2013-12-16, 09:12
Medlem
Remloff
Att du orkar hålla på, har sett dig i flera mlm trådar. Du måste ha gått på en riktig mina, så bitter som du är. Lägga ner så mycket tid och energi på att leta fram negativa åsikter som saknar substans.
Att dom vill kolla det i Norge är helt naturligt, då det finns en hel del människor som inte begriper det dom gör. Det har hänt i ett flertal länder och är Lyoness nerstängda där?
Kolla den här länken www.lyonessscamreview.info/
Jag tror det var du som hänvisade till Troy Dulee för några månader sedan.
Då var han inte påläst, det är han nu. Kolla hans webinar inlägg så får du en annan bild.
Det krävs en del intelligens för att förstå Lyoness fullt ut och vilken potential det finns i bolaget.
Du visade med all tydlighet (för några inlägg sedan) att du inte kan tyda en ganska enkel text, så jag har full förståelse för att det här är lite för komplicerat för dig.
Men gör din egen skull, släpp det du har bakom dig, att älta gamla oförrätter gör att man inte kommer vidare i sitt liv.
Ska du argumentera så gör det med en egen uppfattning och egen motivering till varför Lyoness skulle vara olagligt och farligt för mänskligheten.
Lyoness är en av de största möjlighetena du kan springa på, men dom sagt det krävs blick för möjligheter. Ditt personliga hat gör bara att du missar möjligheterna.
Citera
2013-12-16, 13:49
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Remloff
Att du orkar hålla på, har sett dig i flera mlm trådar. Du måste ha gått på en riktig mina, så bitter som du är. Lägga ner så mycket tid och energi på att leta fram negativa åsikter som saknar substans.
Att dom vill kolla det i Norge är helt naturligt, då det finns en hel del människor som inte begriper det dom gör. Det har hänt i ett flertal länder och är Lyoness nerstängda där?
Kolla den här länken www.lyonessscamreview.info/
Jag tror det var du som hänvisade till Troy Dulee för några månader sedan.
Då var han inte påläst, det är han nu. Kolla hans webinar inlägg så får du en annan bild.
Det krävs en del intelligens för att förstå Lyoness fullt ut och vilken potential det finns i bolaget.
Du visade med all tydlighet (för några inlägg sedan) att du inte kan tyda en ganska enkel text, så jag har full förståelse för att det här är lite för komplicerat för dig.
Men gör din egen skull, släpp det du har bakom dig, att älta gamla oförrätter gör att man inte kommer vidare i sitt liv.
Ska du argumentera så gör det med en egen uppfattning och egen motivering till varför Lyoness skulle vara olagligt och farligt för mänskligheten.
Lyoness är en av de största möjlighetena du kan springa på, men dom sagt det krävs blick för möjligheter. Ditt personliga hat gör bara att du missar möjligheterna.

Hehe, om du tror att jag drivs av gamla oförrätter och hat, så varsågod att tro det. Jag har redan sagt att jag vill se en lagskärpning mot pyramiderna och det är för att uppmärksamma detta som jag skriver här. Framför allt vill jag att tjänstemännen inom våra tillsynsmyndigheter tar sin utredande roll på allvar och istället för att fika bort våra skattepengar förmår jobba istället, och att dessa arbetsinsatser går ut att skilja på era så kallade, helt fantastiska, (ironi) produkterbjudanden (som jag skiter högaktningsfullt i) och era affärsupplägg (som jag vill få stopp på).

Att din drivkraft är ett egenintresse är ju uppenbart. Vi får väl se om de försök till bortkollring av mina och andras inlägg faller i god jord här. Det är inte personligt mot dig, din stackare. Jag ser dig mest som ett offer.

Troy Doley har jag missat, måste vara någon annan. Tack för tipset, får väl läsa på.
Kan inte du under tiden vara så snäll att besvara Lotteritilsynets frågor, och hjälpa dina Lyonesskollegor i Norge på traven?
Några har vi rett ut, men de lite mer besvärliga kan du ju hjälpa till med.

