2013-12-16, 23:06
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du utveckla det fetade?
Den bild på skottvinkeln jag sett skulle i så fall tyda på att någon hukat i fotändan av sängen ( om det var skott på avstånd) och skjutit. Men jag är ingen expert på skottvinklar. Att sitta på huk och sikta mot någons huvud ca 2 meter bort är ju inte sannolikt. Och varför ska han huka, svårt att träffa dessutom. Då skulle personen har stått upp i så fall och skottvinkeln varit en annan.

Jag tänker att det troliga är av bilden och vapnets beskaffenhet att gm varit väldigt nära och skjutit hon. Men skottvinkeln tyder nog också på att hon legat med ansiktet i kudden, vilket man sällan gör när man sover. Därför tror jag att gm varit på henne, eventuellt våldtagit henne, hållit ner huvudet och sedan skjutit henne rakt av. Skottvinkeln skulle stämma ifall någon hållit vapnet mot huvudet och eventuellt hållit ner hennes huvud med andra handen.
Långt inlägg men så tänker jag.
EDIT: om det var hennes höga öga som skottet gick igenom så har vi en högerhänt gm.
EDIT2. för att dämpa hennes skrik så kanske en kudde har används. Och färre tändpartiklar på huvudet och annat...

Var har jag läst att grannarna skulle ha hört två skrik? Kan någon erinra sig om detta?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-16 kl. 23:11.
Citera
2013-12-16, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Den bild på skottvinkeln jag sett skulle i så fall tyda på att någon hukat i fotändan av sängen ( om det var skott på avstånd) och skjutit. Men jag är ingen expert på skottvinklar. Att sitta på huk och sikta mot någons huvud ca 2 meter bort är ju inte sannolikt. Och varför ska han huka, svårt att träffa dessutom. Då skulle personen har stått upp i så fall och skottvinkeln varit en annan.

Jag tänker att det troliga är av bilden och vapnets beskaffenhet att gm varit väldigt nära och skjutit hon. Men skottvinkeln tyder nog också på att hon legat med ansiktet i kudden, vilket man sällan gör när man sover. Därför tror jag att gm varit på henne, eventuellt våldtagit henne, hållit ner huvudet och sedan skjutit henne rakt av. Skottvinkeln skulle stämma ifall någon hållit vapnet mot huvudet och eventuellt hållit ner hennes huvud med andra handen.
Långt inlägg men så tänker jag.
EDIT: om det var hennes höga öga som skottet gick igenom så har vi en högerhänt gm.

Var har jag läst att grannarna skulle ha hört två skrik? Kan någon erinra sig om detta?
Vilken bild har du sett på skottvinkeln? Hur kan hon ha legat med ansiktet i kudden om kulan har gått genom ögat och träffat väggen? Om MG har hållt nere huvudet med ena handen och skjutit med den andra, hur kommer det sig att det inte finns några tändsatspartiklar i skallen? Varför tyder skott i höger öga på att vi har en högerhänt GM? När påstod jag att namnen i slaskens innehållsförteckning var maskade?
Citera
2013-12-16, 23:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Kan vara..hans vän har troligtvis blivit mördad. Inte alla är lite kalla och samlade som exet. Han kan ha kommit på det efter HR förhandlingen. Det jag ville säga är att det behöver inte handla om 3,5 år...kan vara mycket mindre. Det är nedrigt att håna vittnena, visst man kan ifrågasätta deras utsagor men vi får hålla lite stil. Jag utgår ifrån att ingen här skulle vilja bli hånad om de vittnade och inte kunde glasklart komma ihåg allt som hänt i deras liv och allt de hört?

edit: rättelse stavfel
Personligen tror jag att åklagaren svettas en del av att Berry (eller vad polisen nu heter) tog in det sista förhöret med P.K till fup.
Hur ska han förhålla sig till detta vittne som har haft förträngda minnen tills fakta får han att minnas.

Pinsamt för åklagarsidan kommer det bli när försvaret rätar ut P.K:s minnesförluster.
Citera
2013-12-16, 23:15
Medlem
Titianas avatar
Mitt föregående inlägg ändrar inte på något sätt min tro att jag kan inte se någon annan än FS som utfört detta mord. Alla andra indicier pekar mot detta. Dessutom har han enligt vittnesutsagor gjort det förr, våldtagit och att han inte hade fått "komma till " på flera månader och är enligt nuvarande flickvän "översexuell".
Citera
2013-12-16, 23:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Mitt föregående inlägg ändrar inte på något sätt min tro att jag kan inte se någon annan än FS som utfört detta mord. Alla andra indicier pekar mot detta. Dessutom har han enligt vittnesutsagor gjort det förr, våldtagit och att han inte hade fått "komma till " på flera månader och är enligt nuvarande flickvän "översexuell".
Glöm inte att det inte finns underlag för tidigare påstående brott som tjejerna beskyllt F.S för.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-16 kl. 23:21.
Citera
2013-12-16, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag förväntar mig inte att du ska ändra inställning, jag ber dig bara att svara på frågorna. Dina teorier är väl så goda som någon annans.
Citera
2013-12-16, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Den här frågan var på tapeten väldigt mycket i tråden för något år sedan. Både jag och Lalajlaj var helt jävla övertygade om då att något "brott mot sekretesslagen" inte finns för privatpersoner.

