2013-12-16, 23:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Helt fel. Man kan kan lämna ut den med förbehåll och röjandet medför straffansvar.
Vill du vara så vänlig att belägga det påståendet och förklara hur du vet att namn i slasken är maskade.
Citera
2013-12-16, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du inte att de har kollat det då?
Ok, ska vi sammanfatta din teori om distansskott då?

Din teori bygger vad SKL rent allmänt säger om tändsatspartiklar, men du vet inte vilka förutsättningar SKLs allmänna utsaga bygger på, och ifall den allmänna utsagan därmed är giltig för ett lik som legat utomhus i två år och varit utsatt för väder, vind och djurs åverkan. Din teori om distansskott bygger därmed inte på fakta utan är en gissning.

Från den icke-faktaunderbyggda teorin om distansskott drar du sedan slutsatsen att eftersom det är ett distansskott (som du alltså har gissat utan stödjande fakta) så tyder det också på att det är ett vådaskott!

Inte dåligt! Från en icke faktabaserad gissning har du lyckats göra en falskt sann slutledning!

Vad säger man - grattis??
Citera
2013-12-16, 23:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det är ett vittne som jag tycker man borde öka intresset för.
Han tycks ha rört sig i Ms fotspår natten/nätterna efter hennes försvinnande.
Rastplats/Stora Högas parkeringsplats.

Här kan ju hårtester ryckas till jämförelse av de hår som hittats i paketet.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-17 kl. 00:29.
Citera
2013-12-16, 23:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nej, jag tänker inte lägga ett av dina påhitt bakom mig. Jag har inte editerat påståendet att namn i slaskens innehållsförteckning är maskat, eftersom jag inte har skrivit det. Varför påstår du att namnen är maskade?
Hur kan skottvinkeln bli annan om skytten var vänsterhänt? Du som vet vilken bild du söker efter, återkom gärna när du har hittat den. Hur kan en kula genom ögat på en person med ansiktet mot kudden träffa väggen?

Jag tänker inte närmare förklara skottvinkeln det har jag redan gjort och begriper du det inte kan det inte hjälpas.

hehe..mina påhitt. Jag sa inte att innehållsförteckningen är maskad men namn i slasken. Du påstod nog att du BARA hade innehållsförteckningen vilket inte går ihop med att du raddat upp namn från slasken och i och med att FS fick den sekretessbelagd så borde rimligen en del vara maskade=sekretessbelagda. Men om du har en omaskad variant av slaskdelen ( du skrev att du hade delar, beskrev också vissa delar som motsvarar det som FS angav att han hade ) så släng upp den då överbevisa mig
Citera
2013-12-16, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
En privatperson har rätt att lämna ut handlingar som rör personen själv. Kan t.o.m tapetsera en hel by med innehåll från sekretessbelagt material.
Däremot är det förbjudet av myndighetspersoner att lämna ut sekretessbelagt material till privatpersoner.
TP: det har jag redan skrivit typ fem gånger. Sekretessregeln för slaskmaterialet är "till skydd för den enskilde" och ingen annan. Självklart kan inte FS dömas för att lämna ut uppgiftet som skadar honom själv. Nlir det rättegång kan han ju bara vittna att han inte led skada. Sprids uppgifter om någon annan kan han däremot fällas.
Citera
2013-12-16, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, ska vi sammanfatta din teori om distansskott då?

Din teori bygger vad SKL rent allmänt säger om tändsatspartiklar, men du vet inte vilka förutsättningar SKLs allmänna utsaga bygger på, och ifall den allmänna utsagan därmed är giltig för ett lik som legat utomhus i två år och varit utsatt för väder, vind och djurs åverkan. Din teori om distansskott bygger därmed inte på fakta utan är en gissning.

Från den icke-faktaunderbyggda teorin om distansskott drar du sedan slutsatsen att eftersom det är ett distansskott (som du alltså har gissat utan stödjande fakta) så tyder det också på att det är ett vådaskott!

Inte dåligt! Från en icke faktabaserad gissning har du lyckats göra en falskt sann slutledning!

Vad säger man - grattis??
Nej, jag har inte gissat. Jag har baserat teorin på fakta och allmänt kända fenomen, som att tändsatspartiklar förekommer mer på nära mål än på fjärran mål.
Men du har ifrågasatt teorin med vilda gissningar.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det stod rätt illa till med kollen, tydligen. Menar du att det är svårt för djur att komma åt innanmätet i kraniet? Massor av små djur, typ maskar, kommer med lätthet in i ett kraniums hålor. Även möss kommer in.
Delar av hjärnan fanns kvar.
Eftersom avrättningar genom skott i huvudet oftast sker på nära håll har jag sökt en annan förklaring, och då ligger vådaskott nära till hands.
Citera
2013-12-16, 23:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men ingen har lämnat ut något namn..så du kan vara lugn att sansade personer innehar uppgifter.

