Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Har du inte ens förstått varför de flesta är AGW-troende?
Ja, i många fall av egennytta och hs de nyttiga idioterna är det den svårförståeliga mekanism som gör att mnniskor i alla tider har dragits till domedagsprofeter.
Citat:
Det måste vara kolossalt störande för dig.
Inte alls, eftersom jag som u-landsbo inte är med och betalar för eländet i någon större utsträckning. Tvärtom är det ganska underhållande att debattera med lögnhalsar, bluffmakare och idioter.
Citat:
För min del handlar det om att lita på den etablerade vetenskapen och alla de tusentals seriösa forskare som vill oss alla väl.
Du har ju inte den blekaste aning om vad vetenskapen säger, hur var det med molnfeedback, t ex?
Varför tror du att det finns människor som vill dig väl? Det ligger väl närmare till hands att anta att de i första hand vill sig själva och sina närmaste väl?
När det gäller grundfrågan om huruvida det verkligen blir så mycket varmare av en ökning av koldioxidhalten från 0,000280 till 0,000540 finns det inte tusentals forskare som är experter på detta. Enligt Trenberth handlar det om några dussin experter som har slagit fast denna linje, alltså betydligt färre än de experter som hävdade att Einstein hade fel.
Citat:
Det handlar också om att lita på mina egna sinnen och sunda förnuft.
Svårare än så är det inte.
Frågan är definitivt inte avgörbar med dina eller ens fullt fungerande sinnen. Om vi inte hade haft hundratals människor med kraftfulla datorer sysselsatta med detta finns det inte en människa som skulle kunnat lägga märke till någon global uppvärmning. Ditt förnuft tillhör definitivt inte den sunda orten så försök inte använda det i viktiga frågor.
Citat:
Hur blir man egentligen AGW-förnekare? Det är ju en minst lika stark tro och dessutom ytterst häpnadsväckande, eftersom den strider mot både forskningsresultaten och verkligheten.
Forskningsresultat skall ju beskriva och förutsäga verkligheten, om de inte gör det är de falsifierade. Att då framhärda med babbel om "forskningsresultaten" är pseudovetenskap.
Enligt AGW-teorin skall
atmosfären bli varmare, det har inte inträffat och detta kan inte avhjälpas med hjälpteorier om missing heat mm. Det är helt enkelt så att prediktionerna som följer av hypotesen har falsifierats.
Det samma gäller för hotspoten som enligt AGW-teorin skall finnas, men som man inte har kunnat finna trots mycket ambitiösa försök inkluderande en mängd klimathjältar och helt nya statistiska metoder.
Citat:
Utifrån din obehagliga människosyn och attityd som du konsekvent visar här, tror jag att en personlighetsstörning åtminstone delvis förklarar din märkliga ståndpunkt, som för övrigt är totalt ointressant.
Ah! Det är förmodligen fel på tonen. Det brukar vara det när obildade Dunning-Kruger-personligheter får storstryk i en debatt.
Det är ju självklart för sådana som du att vi som intresserar oss för vad vetenskapen verkligen säger och kan säga lider av mentala störningar. Så var det ju på den gamla "goda" sovjet-tiden när mycket riktigt alla som ägnade sig åt osovjetisk verksamhet visade sig vara i behov av psykiatrisk vård. Ditt resonemang säger mycket om din människosyn. Inte minst de som hade invändningar mot lysenkoismen drabbades hårt.
Om min ståndpunkt nu är ointressant, vilket jag har svårt att tro med tanke på det gensvar jag brukar få, är det märkligt att du engagerar dig så mycket och hänger ut din okunskap till allmänt beskådande i dina fåfänga försök att motbevisa den.
Jag hade egentligen tänkt bjuda melange på en ny avatar eftersom den passar honom bättre, men den som tar den först av er får den.
http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/43779456.jpg