Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Kan du utveckla det fetade?
Den bild på skottvinkeln jag sett skulle i så fall tyda på att någon hukat i fotändan av sängen ( om det var skott på avstånd) och skjutit. Men jag är ingen expert på skottvinklar. Att sitta på huk och sikta mot någons huvud ca 2 meter bort är ju inte sannolikt. Och varför ska han huka, svårt att träffa dessutom. Då skulle personen har stått upp i så fall och skottvinkeln varit en annan.
Jag tänker att det troliga är av bilden och vapnets beskaffenhet att gm varit väldigt nära och skjutit hon. Men skottvinkeln tyder nog också på att hon legat med ansiktet i kudden, vilket man sällan gör när man sover. Därför tror jag att gm varit på henne, eventuellt våldtagit henne, hållit ner huvudet och sedan skjutit henne rakt av. Skottvinkeln skulle stämma ifall någon hållit vapnet mot huvudet och eventuellt hållit ner hennes huvud med andra handen.
Långt inlägg men så tänker jag.
EDIT: om det var hennes höga öga som skottet gick igenom så har vi en högerhänt gm.
EDIT2. för att dämpa hennes skrik så kanske en kudde har används. Och färre tändpartiklar på huvudet och annat...
Var har jag läst att grannarna skulle ha hört två skrik? Kan någon erinra sig om detta?