Sen kan ju en försvarare få upp folk från slasken till domstolsförhandling så att de blir offentliga, eller om domstol/åklagare väljer att maska namn.

Lagen tar ingen hänsyn till hur sansade personerna som innehar uppgifterna är

Namn som försvararen tagit upp? Vilka skulle de vara då? Handlingen/slasken blir inte mer offenligt för det i annat avseende än att just det namnet han tagit kanske inte kan sekretssbeläggas.

Visst det har bara förkommit alias på folk på denna tråd men att sprida namnen här skulle vara ett annat brott. mot PuL.

Brottet begicks i så fall av FS ifall han fått handlingarna med förbehåll men om de är sekretessprövade och MASKADE är det en offentlig handlingar och då har inget brott begåtts. Så är slaskdelen som vissa av er innehar maskad/sekretessprövad?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-17 kl. 00:08.
Citera
2013-12-16, 23:59
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Nej, jag har inte gissat. Jag har baserat teorin på fakta och allmänt kända fenomen, som att tändsatspartiklar förekommer mer på nära mål än på fjärran mål.
Men du har ifrågasatt teorin med vilda gissningar.

Eftersom avrättningar genom skott i huvudet oftast sker på nära håll har jag sökt en annan förklaring, och då ligger vådaskott nära till hands.

Troligtvis har täcket dragits över hennes huvud och en kudde använts också. Blir svårt att hävda vådaskott då..
Citera
2013-12-17, 00:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tänker inte närmare förklara skottvinkeln det har jag redan gjort och begriper du det inte kan det inte hjälpas.
Du har inte förklarat skottvinkeln alls. Du kan visa bilden som du hänvisade till. Hur kan en kula genom ögat på en person med ansiktet mot kudden träffa väggen?
Citat:
hehe..mina påhitt. Jag sa inte att innehållsförteckningen är maskad men namn i slasken. Du påstod nog att du BARA hade innehållsförteckningen vilket inte går ihop med att du raddat upp namn från slasken och i och med att FS fick den sekretessbelagd så borde rimligen en del vara maskade=sekretessbelagda. Men om du har en omaskad variant av slaskdelen ( du skrev att du hade delar, beskrev också vissa delar som motsvarar det som FS angav att han hade ) så släng upp den då överbevisa mig
Läs det fetstilta.
Citat:
Klart att andra har tillfrågats och avförts från utredningen men finns ju ingen mening med att alla dessa ska vara med i en en dokumentation som gäller åtalet mot FS. (Även om det finns folk här som skulle ifrågasätta varje man) Så följaktligen så kan vi inte veta något gällande deras alibi. Q:s innehållsförteckning säger bara vilka som hörts (vissa maskade) men inget om vad som framkommit. Vi kan dock klart utgå att de inte tillfört något eller har kunnat avföras pga av de uppgifter de lämnat då det inte finns upptaget i dokumentationen eller inte är misstänka och häktade som alternativa GM.
Varför påstår du att namn i innehållsförteckningen är maskade?
Citera
2013-12-17, 00:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Slasken rör den tilltalade.

Och alla dess uppgifter om en misstänkt gm skulle hamna i slasken?
Och att en del här för övrigt har berättat om slasken innehåll.

För sent att vända nu annat än ifall uppgifterna är maskade då är det lugnt
Citera
2013-12-17, 00:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och alla dess uppgifter om en misstänkt gm skulle hamna i slasken?
Och att en del här för övrigt har berättat om slasken innehåll.

För sent att vända nu annat än ifall uppgifterna är maskade då är det lugnt
Vad menar du?
Citera
2013-12-17, 00:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Lagen tar ingen hänsyn till hur sansade personerna som innehar uppgifterna är

Namn som försvararen tagit upp? Vilka skulle de vara då? Handlingen/slasken blir inte mer offenligt för det i annat avseende än att just det namnet han tagit kanske inte kan sekretssbeläggas.

Visst det har bara förkommit alias på folk på denna tråd men att sprida namnen här skulle vara ett annat brott. mot PuL.

Brottet begicks i så fall av FS ifall han fått handlingarna med förbehåll men om de är sekretessprövade och MASKADE är det en offentlig handling och då har inget brott begåtts. Så är slaskdelen som vissa av er innehar maskad/sekretessprövad?
Det finns material i slasken som kan inhämtas på nätet..dvs kontaktforumet där M sökte kontakter och i sin profil presenterat sina intressen.

En bra FB-spanare hade fått nos på forumet så här tror jag polis inte hängde med i utvecklingen.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-17 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in