De vill veta följande.
1. Generell information om sällskapet
2. Intäkter för sällskapet
3. Ägarförhållanden och ägarstruktur
4. Räkenskaper på kontonivå
5. Eventuell reklam/informationsmaterial om verksamheten i Norge
6. Lyoness regler för deltagande
7. Anmälningskostnader och andra löpande kostnader för medlemmarna
8. Skillnaden på att vara betalande medlem och gratismedlem
9. Försäljningsstruktur
10. Bonus- och provisionssystem, härmed omsättning i sällskapet uppdelat efter omsättningstyper
11. Information om produkterna som säljes
12. Översikt över medlemsfördelar
13. Cashback, villkor och användning av kortet
14. Namn och kontaktinformation till samtliga lojalitetsföretag
15. Dokumentation på att omsättningen i Norge huvudsakligen kommer från försäljning av produkter och inte värvning.

Tack på förhand.

PS. Jag väntar fortfarande på det där beviset på att jag inte kan läsa dokument.
Senast redigerad av Remloff 2013-12-16 kl. 13:58.
Citera
2013-12-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Hehe, om du tror att jag drivs av gamla oförrätter och hat, så varsågod att tro det. Jag har redan sagt att jag vill se en lagskärpning mot pyramiderna och det är för att uppmärksamma detta som jag skriver här. Framför allt vill jag att tjänstemännen inom våra tillsynsmyndigheter tar sin utredande roll på allvar och istället för att fika bort våra skattepengar förmår jobba istället, och att dessa arbetsinsatser går ut att skilja på era så kallade, helt fantastiska, (ironi) produkterbjudanden (som jag skiter högaktningsfullt i) och era affärsupplägg (som jag vill få stopp på).

Att din drivkraft är ett egenintresse är ju uppenbart. Vi får väl se om de försök till bortkollring av mina och andras inlägg faller i god jord här. Det är inte personligt mot dig, din stackare. Jag ser dig mest som ett offer.

Troy Doley har jag missat, måste vara någon annan. Tack för tipset, får väl läsa på.
Kan inte du under tiden vara så snäll att besvara Lotteritilsynets frågor, och hjälpa dina Lyonesskollegor i Norge på traven?
Några har vi rett ut, men de lite mer besvärliga kan du ju hjälpa till med.

De vill veta följande.
1. Generell information om sällskapet
2. Intäkter för sällskapet
3. Ägarförhållanden och ägarstruktur
4. Räkenskaper på kontonivå
5. Eventuell reklam/informationsmaterial om verksamheten i Norge
6. Lyoness regler för deltagande
7. Anmälningskostnader och andra löpande kostnader för medlemmarna
8. Skillnaden på att vara betalande medlem och gratismedlem
9. Försäljningsstruktur
10. Bonus- och provisionssystem, härmed omsättning i sällskapet uppdelat efter omsättningstyper
11. Information om produkterna som säljes
12. Översikt över medlemsfördelar
13. Cashback, villkor och användning av kortet
14. Namn och kontaktinformation till samtliga lojalitetsföretag
15. Dokumentation på att omsättningen i Norge huvudsakligen kommer från försäljning av produkter och inte värvning.

Tack på förhand.

PS. Jag väntar fortfarande på det där beviset på att jag inte kan läsa dokument.

Angående att tyda texter, gå tillbaka i tråden till den 7/9 där har du paragraf 4.1 och 5 punkt ett. Vad är det som är svårt att förstå.

I stycket ovan punkt 1 - 5 har jag ingen insyn i.
.7 finns inga anmälnings kostnader eller löpande kostnader.
Medlemsskapet är helt kostnads fritt.

.8 finns ingen skillnad då det inte finns betalande medlemmar.

.11 och 14 finns på hemsidan fullständig förteckning över alla företag.
Lyoness säljer bara lite reklam material.

