2013-12-16, 21:23
  #181
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det var inget krigsbrott att avrätta civila.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
De blev i så fall dömda för samma brott som de allierade hängav sig åt och i strid mot all internationell lag på området.

Visar med all tydlighet att detta enbart handlar om att rättfärdiga nassar och annat pack, och ingenting har med historia att göra. Först säger du att det inte var krigsbrott, och sedan, när jag frågar om de blev dömda för dessa "icke-brott" , ja då kommer det gamla "de allierade var lika onda" fram.

Bara inse att nassarna var ondskefulla.Det, min vän, är ett historiskt faktum.
Citera
2013-12-16, 21:52
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Dessa Personer var ju dock inga partisanter oftast , det var folk med utbildning , folk som var med i upproren mot dem tyska paramilitära grupperna under mellankrigstiden. Tyskar i polen angav 61 000 polacker i den så kallade sonderfahndungsbuch Polen.

Det var framför allt lärare och präster ( vilket stort stridsvärde dessa måste haft? ) man riktade in sig på , sen kan du säga att det inte var ett brott hur mycket du vill dessa grupper utrotade man p.g.a. att man helt enkelt ville utrota polsk kultur som tyskarna försökt göra i århundraden.

Låter mest som svart propaganda. Snart så lär du väl påstå att man planerade att folkmörda polackerna också

Man inriktade sig knappast på att avrätta lärare och präster utom i den mån dessa var aktiva upprorsmän eller i den mån man hämnades dylika terroristdåd. Att det skulle ha funnits någon policy om att avrätta lärare och präster är bara löjligt att påstå.

Visst fanns det säkert brister i hur tyskarna behandlade polackerna men det var i så fall deras eget fel efter hur de behandlade den tyska minoriteten i de områden som de i sin girighet roffade åt sig efter Versaillesfreden. Glöm inte att det var tyska styrkor som räddade polen från Sovjet 1917 och gjorde dem till en självständig stat, något som inte stoppade polackerna från att stjäla tyska områden i Versailles och sedan behandla den tyska befolkningen illa genom att tvinga bort dem från sina hem och särbehandla dem.

Hitler själv tyckte ju om polackerna och såg dem som en naturlig allierad mot Sovjet. Det enda problemet var de tyska områden som Polen stulet och av vilka Hitler endast krävde tillbaka Danzig och en motorväg genom den polska korridoren. Detta generösa erbjudande var dock inte gott nog för de hagalna och maktlystna polackerna som ansåg sig vara en stor och mäktig stat med en överlägsen militärmakt och då gick det som det gick.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Så när tyskarna riktade in sig på flyende civila eller som i Warszawa 1939 skolor, sjukhus, vattenverk och marknadsplatser så varför gnäller du så mycket om dem allierade när dem följde tyskarnas exempel?

Detta är rent struntprat och lär knappast ha förekommit i mer än enstaka fall.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Tyskarna bombade runt 150 städer och byar med 100 000 civila döda som resultat.

Jag vet inte den exakta dödssiffran men 100 000 förefaller väldigt överdrivet. Som jag sa i ett tidigare inlägg så skedde de flesta tyska bombningarna i Polen i anslutning till att tyska trupper kämpade sin väg in i städerna och bombardemanget var då i överensstämmelse med de gamla krigsreglerna om belägringskrigföring.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Hitler gav till och med amnesti åt alla tyskar som gjort sig förtjäna till krigsbrott i polen, så nog visste man att det var brott mot krigets lagar.

Bevisa detta.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Edit: för att inte tala om alla krigsfångar som tyskarna dödade eller om våldtäckterna. Det väcktes bara ett åtal och det var mot 3 tyskar som gängvåldtog ( se där inte bara afrikaner som gör det ) en judisk kvinna och dem blev dömda för att dem var en skam mot den tyska rasen och inte för att dem våldtog henne.

