Citat:
Ursprungligen postat av
Ahyw
Så du menar alltså att det inte finns människor i den "muslimska världen" som är sekulariserade?
Just ja, det finns det. Därmed faller ditt argument om att dödsstraff praktiseras i "muslimska områden" på de som lämnar islam på marken.
Då det uppenbarligen existerar sekulära människor med muslimska bakgrunder i många länder världen över med muslimsk majoritetsbefolkning.
Att vissa människor, framförallt sådana med hög utbildning som av ekonomiska skäl kunnat distansera sig från by, klan o.s.v., är sekulariserade innebär inte att de äger sig själva eller någon frihet. De kan ju inte propagera för sina åsikter utan sanktioner, eller som i flera av länderna i fråga, bli avrättade.
Citat:
Här har du en judinna som reser runt i bland annat muslimska världen som berättar om sin upplevelse i landet.
Och med detta vill du förklara vad?
Citat:
Vad är det som är vedervärdigt menar du?
Sharialagar, könsstympning, hedersmord, locus of control, fattigdom m.m.
Citat:
Flyktingar kommer från MENA. Anledningen är inte islam utan att MENA måste kontrolleras av den superstat/imperium som vill ha världshegemoni.
Så är det och så har det alltid varit. Därmed följer konflikter och krig som resulterar i flyktingar.
Hade varit samma sak om kristna hade varit majoritet. Eller snarare så har det varit så, även före islam.
Nej. Så har det inte alltid varit. Ditt påstående är helt enkelt inte sant. Dessa flyktingströmmar har uppstått i samband med radikalisering av de olika länderna i fråga. Eller, om du så vill, i takt med att Islam fått ökat inflytande i politiken.
Kristna har aldrig varit i majoritet i Mellanöstern.
Citat:
Fundera på vilka städer du vill besöka?
Är de flesta amerikanska?
Om det är ett ja på¨den frågan, varför tror du det är så?
På min lista är de flesta städer inte amerikanska, även om en eller kanske ett par är det. Men nu var det ju så att jag postade frågan för din, och andras skull, inte för min. Jag vet redan att, för min del, ligger ingen av städerna i något land där Islam är dominerande.