2013-12-14, 14:23
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag ser inget smarrigt i mord överlag och är det som jag spekulerade kring så är det genom en tragisk olycka. Inte överlagt mord. Lika osmarrig det. Men vi är ju alla olika.

Jag dömer inte folk för att dom har en annan sexuell inriktning än jag själv tex. Tvärtom så tycker jag det är bättre att dom bejakar det bland likasinnade än att dom blir hämmade av sin sexualitet. Det fanns ju en i M´s närhet som skulle kunna tänka sig att testa. Undrar om han och Marina bestämde sig för att prova detta tillsammans? Så blev FB rädd och överraskad över hur det var i verkligheten? Så blev resultatet som vi vet idag. Han kom ju med väldigt många tips som ledde BORT från sig själv och från fyndplatsen iaf.

Vad är det som motsäger detta? Som går att belägga, låt säga med ett förhör och ett alibi i FUP? Vad jag kan se i FUP så är det bara FS som tillfrågas om alibi?

Klart att andra har tillfrågats och avförts från utredningen men finns ju ingen mening med att alla dessa ska vara med i en en dokumentation som gäller åtalet mot FS. (Även om det finns folk här som skulle ifrågasätta varje man) Så följaktligen så kan vi inte veta något gällande deras alibi. Q:s innehållsförteckning säger bara vilka som hörts (vissa maskade) men inget om vad som framkommit. Vi kan dock klart utgå att de inte tillfört något eller har kunnat avföras pga av de uppgifter de lämnat då det inte finns upptaget i dokumentationen eller inte är misstänka och häktade som alternativa GM.
Citera
2013-12-14, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
MH behövde knappast anstränga sig den gången. T.o.m jag hade lyckats skapa tvivel i det läget. Det fanns inga bevis, bara indicier och ingen kropp styrkte händelseförloppet.

Nu finns kroppen, och att det inte är en naturlig död är ett faktum.
Då ställs allt i en ny dager, allt måste omvärderas med vetskapen om att Marina legat död där under varje sekund som TR (och HR för den delen) övervägde sina beslut.
Indicierna finns såklart kvar, kroppen finns nu också, men finns tvivlet verkligen kvar?
Bevisläget ser oerhört mycket bättre ut nu, speciellt som gärningsbeskrivningen inte i någon punkt behöver ändras.

Vem tror du sitter på trumfkortet i detta läge?
En undanröjd, men funnen, kropp med skottskador vs en eventuell smygtelefon som man inte ens vet användes?

MH kommer inte att få någonting gratis denna gång och behöver ta fram den bästa av taktik och timing för att ro den uppgift han har i land. Tror du MH är rätt man för det? Tror du FS själv tror det?
Är MH och FS verkligen det perfekta teamet?

FS verkar faktiskt tveka lite han också, precis som han gjorde i HR.
Det kan inte kännas speciellt tryggt för någon av dom att de inte lyckats bättre än såhär.

Det är väl klart att han tvekar. Han vet väl vad han gjort och gärningen sitter för alltid fastetsad i hjärnbalken. Det finns ingen chans att klara av denna sista omgång så vi ses om ca 12 år Freddie.
Citera
2013-12-14, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Och vissa djur och sambos försvinner spårlöst. De har sprungit efter vilt eller rest bort...
och vissa bara dör eller kattungar som ramlar från balkonger. Och vi pratar inte om några enstaka händelser utan lite av av "seriemördare" gällande djur. Kanske hade hade kunnat "utvecklats" till en sann seriemördare gällande människor också. Som tur är kommer vi inte att få se detta under överskådlig framtid.

Jag tror att denna psykopat hyste mer eller mindre agg mot M gällande tejpningen av barnen men hon hade makten i och med att hon hade pengarna. Så i det avseendet kan det ha skett i affekt. Det var ju hennes fel att han förlorade sina solbrillor. Han har säkerligen krävt att hon ska ersätta honom för det.

Jag tror att han kommer att få rättspsykiatrisk vård men psykopati går inte att bota så förhoppningsvis blir han sittandes länge. Jag ser fram emot att i framtiden läsa Förvaltningsrättens domar gällande honom för även om RPU:n är sekretessbelagd kommer man att kunna läsa om hans diagnos och agerade i FR:s domar och om han får permis...
Det är för det första omöjligt att döma till rättspsykiatrisk för psykopati. Det är inte en allvarlig psykisk störning, utan en personlighetsstörnkng. För det andra tror jag inte det blir ngn Rpu.
Citera
2013-12-14, 14:47
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är för det första omöjligt att döma till rättspsykiatrisk för psykopati. Det är inte en allvarlig psykisk störning, utan en personlighetsstörnkng. För det andra tror jag inte det blir ngn Rpu.