Nu märks det att du hittar på alla med minsta kunskap om ämnet vet att våldtäkter bestraffades mycket hårt inom den tyska armen och att det var dödsstraff på detta. Säkerligen så förekom det våldtäkter ändå men i betydligt mindre omfattning än i andra samtida arméer. Tyskarna dödade knappast några polska krigsfångar.
Citera
2013-12-16, 22:04
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Visar med all tydlighet att detta enbart handlar om att rättfärdiga nassar och annat pack, och ingenting har med historia att göra. Först säger du att det inte var krigsbrott, och sedan, när jag frågar om de blev dömda för dessa "icke-brott" , ja då kommer det gamla "de allierade var lika onda" fram.

Jag har alltid hävdat att det inte var krigsbrott. Att de blev retroaktivt dömda för något som inte var olagligt i allierade skenrättegångar förändrar inte detta. Bara för att de allierade med makt och med tveksamma metoder tvingade igenom en mängd domslut mot tyskar så betyder inte det att det var rättvisa som det handlade om.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Bara inse att nassarna var ondskefulla.Det, min vän, är ett historiskt faktum.

Att du kommer att fortsätta att upprepa det där mantrat likt en religiös besvärjelse är väl ganska otippat då du inte besitter varken den intellektuella hederligheten, modet eller karaktären att tänka självständigt och ifrågasätta. Istället så tvingas du hänfalla åt dylika verklighetsförenklingar i syfte att bespara dig själv mödan att handskas med världens komplexitet då du helt enkelt inte har den nödvändiga förmågan att göra detta.
Citera
2013-12-16, 22:43
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Låter mest som svart propaganda. Snart så lär du väl påstå att man planerade att folkmörda polackerna också

Man inriktade sig knappast på att avrätta lärare och präster utom i den mån dessa var aktiva upprorsmän eller i den mån man hämnades dylika terroristdåd. Att det skulle ha funnits någon policy om att avrätta lärare och präster är bara löjligt att påstå.

Visst fanns det säkert brister i hur tyskarna behandlade polackerna men det var i så fall deras eget fel efter hur de behandlade den tyska minoriteten i de områden som de i sin girighet roffade åt sig efter Versaillesfreden. Glöm inte att det var tyska styrkor som räddade polen från Sovjet 1917 och gjorde dem till en självständig stat, något som inte stoppade polackerna från att stjäla tyska områden i Versailles och sedan behandla den tyska befolkningen illa genom att tvinga bort dem från sina hem och särbehandla dem.

Hitler själv tyckte ju om polackerna och såg dem som en naturlig allierad mot Sovjet. Det enda problemet var de tyska områden som Polen stulet och av vilka Hitler endast krävde tillbaka Danzig och en motorväg genom den polska korridoren. Detta generösa erbjudande var dock inte gott nog för de hagalna och maktlystna polackerna som ansåg sig vara en stor och mäktig stat med en överlägsen militärmakt och då gick det som det gick.



Detta är rent struntprat och lär knappast ha förekommit i mer än enstaka fall.



Jag vet inte den exakta dödssiffran men 100 000 förefaller väldigt överdrivet. Som jag sa i ett tidigare inlägg så skedde de flesta tyska bombningarna i Polen i anslutning till att tyska trupper kämpade sin väg in i städerna och bombardemanget var då i överensstämmelse med de gamla krigsreglerna om belägringskrigföring.



Bevisa detta.



Nu märks det att du hittar på alla med minsta kunskap om ämnet vet att våldtäkter bestraffades mycket hårt inom den tyska armen och att det var dödsstraff på detta. Säkerligen så förekom det våldtäkter ändå men i betydligt mindre omfattning än i andra samtida arméer. Tyskarna dödade knappast några polska krigsfångar.

Ja du kan uppenbarligen inte något om tyskarna historia grattis .

Tyskarna har försökt utrota polsk kultur precis som dessa utrotade prussens , bara att läsa om bismarks kulturkampf.

Om du inte tror mig läs Special Prosecution Book-Poland där hittar du inte bara namn på reserv officerare och lärare utan även på skådespelare , präster , adeln , läkare , advokater och även polska idrottare som deltog i OS 1936. Sen kan du läsa nästa utgåva från 1940 krakov som hetter Fahndungsnachweis.

