2011-11-26, 12:10
Medlem
Är det någon som nu faktisk har gått med lyckats värva några stycken som värvat och börjat dra in stålar på det hela? Har erbjudande att gå med nu för 19 k men precis alla säger olika hela tiden så jag försöker bilda mig någon sorts egen uppfattning om hur jag ska göra. Så till frågan någon som prövat detta o ser om man tjänar nått?
Citera
2011-11-26, 15:20
Medlem
Citat:
Är det någon som nu faktisk har gått med lyckats värva några stycken som värvat och börjat dra in stålar på det hela? Har erbjudande att gå med nu för 19 k men precis alla säger olika hela tiden så jag försöker bilda mig någon sorts egen uppfattning om hur jag ska göra. Så till frågan någon som prövat detta o ser om man tjänar nått?

Jag har inte prövat och det skulle aldrig falla mig in! Hela MLM-världen är skum och ohederlig. Du tjänar inga pengar förrän en mängd andra parametrar slår in. För de flesta är det en dålig affär och för några få ger det några inkomster att tala om.
Jag är med i ett affärsnätverk där en Lyonesskvinna gör reklam för sina kort. Hon har hittills inte lyckats förklara hur detta skulle kunna vara en bra affär, det enda hon kommer med är floskler typ: "Ägna en kväll i veckan åt att prata Lyoness med era vänner så kan du sluta jobba om ett år!" Trovärdigt? Knappast!

Det allra värsta med MLM generellt är nog ändå att de som sysslar med det liksom kryper under skinnet på sina vänner och bekanta för att sälja in sina prylar. Man kan inte träffa personen ifråga utan att han/hon ständigt skall informera om sina "fantastiska produkter". Bästa sättet att tappa sina kompisar om du frågar mig! Jag har jobbat med försäljning i hela mitt yrkesverksamma liv, och det skulle inte falla mig in att försöka sälja till mina polare när jag sitter på puben med en kall och immig!
Citera
2011-11-27, 17:23
Medlem
LyoBoys avatar
Till Krippelippan.

När du säger att "alla säger olika hela tiden....." så undrar jag vad för typ av info du egentligen fått ? Har du gått på något informationsmöte ? Om inte så bör du naturligtvis göra det, det är naturligtvis gratis och kostar dig bara en avsatt tid om max 2 timmar, sedan så ska du i lugn och ro smälta den informationen, oftast så behöver man gå några ggr till för att fatta det övergripande/väsentliga med Lyoness stora potential och möjligheter. Får man fråga var i vårt avlånga land du befinner dig ?

Och som svar på din fråga, ja det går att tjäna ruggigt mycket pengar, bara genom att shoppa smart via Lyoness-systemet, sedan om du börjar värva egna gubbar så händer saker kan jag lova dig.
Citera
2011-11-27, 20:58
Medlem
Sverigebudets avatar
Att Lyoboy har blivit skada på ett av deras sekt möten är ju uppenbart... för fan vakna..

En fråga botar lyoness aids och cancer ??

De personer som jag vet har gått med på denna bluff är arbetslösa obegåvade personer, eller folk som tjänar riktigt dåligt... låt dom skylla sig själva jävla pack...
Citera
2011-11-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyoBoy
Till Krippelippan.

När du säger att "alla säger olika hela tiden....." så undrar jag vad för typ av info du egentligen fått ? Har du gått på något informationsmöte ? Om inte så bör du naturligtvis göra det, det är naturligtvis gratis och kostar dig bara en avsatt tid om max 2 timmar, sedan så ska du i lugn och ro smälta den informationen, oftast så behöver man gå några ggr till för att fatta det övergripande/väsentliga med Lyoness stora potential och möjligheter. Får man fråga var i vårt avlånga land du befinner dig ?

Och som svar på din fråga, ja det går att tjäna ruggigt mycket pengar, bara genom att shoppa smart via Lyoness-systemet, sedan om du börjar värva egna gubbar så händer saker kan jag lova dig.

