Citat:
Ursprungligen postat av
IHSV
Att vissa människor, framförallt sådana med hög utbildning som av ekonomiska skäl kunnat distansera sig från by, klan o.s.v., är sekulariserade innebär inte att de äger sig själva eller någon frihet. De kan ju inte propagera för sina åsikter utan sanktioner, eller som i flera av länderna i fråga, bli avrättade.
Vad har det med islam att göra om man i vissa länder inte kan propagera för sina åsikter utan sätts i fängeles?
Såväl kristna, muslimer som sekulära sätts i fängelse i tex Egypten inte pga av islam utan pga av militär styre. I andra muslimska områden är stater eller har varit sekulära som t.ex. Syrien, Irak och dylikt.
Citat:
Och med detta vill du förklara vad?
Har du ens sett videon med judinnan som är förvånad över hur rent det är i Marocko och så vidare?
Citat:
Sharialagar, könsstympning, hedersmord, locus of control, fattigdom m.m.
Atombomber,rashygien, elektriska stolen, depressioner, självmord, ghetton, sprängning av abortkliniker, radikala feministiska manshatare m.m
Men vad har de med saken att göra?
Varken den ena eller den andra beskriver helheten utan är en liten del av allt som förekommer i både de traditionellt muslimska och kristna områden. Att ta
extrema exempel betyder inte att det är det som är gällande.
Citat:
Nej. Så har det inte alltid varit. Ditt påstående är helt enkelt inte sant. Dessa flyktingströmmar har uppstått i samband med radikalisering av de olika länderna i fråga. Eller, om du så vill, i takt med att Islam fått ökat inflytande i politiken.
Jo, konflikter och kirg är en del av MENAS historia. Det har alltid varit så!
Citat:
Kristna har aldrig varit i majoritet i Mellanöstern.
Kristna Byzantiska imperiet hade en betydande del av Mena under sin kontroll.
http://carpenterinternational.com/ages/pics/byzantine.gif
Citat:
På min lista är de flesta städer inte amerikanska, även om en eller kanske ett par är det. Men nu var det ju så att jag postade frågan för din, och andras skull, inte för min. Jag vet redan att, för min del, ligger ingen av städerna i något land där Islam är dominerande.
Varför inte?
Det menar du är alltså islams fel och inte p.g.a. ditt egna intressen eller möjligen brist på geografikunskap?