Ja polens regering diskriminerade tyskar så mycket att dem till och med fanns representerade i sejmen. Riktigt elakt efter att ha varit andra graderns medborgare i sitt eget land efter 123 år av delning.

Så 100 000 tusen människor bara försvann sådär? kan du ge mig någon källa för än så länge snackar du bara skit.

Här ger jag dig lite uppgiter om dödanded av polska krigfångar : I cieplow sköts och dränktes 300 polska krigsfångar efter att att en officer sköts ihjäl av en krypskytt. Senare förintades denna divisionen i stalingrad, Karma!
Fångar från lägret i Zyrabrow svalt i 10 dagar då tyskarna inte gav dem någon mat.
Den 11 September slängde några soldater från wermacht in en granet i en skola där dem höll fångar.

Den 4 oktober 1939 gav hitler amnesti för alla "Greuel" som han utryckte sig , bara att söka på google.

Den tyska historiken Jochen Bohler OBS tysk , ansåg att 3000 polska krigsgångar dödades , vilket ju är ett brott mot krigetslagar.

Ja våldtäckter var vanligt innan man avrättade kvinnor , särkilt av så kallade volkdseutscher.
Ja du kan läsa om domen om du vill jag orkar inte leta upp den nu den utfördes i Busko-zdroj- bara att söka på det och Rassenschande.

Men du verkar ju bara leva i din egna bubbla men du kanske tar åt dig av vad Reinhard Heydrich sa ( chef för säkerheten i tredje riket) "compared to the crimes, robberies and excesses committed by the army [part of the Wehrmacht], the SS and the police don't look all that bad"

Försök inte lära mig om min egna historia särskilt då du inte har några vidare kunskaper
__________________
Senast redigerad av TheSmoker 2013-12-16 kl. 23:32.
Citera
2013-12-16, 23:36
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ja du kan uppenbarligen inte något om tyskarna historia grattis .

Tyskarna har försökt utrota polsk kultur precis som dessa utrotade prussens , bara att läsa om bismarks kulturkampf.

Vad hade Bismarcks försök att eliminera katolicismen från Preussen att göra med Preussens kultur? Visst, religion är väl en del av kulturen men då kunde du ju lika gärna ha skrivet att man försökte motverka katolicismen i Preussen och inte deras kultur, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Om du inte tror mig läs Special Prosecution Book-Poland där hittar du inte bara namn på reserv officerare och lärare utan även på skådespelare , präster , adeln , läkare , advokater och även polska idrottare som deltog i OS 1936. Sen kan du läsa nästa utgåva från 1940 krakov som hetter Fahndungsnachweis.

Låter som rena fantasier. Visa mig en order på att dessa människor skulle dödas samt ge mig bevis på att de verkligen dödades.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ja polens regering diskriminerade tyskar så mycket att dem till och med fanns representerade i sejmen. Riktigt elakt efter att ha varit andra graderns medborgare i sitt eget land efter 123 år av delning.

Och likväl så fick inte tyskarna lov att tillhöra Tyskland utan de skulle nödvändigtvis tvingas att tillhöra Polen trots att det rörde sig om områden med en överväldigande majoritet av etniska tyskar. Polackerna var till och med så hjältemodiga att man tillgrep terrormetoder och tortyr för att få invånarna i övre Silesien att "rösta rätt" i valet mellan att tillhöra Tyskland eller Polen.

Så här beskrev Professor René Martel situationen i Övre Silesien 1919-1920

Citat:
. . . On April 4, 1919, the Polish Supreme National Council of Upper Silesia got into touch with Korfanty. Adalbert Korfanty, a former journalist and a popular leader, was the man of action for whom Dmowski was looking to prepare and organize the rising. . . . On May 1, 1919, the Polish secret societies . . . demonstrated their patriotic sentiments by pursuing the Germans. The Terror had begun. . . . The secret organization which he [Korfanty] had built up . . . continued to exist until the plebiscite. . . . The Germans were tortured, mutilated, put to death and the corpses defiled;villages and chateaux were pillaged, burnt or blown up. The German Government has published on the subject a series of White Papers, illustrated by photographs. . . . The scenes which have thus been perpetuated pictorially surpass in horror the worst imaginable atrocities.37

Såhär beskriver Encyclopedia Brittanica saken.