Jag har läst dina inlägg och du är ju onekligen den personen i detta forum som verkar brinna mest för denna affärsidé. Inget fel i det.

Jag hoppas dock att du förstår kritiken som uppstår mot en sådan här idé, när argument som "shoppa smart" och "snacka lyoness nån kväll i veckan", för att sedan inte behöva jobba något mer. Det låter naivt och oseriöst.

Men sedan drar du en pararell med Ericsson och att företagsledningen tjänar mer pengar än de som står vid rullbandet. Vilket är självklart, såklart. Lyoness är säkert likadant. De i toppen ( samt deras bästa säljare ) tjänar mest pengar, av rätt anledning såklart.

Men går du med i Lyoness och vill tjäna pengar, så måste du slita för det. Av samma rätta anledning som Ericsson har i sin företagsstruktiur. Det krävs en ambition och hårt arbete, för att tjäna pengar. Det måste du hålla med om. Eller?

Men tyvärr tillhör nog många av era rekryter, de personer som av olika anledningar inte har så höga ambitioner här i världen. Eller kanske tror sig ha, när dom blir insålda på något av era möten... investerar sina besparingar, kämpar i nått halvår... märker att det var rätt svårt att värva folk, och det rinner ut i sanden. För det är det som händer, det rinner ut i sanden om du inte kämpar tillräckligt hårt.

Och om jag nu vill kämpa tillräckligt hårt för att tjäna mycket pengar? Gå in på ams eller nån annan platsbank, skriv "säljare provision" i sökrutan, och vips... du har flera hundra annonser med bra fast lön, bra provis, tjänstebil, mobil.

Lyoness funkar säkert... men du måste slita för det. Det är jag övertygad om. Finns inga genvägar till framgång/rikedom...

Om du inte vinner på lotto... men som man säger.. easy come, easy go...
Citera
2011-12-03, 02:14
Medlem
Jag har fått det mesta om lyoness förklarat för mig idag, och bevis på nära vänner som är med och faktist har tjänat rejält med stålar hittills, det är ju fortfarande ungt trots allt. Grejjen är ju att gå med som "business partner" då sätter man in 19000kr som går in i något som heter enheter.
Dom 19000 är inte företagets utan du kan handla för dom, som en förskottsbetalning.

Om vi säger att ett företag ger 10% rabatt, då tar lyoness 1%, du får 0,5% och de resterande % går in i de s.k. "enheterna" Vilket du kommer att få tillbaka. Det är väldigt krångligt och förklara det där med enheter... så jag skippar det.

Helt uppenbart ett pyramidspel dock, med tanke på att man måste värva folk för att kunna tjäna de grova pengarna.

Det som förbryllar mig är faktumet att mina vänner har tjänat ca 40000 efter dom satt in dom där 19000 kronorna... Alltså visat mig bankkonto och inbetalningar, skatten ska tydligen inte vara något problem pga att det inte är inkomster, utan pengarna man tjänar kommer direkt ifrån rabatterna från företagen, cashback alltså.

Man tjänar 0,5% av sina värvade medlemmar och deras i sin tur värvade medlemmars alla köp.

Dessutom har det börjar ramla in seriösa företag nu, Lidl, Dell, Omv, Däckonline osv.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro just nu, det osar dåliga vibbar om det här och jag får det inte riktigt att gå ihop. Men samtidigt har jag extremt starka bevis på att det går att tjäna MYCKET pengar och det snabbt.

Kluven är jag... Tror inte det här är ett pyramid spel som kommer att dö ut faktist, men det är ju såklart bara om man går med just nu man kan tjäna pengar, väntar man för länge blir det ju bara lönlöst, det är 1800 medlemmar i sverige just nu..

