2013-12-18, 14:48
Medlem
Docklands avatar
Jag tycker all religion är mumbo jumbo, men har läst bibeln två gånger pärm till pärm och koranen en gång.

Muhammed var en pedofil. Han gifte sig med en 9-åring när han själv var 53 år gammal.

Islamister hävdar att "man inte får häda islam eller muhammed" okej. Så om jag skaffar en tröja det står "Muhammed var en pedofil" på. Detta är taget ur koranen. Det kan väl inte vara att häda?
Citera
2013-12-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHSV
Fräsch lista.

Noterade att Teheran inte var med. Men de kanske är för snälla mot oliktänkande?

Ja Teheran är längre ned dels har jag varit där när jag bodde 6 mån i Kuwait city, som är ett annat riktig rövhål till stad, Hebron på västbanken var en hetare kandidat.
Citera
2013-12-18, 14:53
Medlem
IHSVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tycker all religion är mumbo jumbo, men har läst bibeln två gånger pärm till pärm och koranen en gång.

Muhammed var en pedofil. Han gifte sig med en 9-åring när han själv var 53 år gammal.

Islamister hävdar att "man inte får häda islam eller muhammed" okej. Så om jag skaffar en tröja det står "Muhammed var en pedofil" på. Detta är taget ur koranen. Det kan väl inte vara att häda?

De som försvarar Muhammed brukar ju hävda att kvinnor ansågs vuxna vid nio års ålder, på den tiden, och att det gör agerandet berättigat. Jag köper inte den förklaringen, som du säkert förstår. Men det värsta är ju att då Koranen inte kan omtolkas måste alla muslimer försvara detta, det är ju det riktigt sjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Ja Teheran är längre ned dels har jag varit där när jag bodde 6 mån i Kuwait city, som är ett annat riktig rövhål till stad, Hebron på västbanken var en hetare kandidat.

Ja, då förstår jag. Blev nästan orolig.
Citera
2013-12-18, 14:55
Medlem
chilipreppers avatar
All religion är skit.
Citera
2013-12-18, 15:07
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är väll inte islam ensam om att göra?
Kristendomen har gett exakt detsamma, bortsett från kvinosynen då kanske.

Problemet som jag ser det, är till viss del att vissa blir extrema i sin tro.
Det är så med allt egentligen, de flesta av oss kan nog räkna upp ett par religiösa personer som är som vem som helst.
Det är när man kommer till de mest extrema religilös som det blir problem, det är även dessa som hörs och ses mest.
Jag ogillar all sorts religion.
Citera
2013-12-18, 15:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak
För att hata islam innebär alltid att man har missförståt islam

Varför skulle inte ens känslor kring islam vara baserade på religionens själva budskap?

Citat:
men samtidigt så försöker jag få dig att förstå islam på rätt sätt

Vad är "rätt sätt" och vem utsåg dig till överste sanningstolkare kring islam?

Citat:
Alltså lyssna ni ateister är jordens avskum

Är vi? Varför?

Citat:
Jag vill inte prata om hur efterblivet ateisism är eftersom det är inte relevant i denna diskussion men jag kan starta en tråd imorgon eftersom jag ska lägga snart.

När kommer den?

Citat:
Nej ateism är ont och efterblivet med tanken hur många bevis det finns som bevisar att gud existerar

1. Och dessa bevis är....?

2. Även OM det fanns bevis...varför skulle ateism vara ONDSKA?

Citat:
Nåja. Giftermål förr i tiden var något helt annat än giftermål idag. Förr gifte man sig inte av kärlek, utan äktenskap var arrangerade familjer emellan.

Och det gör saken mer moraliskt rätt därför att...? Man hade slavar förr. Var det ok då för att alla andra också hade det?
Citera
2013-12-18, 15:17
Medlem
TorrentLovers avatar
[quote=shia-iran-irak|46643707]
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Att hata ateism innebär alltid att man missförstått ateismen.

Nej ateism är ont och efterblivet med tanken hur många bevis det finns som bevisar att gud existerar.
Åh, låt höra dessa bevis. Finns det någon forskningsrapport jag kan ta del av?
Citera
2013-12-18, 15:19
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Att vissa människor, framförallt sådana med hög utbildning som av ekonomiska skäl kunnat distansera sig från by, klan o.s.v., är sekulariserade innebär inte att de äger sig själva eller någon frihet. De kan ju inte propagera för sina åsikter utan sanktioner, eller som i flera av länderna i fråga, bli avrättade.

Vad har det med islam att göra om man i vissa länder inte kan propagera för sina åsikter utan sätts i fängeles?

Såväl kristna, muslimer som sekulära sätts i fängelse i tex Egypten inte pga av islam utan pga av militär styre. I andra muslimska områden är stater eller har varit sekulära som t.ex. Syrien, Irak och dylikt.

Citat:
Och med detta vill du förklara vad?