Citat:
.”under Polish pressure the Germans in the southern and eastern districts were subjected to oppressive treatment. On Aug. 19 1920 the Poles felt strong enough, indeed, to make an attempt to seize the country by force. On all sides bands of Poles, chiefly recruited from Congress Poland, usurped authority. A number of Germans were forcibly carried across the frontier into Poland, and many were killed. Several weeks elapsed before it was possible to quell this rising and restore order…It had been suggested by the Entente that non-resident Upper Silesians of the German Reich should vote outside Silesia, at Cologne. Germany protested against this, and her protest was recognized as valid by the Entente. In January 1921 the date of the plebiscite was fixed for March 20 1921.
An immediate revival took place in the use of terrorism by the Poles, especially in the districts of Rybnik, Pless, Kattowitz, and Beuthen. It reached its climax in the days preceding the plebiscite. Voters from other parts of the German Reich were frequently refused admission to the polls; sometimes they were maltreated and even in some instances murdered; and houses where outvoters were staying were set on fire… The day after the plebiscite the Polish excesses recommenced, and from that date onwards continued without interruption… Practically all the towns voted for Germany… the first days of May witnessed a new Polish insurrection which assumed far greater proportions than the former one. Korfanty had secretly raised a well-organized Polish force which was provided with arms and munition from across the border, and was reinforced by large bodies of men from Poland…
By June 20 the British troops had again occupied the larger towns, while the Poles had the upper hand in the rural districts. As a result of the difficulties in paying his men and providing them with food Korfanty now lost control over his followers. Independent bands were formed which plundered the villages, ill-treated the Germans, and murdered many of them.”

- 1922 Encyclopaedia Britannica, “SILESIA, UPPER”

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Så 100 000 tusen människor bara försvann sådär? kan du ge mig någon källa för än så länge snackar du bara skit.

Det är du som påstod att de försvann, bevisbördan är din.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Här ger jag dig lite uppgiter om dödanded av polska krigfångar : I cieplow sköts och dränktes 300 polska krigsfångar efter att att en officer sköts ihjäl av en krypskytt. Senare förintades denna divisionen i stalingrad, Karma!
Fångar från lägret i Zyrabrow svalt i 10 dagar då tyskarna inte gav dem någon mat.
Den 11 September slängde några soldater från wermacht in en granet i en skola där dem höll fångar.

Som jag flera gånget tidigare har förklarat så var det inte förbjudet att ta hämnd i avskräckande syfte om man utsattes för olagliga partisanattacker vilket detta låter som exempel på.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Den 4 oktober 1939 gav hitler amnesti för alla "Greuel" som han utryckte sig , bara att söka på google.

Nix, hittar inget om detta. Du försöker väl inte hitta på?

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Den tyska historiken Jochen Bohler OBS tysk , ansåg att 3000 polska krigsgångar dödades , vilket är ett brott mot krigetslagar.

Vad dagens hjärntvättade tyskar tycker är ganska irrelevant då de förmodligen skulle be om ursäkt för sin egen existens om du frågade dem. Att avrätta krigsfångar är inte ett krigsbrott, och att döda 3000 polska krigsfångar är inte heller det om det skedde som en del av en hämndkampanj mot partisaner.

Ex så oroade sig Montgomery efter att han intaget Benghazi över att det skulle finnas försåtmineringar i staden och beordrade att för varje brittisk soldat som dog så skulle 10 italienare avrättas.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ja våldtäckter var vanligt innan man avrättade kvinnor , särkilt av så kallade volkdseutscher.
Ja du kan läsa om domen om du vill jag orkar inte leta upp den nu den utfördes i Busko-zdroj- bara att söka på det och Rassenschande.

Bra att du erkänner polackers och ryssars brott mot tyskar.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Men du verkar ju bara leva i din egna bubbla men du kanske tar åt dig av var Reinhard Heydrich ( chef för säkerheten i tredje riket) compared to the crimes, robberies and excesses committed by the army [part of the Wehrmacht], the SS and the police don't look all that bad.