Övriga punter framgår tydligt i allmänna affärsvillkoren.

Varsågod.
Citera
2013-12-16, 15:38
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Angående att tyda texter, gå tillbaka i tråden till den 7/9 där har du paragraf 4.1 och 5 punkt ett. Vad är det som är svårt att förstå.

I stycket ovan punkt 1 - 5 har jag ingen insyn i.
.7 finns inga anmälnings kostnader eller löpande kostnader.
Medlemsskapet är helt kostnads fritt.

.8 finns ingen skillnad då det inte finns betalande medlemmar.

.11 och 14 finns på hemsidan fullständig förteckning över alla företag.
Lyoness säljer bara lite reklam material.

Övriga punter framgår tydligt i allmänna affärsvillkoren.

Varsågod.

Med medlemmar avses här även medlemmar som går in i er business opp och hostar upp 2000 €.
Nu är det endast denna som är av relevans.
Och den fullständiga förteckningen av lojalitetsföretag, i denna ingår ju även dessa som bara säljer presentkort som bekostas av Lyoness själva, eller rättare sagt de som investerat, vilket du envist kallar gjort en förhandsinbetalning för framtida köp.
Citera
2013-12-16, 16:11
Medlem
Citat:
Med medlemmar avses här även medlemmar som går in i er business opp och hostar upp 2000 €.
Nu är det endast denna som är av relevans.
Och den fullständiga förteckningen av lojalitetsföretag, i denna ingår ju även dessa som bara säljer presentkort som bekostas av Lyoness själva, eller rättare sagt de som investerat, vilket du envist kallar gjort en förhandsinbetalning för framtida köp.

Du behöver läsa på lite till, kolla igenom länken jag satte ovanför, och gör det ordentligt, det går bättre att ha en dialog när du förstår vad ämnet handlar om.

Kan du ta fram dokumentation som styrker att Lyoness bekostar presentkorten från kedjorna. Eller som du uttrycker det medlemmarna som har lagt handpeng skulle bekosta rabatter åt alla medlemmar, nu är du ju bara förblindad av hat.

Gör det först när du har pluggat på länken.
Det är så märkligt, du måste ha lagt ner timmar på research och ändå missar du så grovt hela tiden.
Du har under åren lagt ut en jäkla massa länkar, hade det funnits någon relevans i alla påståenden som har cirkulerat borde rimligtvis Lyoness varit stängt för längesedan.
Tyvärr för din del växer Lyoness stadigt varje år. Hur kan detta ske,??
Du är så rabiat att du missar väsentlig information, till slut gör du dig bara till åtlöje. Folk läser det du skriver, Lyoness fortsätter att växa, till slut ser ju även den vanlige människan att det bara är tomt från din sida.
Förklara tydligt upplägget med hand pengen, förklara sen vad som är olagligt i det.
När du kan ge argument för det olagliga finns det underlag för åtal. (Och då kan du få stopp på Lyoness)
Du var ju så lycklig över Breteneders beteende i somras tror jag det var. Har dom kommit någonvart. Du kanske kan delge lite info om vad som har hänt.
Bara lite nyfiken, jag har inte hört någonting, men har heller inte lagt energi på det. Det överlåter jag åt er skeptiker, varför ska jag lägga tid när ni gör det bättre. Tack för allt jobb du besparar mig.
Så har du någonting tar jag gärna del av det.
Citera
2013-12-16, 17:04
Medlem
Remloffs avatar
Kurvajego, från sid 100 och framåt har du och jag saggat igenom hela saken. Du kan läsa igen, liksom alla andra du försöker kollra bort med nya frågor som flyttar fokus från saken.
Det som är nytt från vårt senaste tjafs från i höstas, är att våra grannar i väst nu definierar problem med hela upplägget på ett tre-sidigt dokument, som inkluderar de frågor som jag listade ovan. Dessa ska besvaras i detalj av Lyoness.

Centraleuropa/ Österrike; Tre stämningar har hittills gett bifall till käranden, ett tjugotal återstår.

