Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-12, 08:21
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
För just Maldiverna vill jag minnas att det även cirkulerat en manipulerad bild där ett strandnära träd tagits bort på en "efter" bild för att öka känslan av havsnivåhöjning.
Det går att läsa om trädet här. Hela avsnittet är läsvärt.

Det har visat sig att vattennivån sjunker snarare än stiger och det finns alltså bilder som underbygger den slutsatsen.

Citat:
So it boils down to this: Who would you rather believe? People doing studies on-site and gathering photographic evidence that shows clear geologic actions of lowered sea levels on the islands, or somebody sitting in an office analyzing and doing regressions on tide gauge data when they’ve never even done and checking on the quality control of the gauges themselves?
http://wattsupwiththat.com/2009/03/19/despite-popular-opinion-and-calls-to-action-the-maldives-is-not-being-overrun-by-sea-level-rise/
Citera
2013-12-12, 14:28
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det går att läsa om trädet här. Hela avsnittet är läsvärt.

Det har visat sig att vattennivån sjunker snarare än stiger och det finns alltså bilder som underbygger den slutsatsen.

http://wattsupwiththat.com/2009/03/19/despite-popular-opinion-and-calls-to-action-the-maldives-is-not-being-overrun-by-sea-level-rise/

Ironiskt att miljömupparna som slår sig för bröstet för att dom är så miljömedvetna välter träd
som inte passar deras agenda.
Nils Axel tar upp det här: http://youtu.be/vQRe7hNwN-c?t=2m37s
Citera
2013-12-12, 15:18
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Är det bra eller dåligt om Maldiverna försvinner under havsytan?

Katastrofalt för den nya adeln, där det är ett mycket populärt turistmål där de kan sitta och kontemplera över nya koldioxidskatter och annan jävelskap.

För Sverige blir det förmodligen också en katastrof eftersom den muslimska befolkningen på något mystiskt sätt kommer att flyta iland i Sverige som första asyl-land.

Havet ger och havet tar, nu sägs det ha tagit värmen och skulle Maldiverna sjunka kommer det att ge oss en massa högutbildad kompetent arbetskraft som räddar pensionerna.

De flesta förstår ju att det här är sagor, men inte alla.
Citera
2013-12-13, 01:53
Medlem
Klimatflyktings avatar
En sakkunnig diskussion om havshöjning hittar ni här:
http://www.klimatupplysningen.se/2013/12/12/havsnivastigningen-accelererar-inte/#comment-356409

Sammanfattning:
Havsnivåhöjningen accelererar inte (konsensus)

Havsnivåhöjningen överskattad av IPCC (majoritet)
Citera
2013-12-16, 20:15
Medlem
Klimatflyktings avatar
Hur blir man egentligen AGW-troende?
Det verkar som om personer som har ett mycket fritt förhållande till sanningen är de som lättast drabbas och nu har ytterligare en av dem avslöjats:

http://wattsupwiththat.com/2013/12/16/massive-fraud-at-the-epa-from-agencys-top-paid-climate-official/

Om man inte inser att personer som denna "expert", Pachauri, Rockström, Axelsson, Mann, Hansen, Schellnhuber mfl är inbitna lögnare så är man mer än lovligt naiv.
Citera
2013-12-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Det verkar som om personer som har ett mycket fritt förhållande till sanningen är de som lättast drabbas och nu har ytterligare en av dem avslöjats:

http://wattsupwiththat.com/2013/12/16/massive-fraud-at-the-epa-from-agencys-top-paid-climate-official/

Om man inte inser att personer som denna "expert", Pachauri, Rockström, Axelsson, Mann, Hansen, Schellnhuber mfl är inbitna lögnare så är man mer än lovligt naiv.

Så du menar att baserat på att en person anställd av EPA har varit oärlig mot sin arbetsgivare, så är det på något vis ett relevant argument mot ärligheten hos ett antal erkända forskare? Intressant logik minst sagt.
Citera
2013-12-17, 12:57
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Så du menar att baserat på att en person anställd av EPA har varit oärlig mot sin arbetsgivare, så är det på något vis ett relevant argument mot ärligheten hos ett antal erkända forskare? Intressant logik minst sagt.
En organisation som avlönar den person högst som säger "Hej, jag är CIA-agent och behöver därför inte redovisa mitt jobb, men högst lön kräver jag av er, därför att, eh, CIA har inga pengar eller nåt..." får sin trovärdighet bedömd därefter.
Citera
2013-12-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
En organisation som avlönar den person högst som säger "Hej, jag är CIA-agent och behöver därför inte redovisa mitt jobb, men högst lön kräver jag av er, därför att, eh, CIA har inga pengar eller nåt..." får sin trovärdighet bedömd därefter.

Trovärdighet gällande intern kontroll av sina personalutgifter ja, vad har det att göra med deras roll i klimatdebatten?
Sen kan ju noteras att ingen av de personer som Klimatflykting gav som exempel så vitt jag vet är eller har varit anställda av EPA.
Senast redigerad av Elorin 2013-12-17 kl. 14:02.
Citera
2013-12-17, 14:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting

Har du inte ens förstått varför de flesta är AGW-troende?
Det måste vara kolossalt störande för dig.
För min del handlar det om att lita på den etablerade vetenskapen och alla de tusentals seriösa forskare som vill oss alla väl. Det handlar också om att lita på mina egna sinnen och sunda förnuft.
Svårare än så är det inte.

Hur blir man egentligen AGW-förnekare? Det är ju en minst lika stark tro och dessutom ytterst häpnadsväckande, eftersom den strider mot både forskningsresultaten och verkligheten.
Utifrån din obehagliga människosyn och attityd som du konsekvent visar här, tror jag att en personlighetsstörning åtminstone delvis förklarar din märkliga ståndpunkt, som för övrigt är totalt ointressant.
Senast redigerad av humanlife 2013-12-17 kl. 14:27.
Citera
2013-12-17, 16:07
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Har du inte ens förstått varför de flesta är AGW-troende?
Det måste vara kolossalt störande för dig.
För min del handlar det om att lita på den etablerade vetenskapen och alla de tusentals seriösa forskare som vill oss alla väl. Det handlar också om att lita på mina egna sinnen och sunda förnuft.
Svårare än så är det inte.

Hur blir man egentligen AGW-förnekare? Det är ju en minst lika stark tro och dessutom ytterst häpnadsväckande, eftersom den strider mot både forskningsresultaten och verkligheten.
Utifrån din obehagliga människosyn och attityd som du konsekvent visar här, tror jag att en personlighetsstörning åtminstone delvis förklarar din märkliga ståndpunkt, som för övrigt är totalt ointressant.
Brukar du beskylla ateister för en stark tro också? Det verkar som om dina "egna sinnen" inte riktigt greppar det här med bevisbördans placering.
Citera
2013-12-17, 16:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Brukar du beskylla ateister för en stark tro också? Det verkar som om dina "egna sinnen" inte riktigt greppar det här med bevisbördans placering.
Ateism är definitivt en tro.
Citera
2013-12-17, 17:23
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin

Nej, han är bara det senaste exemplet, några av de andra räknade jag upp i förra inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in