Om vi nu bortser från hela problematiken kring att de flyter runt en hel del falska påståenden som attribueras till olika tyska makthavare under WWII så är detta påstående ganska betydelselöst. Givetvis så var Heydrich mer benägen att ta SS parti framför Wehrmachts då han var en del av SS men hans subjektiva åsikt i frågan säger ganska lite om saken och ännu mindre om om Wehrmachts och SS benägenhet att begå överträdelser.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Försök inte lära mig om min egna historia särskilt då du inte har några vidare kunskaper

Jaså, så nu är det din historia och du har monopol på den och på vilka fakta som ska presenteras? Ganska tydligt att du är helt inkapabel att tänka utanför dina invanda mönster, det vore ju helt för jobbigt. Nej då är det mycket bättre att på förhand bestämma sig vilken version av historien man gillar och sedan böja all fakta därefter, då slipper man dessutom allt jobbigt kritiskt tänkande. och ifrågasättande av sina egna heliga kor
Citera
2013-12-17, 00:27
  #186
Medlem
Ett land med 55 miljoner medborgare hade aldrig kunnat ta över världen som faktiskt var deras ambition.
Citera
2013-12-17, 00:34
  #187
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Ex så oroade sig Montgomery efter att han intaget Benghazi över att det skulle finnas försåtmineringar i staden och beordrade att för varje brittisk soldat som dog så skulle 10 italienare avrättas.

Och så till den viktiga frågan: Hur många avrättade han? Hur många avrättade han över huvud taget som svar på dödade brittiska soldater?
Citera
2013-12-17, 00:41
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Som jag flera gånget tidigare har förklarat så var det inte förbjudet att ta hämnd i avskräckande syfte om man utsattes för olagliga partisanattacker vilket detta låter som exempel på.

Vad dagens hjärntvättade tyskar tycker är ganska irrelevant då de förmodligen skulle be om ursäkt för sin egen existens om du frågade dem. Att avrätta krigsfångar är inte ett krigsbrott, och att döda 3000 polska krigsfångar är inte heller det om det skedde som en del av en hämndkampanj mot partisaner.

Genèvekonventionen från 1929 som senare blev den 3:e 1949 handlar om just behandling av krigsfångar vilket t.ex. förbjöd avrättning av dem för vad andra gjort så det är ett klart krigsbrott. Den var även underskriven av Tyskland 1929 och ratificerad 1934 så den var bindande för tyskarna så där har du klart fel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Geneva_Convention_(1929)
http://www.cicr.org/applic/ihl/ihl.nsf/States.xsp?xp_viewStates=XPages_NORMStatesParties& xp_treatySelected=305
http://www.icrc.org/applic/ihl/ihl.nsf/ART/305-430003?OpenDocument

Citat:
Convention relative to the Treatment of Prisoners of War. Geneva, 27 July 1929.
Part I : General provisions - Art. 2.
Art. 2. Prisoners of war are in the power of the hostile Government, but not of the individuals or formation which captured them.
They shall at all times be humanely treated and protected, particularly against acts of violence, from insults and from public curiosity.
Measures of reprisal against them are forbidden.

http://www.icrc.org/applic/ihl/ihl.nsf/ART/305-430047?OpenDocument

Citat:
Convention relative to the Treatment of Prisoners of War. Geneva, 27 July 1929.
Part III : Captivity #Section V : Relations between prisoners of war and the authorities #Chapter 3 : Penal sanctions with regard to prisoners of war #I. General provisions - Art. 46.
Art. 46. Prisoners of war shall not be subjected by the military authorities or the tribunals of the detaining Power to penalties other than those which are prescribed for similar acts by members of the national forces.
Officers, non-commissioned officers or private soldiers, prisoners of war, undergoing disciplinary punishment shall not be subjected to treatment less favourable than that prescribed, as regards the same punishment, for similar ranks in the armed forces of the detaining Power.
All forms of corporal punishment, confinement in premises not lighted by daylight and, in general, all forms of cruelty whatsoever are prohibited.
Collective penalties for individual acts are also prohibited.