Det som är mest intressant är hur du (som verkar ha en hyfsad position, eftersom du inte delar med dig av vad du dragit in) väljer att bortse från de stämningar från de tre österrikiska chefer som lurats på konfekten av Herbert Friedl.

Filmerna nedan;
http://cc-lyoness.blogspot.co.at/201...h-english.html

Det finns översättning, klicka subtitles.

Ja, att länka hör faktiskt till god ton. Då kan nämligen folk ta del av det underlag på vilket man grundar sina påståenden.
Citera
2013-12-16, 21:50
Medlem
Citat:
Kurvajego, från sid 100 och framåt har du och jag saggat igenom hela saken. Du kan läsa igen, liksom alla andra du försöker kollra bort med nya frågor som flyttar fokus från saken.
Det som är nytt från vårt senaste tjafs från i höstas, är att våra grannar i väst nu definierar problem med hela upplägget på ett tre-sidigt dokument, som inkluderar de frågor som jag listade ovan. Dessa ska besvaras i detalj av Lyoness.

Centraleuropa/ Österrike; Tre stämningar har hittills gett bifall till käranden, ett tjugotal återstår.

Det som är mest intressant är hur du (som verkar ha en hyfsad position, eftersom du inte delar med dig av vad du dragit in) väljer att bortse från de stämningar från de tre österrikiska chefer som lurats på konfekten av Herbert Friedl.

Filmerna nedan;
http://cc-lyoness.blogspot.co.at/201...h-english.html

Det finns översättning, klicka subtitles.

Ja, att länka hör faktiskt till god ton. Då kan nämligen folk ta del av det underlag på vilket man grundar sina påståenden.

Länken du skickar med är gammal skåpmat.
Det har hittills inte påverkat Lyoness särskilt mycket. Självklart har säkert Lyoness gått något lite långsammare i sin tillväxt.
Läs på länken som jag satte in, den är lite fräschare och mer relevant. Där beskrivs Lyoness utifrån vad det är. Lyssna på Troy Dulee, läs speciellt stycket där det hänvisas till länkar om varning för alla scams.
Tyvärr för din del omnämns inte Lyoness någonstans. Jäkligt märkligt och det är i länder där Lyoness har varit granskad av myndigheter.

Självklart är det bra att skicka med käll hänvisning. Problemet i det här fallet är att det finns ingen relevans i påståendena. Att Lyoness ingick förlikning var enbart med hänsyn till medlemmarna.
Det gällde då medlemmars handpeng, dom vart inte fällda för bedrägeri,
Och du, tre förliknings fall på 10 år med över 3 miljoner medlemmar. Det verkar vara ett jätte skumt bolag. Blåst över 3 miljoner medlemmar under 10 års tid och tre har opponerat sig.
Ser du inte själv hur löjlig du gör dig.
Citera
2013-12-17, 12:43
Medlem
Fetpappas avatar
Citat:
Länken du skickar med är gammal skåpmat.
Det har hittills inte påverkat Lyoness särskilt mycket. Självklart har säkert Lyoness gått något lite långsammare i sin tillväxt.
Läs på länken som jag satte in, den är lite fräschare och mer relevant. Där beskrivs Lyoness utifrån vad det är. Lyssna på Troy Dulee, läs speciellt stycket där det hänvisas till länkar om varning för alla scams.
Tyvärr för din del omnämns inte Lyoness någonstans. Jäkligt märkligt och det är i länder där Lyoness har varit granskad av myndigheter.

Alltså många länder har inte lagstiftning implementerad för att handskas med något som Lyoness.

Förresten var det ett tag sen, kan du förklara hur Lyoness genererar intäkter? För sist framgick det att man inte genererar intäkter för att täcka upp utbetalningarna. Vilket påminner om Madoff.
Citera
2013-12-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetpappa
Alltså många länder har inte lagstiftning implementerad för att handskas med något som Lyoness.