Har du ens sett videon med judinnan som är förvånad över hur rent det är i Marocko och så vidare?

Citat:

Sharialagar, könsstympning, hedersmord, locus of control, fattigdom m.m.

Atombomber,rashygien, elektriska stolen, depressioner, självmord, ghetton, sprängning av abortkliniker, radikala feministiska manshatare m.m

Men vad har de med saken att göra?

Varken den ena eller den andra beskriver helheten utan är en liten del av allt som förekommer i både de traditionellt muslimska och kristna områden. Att ta extrema exempel betyder inte att det är det som är gällande.

Citat:
Nej. Så har det inte alltid varit. Ditt påstående är helt enkelt inte sant. Dessa flyktingströmmar har uppstått i samband med radikalisering av de olika länderna i fråga. Eller, om du så vill, i takt med att Islam fått ökat inflytande i politiken.

Jo, konflikter och kirg är en del av MENAS historia. Det har alltid varit så!
Citat:

Kristna har aldrig varit i majoritet i Mellanöstern.

Kristna Byzantiska imperiet hade en betydande del av Mena under sin kontroll.

http://carpenterinternational.com/ages/pics/byzantine.gif

Citat:

På min lista är de flesta städer inte amerikanska, även om en eller kanske ett par är det. Men nu var det ju så att jag postade frågan för din, och andras skull, inte för min. Jag vet redan att, för min del, ligger ingen av städerna i något land där Islam är dominerande.

Varför inte?

Det menar du är alltså islams fel och inte p.g.a. ditt egna intressen eller möjligen brist på geografikunskap?
Citera
2013-12-18, 15:27
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Vad har det med islam att göra om man i vissa länder inte kan propagera för sina åsikter utan sätts i fängeles?

Såväl kristna, muslimer som sekulära sätts i fängelse i tex Egypten inte pga av islam utan pga av militär styre. I andra muslimska områden är stater eller har varit sekulära som t.ex. Syrien, Irak och dylikt.

Har du ens sett videon med judinnan som är förvånad över hur rent det är i Marocko och så vidare?

Atombomber,rashygien, elektriska stolen, depressioner, självmord, ghetton, sprängning av abortkliniker, radikala feministiska manshatare m.m

Men vad har de med saken att göra?

Varken den ena eller den andra beskriver helheten utan är en liten del av allt som förekommer i både de traditionellt muslimska och kristna områden. Att ta extrema exempel betyder inte att det är det som är gällande.

Jo, konflikter och kirg är en del av MENAS historia. Det har alltid varit så!

Kristna Byzantiska imperiet hade en betydande del av Mena under sin kontroll.

http://carpenterinternational.com/ages/pics/byzantine.gif

Varför inte?

Det menar du är alltså islams fel och inte p.g.a. ditt egna intressen eller möjligen brist på geografikunskap?
Läs Koranen och GT först. Återkom sedan.
Citera
2013-12-18, 16:00
Medlem
Greeders avatar
Jag ogillar alla religioner och där faller ju islam också såklart in.
Och det handlar inte om något missförstånd eller något som jag håller med om eller inte håller med om.
Det har helt enkelt att göra med all den skit som religioner i alla tider har fört med sig. Och de har alla sin beskärda del av skulden i det, även islam.
Citera
2013-12-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Min tio topp i lista. Alla är 100% islamiska; fredens religion, där allah den allsmäktige ser till folket bästa.

Mecka Men då måste jag konvertera först eftersom kuffar inte får åka dit.
Homs Syrien
Kabul Afganistan
Kidal Mali islamistfäste
Peshowar Pakistan talibanfäste
Khartoum Sudan
Mougadishi Somalia
Groznyj Tjetjenien
Sadah al queda fäste i Yemen
Bagdad Irak

Men syfte med resorna vore att skriva en bok med titeln; Se vad hjärntvätt kan fördärva för människor.

Fast Groznyj kan väl knappast räknas som ett islamistfäste efter att Kadyrov med ryska armens hjälp rensade ut islamisterna...kollade på bilder från det återuppbyggda Groznyj på skyscrapercity och det ser helt ok ut...dessutom så håller Kadyrov islamisterna på mattan, flickor går i skolan och sharialagar gäller inte.

Bättre du lägger in någon annan valfri stad där krig pågår i länder med islamskt styre..
Citera
2013-12-18, 16:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
De som försvarar Muhammed brukar ju hävda att kvinnor ansågs vuxna vid nio års ålder, på den tiden, och att det gör agerandet berättigat. Jag köper inte den förklaringen, som du säkert förstår. Men det värsta är ju att då Koranen inte kan omtolkas måste alla muslimer försvara detta, det är ju det riktigt sjuka.

Absolut. Min fråga var retorisk. Skulle det anses som att "häda" islam? Att bära en tröja med den texten? Eller för att hårddra, varför inte ha texten "Muhammed 53 år - Aisha 9 år Vilket par! <3"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in