Så du menar alltså att det inte finns människor i den "muslimska världen" som är sekulariserade?

Just ja, det finns det. Därmed faller ditt argument om att dödsstraff praktiseras i "muslimska områden" på de som lämnar islam på marken.

Då det uppenbarligen existerar sekulära människor med muslimska bakgrunder i många länder världen över med muslimsk majoritetsbefolkning.

Citat:
Varför tror du att 70 % av världens flyktingar kommer från muslimska länder, när de bara utgör ca 1/9 av världens totala befolkning? Jag tror det beror på att de samhällen där Islam rotat sig hårt och blivit dominerande är vedervärdiga ställen att bo i.

Här har du en judinna som reser runt i bland annat muslimska världen som berättar om sin upplevelse i landet.

Citat:
A Stop in Ifrane, The "Switzerland" of Morocco
http://www.youtube.com/watch?v=XYvdxb-sT4s

Vad är det som är vedervärdigt menar du?

Flyktingar kommer från MENA. Anledningen är inte islam utan att MENA måste kontrolleras av den superstat/imperium som vill ha världshegemoni.

Så är det och så har det alltid varit. Därmed följer konflikter och krig som resulterar i flyktingar.

Hade varit samma sak om kristna hade varit majoritet. Eller snarare så har det varit så, även före islam.

Det var krig, konflikt och kamp om MENA och kontrollen över detta område.

Av den Romerska imperiet bland annat.

Citat:
I Mellanöstern uppstod de allra tidigaste mänskliga civilisationerna och området har sedan dess spelat en central roll i världshistorien. Dess centrala roll kommer i hög grad från dess placering mellan Afrika, Europa och Asien, samt att fyra världsreligioner (judendom, kristendom, islam och bahá'í) såg sin början i Mellanöstern, men området är nu till över 95 procent befolkat av muslimer.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mellan%C3%B6stern

Citat:
Fundera på vilka städer i världen du helst skulle vilja bo i eller besöka, som en tio-i-topplista. Hur många av dessa städer är muslimska?

Fundera på vilka städer du vill besöka?

Är de flesta amerikanska?

Om det är ett ja på¨den frågan, varför tror du det är så?
Senast redigerad av Ahyw 2013-12-18 kl. 14:13.
Citera
2013-12-18, 14:27
Medlem
IHSVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Så du menar alltså att det inte finns människor i den "muslimska världen" som är sekulariserade?

Just ja, det finns det. Därmed faller ditt argument om att dödsstraff praktiseras i "muslimska områden" på de som lämnar islam på marken.

Då det uppenbarligen existerar sekulära människor med muslimska bakgrunder i många länder världen över med muslimsk majoritetsbefolkning.

Att vissa människor, framförallt sådana med hög utbildning som av ekonomiska skäl kunnat distansera sig från by, klan o.s.v., är sekulariserade innebär inte att de äger sig själva eller någon frihet. De kan ju inte propagera för sina åsikter utan sanktioner, eller som i flera av länderna i fråga, bli avrättade.

Citat:
Här har du en judinna som reser runt i bland annat muslimska världen som berättar om sin upplevelse i landet.

Och med detta vill du förklara vad?

Citat:
Vad är det som är vedervärdigt menar du?

Sharialagar, könsstympning, hedersmord, locus of control, fattigdom m.m.

Citat:
Flyktingar kommer från MENA. Anledningen är inte islam utan att MENA måste kontrolleras av den superstat/imperium som vill ha världshegemoni.

Så är det och så har det alltid varit. Därmed följer konflikter och krig som resulterar i flyktingar.

Hade varit samma sak om kristna hade varit majoritet. Eller snarare så har det varit så, även före islam.

Nej. Så har det inte alltid varit. Ditt påstående är helt enkelt inte sant. Dessa flyktingströmmar har uppstått i samband med radikalisering av de olika länderna i fråga. Eller, om du så vill, i takt med att Islam fått ökat inflytande i politiken.

Kristna har aldrig varit i majoritet i Mellanöstern.

Citat:
Fundera på vilka städer du vill besöka?

Är de flesta amerikanska?

Om det är ett ja på¨den frågan, varför tror du det är så?

På min lista är de flesta städer inte amerikanska, även om en eller kanske ett par är det. Men nu var det ju så att jag postade frågan för din, och andras skull, inte för min. Jag vet redan att, för min del, ligger ingen av städerna i något land där Islam är dominerande.
Senast redigerad av IHSV 2013-12-18 kl. 14:33.
Citera
2013-12-18, 14:32
Medlem
Citat:

Min tio topp i lista. Alla är 100% islamiska; fredens religion, där allah den allsmäktige ser till folket bästa.

Mecka Men då måste jag konvertera först eftersom kuffar inte får åka dit.
Homs Syrien
Kabul Afganistan
Kidal Mali islamistfäste
Peshowar Pakistan talibanfäste
Khartoum Sudan
Mougadishi Somalia
Groznyj Tjetjenien
Sadah al queda fäste i Yemen
Bagdad Irak

Men syfte med resorna vore att skriva en bok med titeln; Se vad hjärntvätt kan fördärva för människor.
Citera
2013-12-18, 14:35
Medlem
IHSVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Min tio topp i lista. Alla är 100% islamiska; fredens religion, där allah den allsmäktige ser till folket bästa.

Mecka Men då måste jag konvertera först eftersom kuffar inte får åka dit.
Homs Syrien
Kabul Afganistan
Kidal Mali islamistfäste
Peshowar Pakistan talibanfäste
Khartoum Sudan
Mougadishi Somalia
Groznyj Tjetjenien
Sadah al queda fäste i Yemen
Bagdad Irak

Men syfte med resorna vore att skriva en bok med titeln; Se vad hjärntvätt kan fördärva för människor.

Fräsch lista.

Noterade att Teheran inte var med. Men de kanske är för snälla mot oliktänkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in