Med andra ord kollektiv bestraffning samt avrättning av krigsfångar för vad andra gjort är förbjudet och var det redan under andra världskriget.
__________________
Senast redigerad av pajas357 2013-12-17 kl. 00:57.
Citera
2013-12-17, 01:04
  #189
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Med andra ord kollektiv bestraffning samt avrättning av krigsfångar för vad andra gjort är förbjudet och var det redan under andra världskriget.

Vad som däremot VAR tillåtet var att HOTA att skjuta folk som inte betedde sig, precis som Monty gjorde här ovan; det var till och med tillåtet att ta gisslan fram till konversionen 49.

Däremot var naturligtvis avrättningar av ej dömda brottslingar icke tillåtna. Som vanligt försöker nassarna blanda bort korten.
Citera
2013-12-17, 01:06
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Vad hade Bismarcks försök att eliminera katolicismen från Preussen att göra med Preussens kultur? Visst, religion är väl en del av kulturen men då kunde du ju lika gärna ha skrivet att man försökte motverka katolicismen i Preussen och inte deras kultur, eller hur?



Låter som rena fantasier. Visa mig en order på att dessa människor skulle dödas samt ge mig bevis på att de verkligen dödades.



Och likväl så fick inte tyskarna lov att tillhöra Tyskland utan de skulle nödvändigtvis tvingas att tillhöra Polen trots att det rörde sig om områden med en överväldigande majoritet av etniska tyskar. Polackerna var till och med så hjältemodiga att man tillgrep terrormetoder och tortyr för att få invånarna i övre Silesien att "rösta rätt" i valet mellan att tillhöra Tyskland eller Polen.

Så här beskrev Professor René Martel situationen i Övre Silesien 1919-1920



Såhär beskriver Encyclopedia Brittanica saken.





Det är du som påstod att de försvann, bevisbördan är din.



Som jag flera gånget tidigare har förklarat så var det inte förbjudet att ta hämnd i avskräckande syfte om man utsattes för olagliga partisanattacker vilket detta låter som exempel på.



Nix, hittar inget om detta. Du försöker väl inte hitta på?



Vad dagens hjärntvättade tyskar tycker är ganska irrelevant då de förmodligen skulle be om ursäkt för sin egen existens om du frågade dem. Att avrätta krigsfångar är inte ett krigsbrott, och att döda 3000 polska krigsfångar är inte heller det om det skedde som en del av en hämndkampanj mot partisaner.

Ex så oroade sig Montgomery efter att han intaget Benghazi över att det skulle finnas försåtmineringar i staden och beordrade att för varje brittisk soldat som dog så skulle 10 italienare avrättas.



Bra att du erkänner polackers och ryssars brott mot tyskar.



Om vi nu bortser från hela problematiken kring att de flyter runt en hel del falska påståenden som attribueras till olika tyska makthavare under WWII så är detta påstående ganska betydelselöst. Givetvis så var Heydrich mer benägen att ta SS parti framför Wehrmachts då han var en del av SS men hans subjektiva åsikt i frågan säger ganska lite om saken och ännu mindre om om Wehrmachts och SS benägenhet att begå överträdelser.


Jaså, så nu är det din historia och du har monopol på den och på vilka fakta som ska presenteras? Ganska tydligt att du är helt inkapabel att tänka utanför dina invanda mönster, det vore ju helt för jobbigt. Nej då är det mycket bättre att på förhand bestämma sig vilken version av historien man gillar och sedan böja all fakta därefter, då slipper man dessutom allt jobbigt kritiskt tänkande. och ifrågasättande av sina egna heliga kor

Snälla du jag är från schlesien , vem fan är rene martel?

Bismarks kulturkampf och avskedandet av alla polska lärare , förbudet mot polacker att äga mark , och införandet av Königlich Preußische Ansiedlungskommission in den Provinzen Westpreußen und Posen gjorde allt för att diskriminera polacker och koloniser polska marker snälla låtsas inte som bismarck krigade mot katoliker då alla katoliker i prinicip var polacker och det vara bara en väg att gå för att förinta polska traditioner och kultur.