Förresten var det ett tag sen, kan du förklara hur Lyoness genererar intäkter? För sist framgick det att man inte genererar intäkter för att täcka upp utbetalningarna. Vilket påminner om Madoff.
Läs igenom länken du också. Det tar nog ett par timmar men ni får svar på de flesta av era frågor där.
Visserligen på engelska. En väldigt konkret och intelligent resume' av Lyoness. Enkelt förklarat, det rätar nog ut en hel del fråge tecken även hos er skeptiker.

Hur Lyoness tjänar pengar har redan avhandlats, väldigt enkelt.
På exakt samma sätt som VISA, Mastercard och Amex, nämligen en procent andel av alla köp som görs genom dom anslutna företagen.
Citera
2013-12-18, 08:57
Medlem
http://www.ktipp.ch/artikel/d/lyones...sgemeinschaft/
Citera
2013-12-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSS
http://www.ktipp.ch/artikel/d/lyones...sgemeinschaft/

Det patetiska i det här är att det bollas bara åsikter, vi sitter liksom lite i sandlådan och kastar sand på varandra. Ni hävdar att Lyoness är ett pyramidspel och bedrar medlemmarna, jag och några till hävdar att det är ett utom ordentligt bonus program. Det kommer fram en hel del fakta om hur det fungerar, skeptikerna lägger ut en massa åsikter men inte fakta om att det inte fungerar.
Jag läste i en länk en som kände sig bedragen. Han hade lagt ut hur mycket hans enheter hade genererat och det var faktiskt en hel del, inte pengarna tillbaka ännu, men han visade att det fungerar.
Vad dom flesta tror är att det är en lottsedel, kasta in pengar så ska Lyoness börja ösa ut pengar tillbaka, det funkar inte riktigt så. Här bygger du långsiktigt upp ett sparande genom din egen konsumtion och det måste man vara insatt i för att förstå hur det fungerar.
Det som gör det så patetiskt är att hela samhället är ett stort pyramidspel, det bygger bygger på att någon finansierar allt och det är det vi gräsrötter gör, genom Lyoness har vi en möjlighet att ta tillbaka en del av det vi spenderar på vår vardagliga konsumtion.
När vi köper något är det ytterst sällan vi betalar exakt vad som behövs för att alla inblandade partner ska gå runt. Till 90% betalar vi för en känsla, speciellt lite lyxigare varor, den här var dyr då ger det en liten extra känsla av lyx, kolla bara tv reklamen. Because im worth it. Vad tror ni det kostar att ta fram en burk smörja kontra vad den kostar i butik.
Dom exemplen har vi överallt.
Tills det är en fällande dom för bedrägeri är Lyoness som vilket bonus program som helst, bara lite bättre.
Ingen av er har kommit med substans utan fortfarande åsikter. Du kan kolla vilket bolag som helst, kolla forum om Google, Microsoft, IKEA, H&M you name it. Det finns åsikter för och emot, dom har alla haft massor med stämningar emot sig samt en massa förlikningar. Är dom bedragare för det.
Nej det består bara av åsikter, fällande domar är något helt annat, tills dess gör ni er bara till allmänt åtlöje när ni har era åsikter samt länkar till andra okunniga personers åsikter.
Gör som Troy Dulee läs på skaffa fakta om vad det handlar om, därefter kan ni börja argumentera för eller emot med ett underlag för era påståenden.
En del säger att konsumtions delen behöver vi inte behandla den är helt ok, andra är rädda för den.
En del säger att handpengen är bedrägeri och olagligt, märkligt att domstol efter domstol kommer fram till något annat eller ska vi säga myndighet efter myndighet kommer fram till något annat då Lyoness exponeras flitigt och lever vidare utan fällande domar.
Citera
2013-12-18, 10:44
Medlem
Ursprungligen postat av frohike1ddd

Du är en rolig prick du.. du är så djupt i skiten att du inte kan hitta ut ur den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in