Nej det har du ju rätt i Det tar ju bara fallen som eventuellt kan "botas"
Varför tror du inte att det bli ngn Rpu? Är det inte lite av en standard gällande påföljdsfrågan?
Citera
2013-12-14, 14:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Sist ville åklagaren ha en RPU och P7an misstänkte en störning, men det kan ju vara så att man hoppar den menar?
Han är ju störd så sett men kanske inte tillräckligt för lagens mening. Men jag är inte säker på att man inte gör en stor RPU för det va begärt innan och P7an friar honom inte för misstanken om störning.
Citera
2013-12-14, 14:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det fanns en bred ramp vid huset och skottkärra, så det va inga problem att ta ut Marina och lasta in där bak. Han har enligt uppgift i FUP tidigare lyft en man på 140 kilo rakt upp i luften, så det klarar han utmärkt.
Vid dumpningen har han backat in bilen och dumpat henne och det rör sig om 2 meter han behövt anstränga sig , så det har inte varit problem direkt.
Tror du på det här, sid 896?
Citat:
[EV] beskriver att [FS] plötsligt rusade fram till den store killen och lyfte upp honom i luften och skrek "Tycker du det är roligt att skoja." [EV] uppger att killen måste ha vägt 140 kg.
Citera
2013-12-14, 14:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Här kommer
Kulbanan
http://www.bild.me/bild.php?file=8522573Kulbana.jpg

Och
Scenario för dumpningen.
http://www.bild.me/bild.php?file=9229976bilens_placering.jpg
Citera
2013-12-14, 15:00
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag ser inget smarrigt i mord överlag och är det som jag spekulerade kring så är det genom en tragisk olycka. Inte överlagt mord. Lika osmarrig det. Men vi är ju alla olika.

Jag dömer inte folk för att dom har en annan sexuell inriktning än jag själv tex. Tvärtom så tycker jag det är bättre att dom bejakar det bland likasinnade än att dom blir hämmade av sin sexualitet. Det fanns ju en i M´s närhet som skulle kunna tänka sig att testa. Undrar om han och Marina bestämde sig för att prova detta tillsammans? Så blev FB rädd och överraskad över hur det var i verkligheten? Så blev resultatet som vi vet idag. Han kom ju med väldigt många tips som ledde BORT från sig själv och från fyndplatsen iaf.

Vad är det som motsäger detta? Som går att belägga, låt säga med ett förhör och ett alibi i FUP? Vad jag kan se i FUP så är det bara FS som tillfrågas om alibi?

Jag ifrågasätter det varför folk överhuvudtaget ska blanda in motiv där det finns sex iblandad. Är det bara för hennes läggning? Vad finns det överhuvudtaget som tyder på att så skulle vara fallet?

Att det hänger saker hennes rum har väl ingen betydelse. Hon hittades inte bunden och med munkavle och dessutom så tycker jag att det skulle vara hon som hållit i pistolen i och med att hon var dominant. Skulle hon ge sin "slav" pickan...är ju föga troligt och sen verkar det ju som att hon är skjuten i bakhuvudet vilket är lite svårt att utföra själv. Inte omöjligt men föga sannolikt.

Det är därför jag tog upp det. jag tror att detta ältas här bara för att det är lite "smarrigt"...att motivet troligtvis var så futtigt som pengar (ev andra personliga skäl)från denna psykopats sida har man svårt att greppa.

Ska man blanda in sex så kanske det var FS som våldtog henne underpistolhot? Hon har sagt att han inte fått vara med henne på några månader och FS säger att de hade sex på hans födelsedag. kan detta bara varit för att gardera eventuella spår som kunde hittas på henne ifall kroppen skulle hittas?
Citera
2013-12-14, 15:00
Bannlyst
Citat:
Sist ville åklagaren ha en RPU och P7an misstänkte en störning, men det kan ju vara så att man hoppar den menar?
Han är ju störd så sett men kanske inte tillräckligt för lagens mening. Men jag är inte säker på att man inte gör en stor RPU för det va begärt innan och P7an friar honom inte för misstanken om störning.
Rätta mig om jag har fel, men gjordes ingen Rpu. Sannolikt har inget förändrats och då behövs ingen nu.
Citera
2013-12-14, 15:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel, men gjordes ingen Rpu. Sannolikt har inget förändrats och då behövs ingen nu.

Nej, en P7a som misstänkte en störning gjordes. Man begärde en RPU om man nu fått fällande dom.
P7an lär inte ha ändrats eller? Han bör väl kollas som sig bör i ett sånt grovt brott?
Citera
2013-12-14, 15:04
Bannlyst
Citat:
Här kommer
Kulbanan
http://www.bild.me/bild.php?file=8522573Kulbana.jpg

Och
Scenario för dumpningen.
http://www.bild.me/bild.php?file=9229976bilens_placering.jpg
Ser ut som en ren avrättning, faktiskt.
Undrar vad Freddie tänkte och kände innan skottet. Ånger eller rent av en glädjeutlösning. Ingen kommer någonsin att få veta detta för graven kommer förr eller senare och detta mord tar Freddie med sig in i bränningsugnen.
Citera
2013-12-14, 15:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Ser ut som en ren avrättning, faktiskt.
Undrar vad Freddie tänkte och kände innan skottet. Ånger eller rent av en glädjeutlösning. Ingen kommer någonsin att få veta detta för graven kommer förr eller senare och detta mord tar Freddie med sig in i bränningsugnen.

Han kunde backa in och det rör sig om 2 meter som han behövde ta för att dumpa Marina i Svartedalen.
Man vet från vilken riktning osv genom växterna under henne. Så gick det till då Marina dumpades. En jeep behövdes också för innan röjning va det svårtillgängligt.

Klart det är en avrättning. Det är självklart och med en viss planering också.

Han tänker inte mer än på sig själv och va säkert kränkt och såg att hans snyltande kommer att upphöra. Hon ville inte ha honom längre, så han sköt henne istället.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in