Bara att läsa om einzatsgruppe och selbshutche finns massa med info på internet om hur dessa utförde dessa avrättningar , inte vidare svårt att hitta hur många som dog då tyskar är rätt noga med dokumentation.

Vadå överväldigande majoritet, även om tyskarna skeppade in hundra tusentals röstare med tåg så vann tyskarna inte med någon överväldigande majoritet i dessa så kallade fria val där man blev avskedad om man röstade för polen och blev av med sin pansion då skulle jag också rösta tyskt förfan!

Haha snälla du jag är från schlesien varken tysk eller polsk och jag vet nog hur det var.
Trots århundraden av germanization så var schlesien fortförande polsk , visst dem högre uppsatta var oftast tyska protestanter och arbetarklassen var polsk.

Läs om dem schlesiska upproren , det första började när tyska vakter dödae 10 civila polska gruvarbetare , som fick 140 000 tusen arbetare att gå i strejk derars krav var helt enkelt att polacker skulle få vara med i styrelsen av provinsen. Slutade med att tysken gick in och hängde eller avrättade med arkebusering av 2 500 polacker tyskarna slutade inte förän engelsmännen och fransmännen kom in och stoppade dem 1919.

Det andra började när tyskarna trodde felaktigt att polackerna förlorat i warszawa mot ryssarna och tyskarna började fira och våldföra sig på slesierna en än gång och schlesien gjorde uppror för andra gången , det slutade med att polackerna fick rättigheter genom att poliskåren blev till hälften polsk nu

Det trejda fick tyskarna spö och vi schlesier fick autonomi i den polska staten med eget parlament.

Nej 100 000 är enligt uppskatningar en bok Polish Ministry of Information by Hutchinson & Co..,London det är mer än ditt svar utan någon källa som var : öh nej det låter ju hemskt mycket och nazister var ju inte elaka -

Jaha inte mitt fell att du inte hittar det, hittar du någon dom eller rättegång av tyska arme mot soldater som deltog i september kampajen?

Men snälla dödandet av krigsfångar är visst ett krigsbrott till och med i ww2.
Ja Volkdeutscher var duktiga på att avrätta polacker sen att karman vände aja.
__________________
Senast redigerad av TheSmoker 2013-12-17 kl. 01:08.
Citera
2013-12-17, 01:23
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vad som däremot VAR tillåtet var att HOTA att skjuta folk som inte betedde sig, precis som Monty gjorde här ovan; det var till och med tillåtet att ta gisslan fram till konversionen 49.

Däremot var naturligtvis avrättningar av ej dömda brottslingar icke tillåtna. Som vanligt försöker nassarna blanda bort korten.

Stämmer bra och vad gäller civilbefolkningen så kom skydd av dem med först 1949 av den enkla anledningen att man inte trodde att de skulle bli så utsatta för krigets verkningar som de direkt och indirekt blev under andra världskriget.

Sedan vad gäller soldater dömda för brott så står det också klart hur de ska hanteras i konventionen från 1929, det ska t.ex. dömas enligt samma lag som en soldat i det land som det hålls fånga utav, de ska ha rätt till advokat och rätt att överklaga, samt en eventuell dödsdom ska tidigast verkställas 3 månader efter dom.
Citera
2013-12-17, 01:30
  #192
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Snälla du jag är från schlesien , vem fan är rene martel?

Det ska jag berätta för dig, han var en fransk professor vid universitetet i Lille, och han skrev 1930 en bok som ansåg att tyskarna skulle få gränsområden från polackerna:

http://books.google.se/books?id=jgHPAAAAMAAJ&q=eastern+frontiers+of+germa ny&dq=eastern+frontiers+of+germany&hl=en&sa=X&ei=W ZqvUrqBCurnywPQxIHQAQ&ved=0CDUQ6AEwAQ

Det intressanta i denna historia är alltså vad nassarna håller på med, de letar upp obskyra böcker från 30-talet som stödjer deras teser och hänvisar till Encyklopaedia BritanNica från 20-talet. Allt för att prångla ut sin "sanning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in