Eftersom du skriver som du gör, och eftersom Svensson är en privatperson så undrar jag: är du helt säker på detta? Om du kan säga vilken lag som gäller för privatpersoner så gör gärna det.
Ni har inte helt rätt. En sekretessbrytande åtgärd är att lämna ut en handling med förbehåll enligt offentlighets- och sekretesslagen 10:14.
Det innebär att sekretessen förs över från myndigheten till den fysiska person som går med på förbehållet. Det rätt vanligt att journalister går med på det för att få ut uppgifter som annars är hemliga. Lämnar en privatperson ut handlingar el uppgifter efter att ha gått med på ett förbehåll är det samma straff som om en tjänsteman begår brottet.
Ps. Smålandstinnitus =
Citera
2013-12-16, 23:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Vilken bild har du sett på skottvinkeln? Hur kan hon ha legat med ansiktet i kudden om kulan har gått genom ögat och träffat väggen? Om MG har hållt nere huvudet med ena handen och skjutit med den andra, hur kommer det sig att det inte finns några tändsatspartiklar i skallen? Varför tyder skott i höger öga på att vi har en högerhänt GM? När påstod jag att namnen i slaskens innehållsförteckning var maskade?

Vad som gäller maskningen så tro jag att jag redan "bevisat" att så är fallet...fnurran som har samma dokument avslöjade detta även om jag har för mig att du skrivit det. Men det kanske du hann editera så den är borta i motsats till din inställning "positiv". Så svaret är nej, jag VET inte i dag att du skrivit det men jag VET att uppgifter är maskade, vilket också de borde vara ifall FS:s variant av dokumenten är sekretessprövade. Kan du nu lämna detta bakom dig?

Jag skrev en dit på inlägget som du citerade om tändsatspartiklar etc.
En vänsterhänt skytt...då hade skottvinkeln varit en annan. Enkelt. Bilden på på den beräknade skottvinkeln borde finnas i gamla fuppen. Den finns i vart fall på tråden. Du som har gjort det mesta i denna utredning, besökt platser etc varför har du inte titta på den bilden och undrat vad som sannolikt har hänt? Kan någon vänlig själ gräva fram denna bild?
Citera
2013-12-16, 23:24
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Något som också förtjänar tilläggas är att avsaknaden av blodstänk samt den koncentrerade blodfläcken på sängbottnen också vittnar om att hon inte kan ha rört sig nämnvärt när hon blev skjuten; således att det mesta talar för att hon sov, eller precis hade somnat.

Ja precis, hon lär iallafall ha legat i sängen och inte suttit eller stått bredvid då hon troligtvis borde ha ramlat ur sängen.

Iallafall, jag tror vi definitivt ha ta bort spekulationen om vådaskott då inget blodstänk påträffades.
Nån har hållit antingen en kudde eller ett täcke över innan man tryckt av. En ren avrättning m a o
Citera
2013-12-16, 23:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ni har inte helt rätt. En sekretessbrytande åtgärd är att lämna ut en handling med förbehåll enligt offentlighets- och sekretesslagen 10:14.
Det innebär att sekretessen förs över från myndigheten till den fysiska person som går med på förbehållet. Det rätt vanligt att journalister går med på det för att få ut uppgifter som annars är hemliga. Lämnar en privatperson ut handlingar el uppgifter efter att ha gått med på ett förbehåll är det samma straff som om en tjänsteman begår brottet.
Ps. Smålandstinnitus =
En privatperson har rätt att lämna ut handlingar som rör personen själv. Kan t.o.m tapetsera en hel by med innehåll från sekretessbelagt material.
Däremot är det förbjudet av myndighetspersoner att lämna ut sekretessbelagt material till privatpersoner.
Citera
2013-12-16, 23:28
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Av fler fynd som gjordes på fyndplats så är platsen nog även besökt av sprutnarkomaner och bilbrännare. Det hittades även ett bränt yxhuvud i eldstaden.

Det finns även ett "vittne" som har nattliga aktiviteter i byn.
Och dessutom med två kompisar som säkert kan vara bra att ha.
Citera
2013-12-16, 23:29
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nej, jag förväntar mig inte att du ska ändra inställning, jag ber dig bara att svara på frågorna. Dina teorier är väl så goda som någon annans.

Jag svarar på frågorna fast det är samma eller varianter av samma sak ofta och då tappar jag helt enkelt lusten att svara.Upprepade frågor liknar ett förhör men jag uttalar mig inte i egenskap av forensicxepert eller annat så mycket mindre defensiv attityd vore trevligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in