Man får också någon sorts månadslön beroende på hur aktiv man är, det var i stil med: Nivå 1: 6000, nivå 2: 12000, nivå 3: 23000. Det fanns 6 nivåer tror jag.
Och det är som folk sagt i tråden "snacka lyoness en gång i veckan" som räcker... Iaf för mina polare.
Fråga gärna mer specifikt om ni undrar något, jag har mest svamlat osammanhängande just nu :P
Senast redigerad av minador 2011-12-03 kl. 02:18.
Citera
2011-12-13, 22:25
Medlem
[/php]
Citat:
Ursprungligen postat av minador
Jag har fått det mesta om lyoness förklarat för mig idag, och bevis på nära vänner som är med och faktist har tjänat rejält med stålar hittills, det är ju fortfarande ungt trots allt. Grejjen är ju att gå med som "business partner" då sätter man in 19000kr som går in i något som heter enheter.
Dom 19000 är inte företagets utan du kan handla för dom, som en förskottsbetalning.

Om vi säger att ett företag ger 10% rabatt, då tar lyoness 1%, du får 0,5% och de resterande % går in i de s.k. "enheterna" Vilket du kommer att få tillbaka. Det är väldigt krångligt och förklara det där med enheter... så jag skippar det.

Helt uppenbart ett pyramidspel dock, med tanke på att man måste värva folk för att kunna tjäna de grova pengarna.

Det som förbryllar mig är faktumet att mina vänner har tjänat ca 40000 efter dom satt in dom där 19000 kronorna... Alltså visat mig bankkonto och inbetalningar, skatten ska tydligen inte vara något problem pga att det inte är inkomster, utan pengarna man tjänar kommer direkt ifrån rabatterna från företagen, cashback alltså.

Man tjänar 0,5% av sina värvade medlemmar och deras i sin tur värvade medlemmars alla köp.

Dessutom har det börjar ramla in seriösa företag nu, Lidl, Dell, Omv, Däckonline osv.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro just nu, det osar dåliga vibbar om det här och jag får det inte riktigt att gå ihop. Men samtidigt har jag extremt starka bevis på att det går att tjäna MYCKET pengar och det snabbt.

Kluven är jag... Tror inte det här är ett pyramid spel som kommer att dö ut faktist, men det är ju såklart bara om man går med just nu man kan tjäna pengar, väntar man för länge blir det ju bara lönlöst, det är 1800 medlemmar i sverige just nu..

Man får också någon sorts månadslön beroende på hur aktiv man är, det var i stil med: Nivå 1: 6000, nivå 2: 12000, nivå 3: 23000. Det fanns 6 nivåer tror jag.
Och det är som folk sagt i tråden "snacka lyoness en gång i veckan" som räcker... Iaf för mina polare.
Fråga gärna mer specifikt om ni undrar något, jag har mest svamlat osammanhängande just nu :P
[php]

Det stämmer bra det med stegen du pratar om. som sagt beroende på hur hårt man jobbar.!
Du kännar ju pengar med lyoness oavsett om du är business partner eller "vanlig" medlem du får ju pengar tillbakas när du handlar med medlems kortet. att du är business partner är ju bara bonus på hur hårt du jobbar och beroende på hur långt du kommer i karriärs stegen så får du månads lön osv. med andra ord SENARE I FRAMTIDEN så får du en passiv inkomst VILKET alla borde sträva efter, då du får livsnjutning =)
// lyoness sanjon
Citera
2011-12-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanjon
[/php]
[php]

Det stämmer bra det med stegen du pratar om. som sagt beroende på hur hårt man jobbar.!
Du kännar ju pengar med lyoness oavsett om du är business partner eller "vanlig" medlem du får ju pengar tillbakas när du handlar med medlems kortet. att du är business partner är ju bara bonus på hur hårt du jobbar och beroende på hur långt du kommer i karriärs stegen så får du månads lön osv. med andra ord SENARE I FRAMTIDEN så får du en passiv inkomst VILKET alla borde sträva efter, då du får livsnjutning =)
// lyoness sanjon

Passiv inkomst? Jag är ledsen, men framgångsrika människor som strävar efter passiv inkomst är inga framgångsrika människor. Och för att lyckas med Lyoness, så behöver du vara framgångsrik. Ekvationen går inte ihop.

Har du rätt inställning i livet och vill bli framgångsrik, så blir du det... oavsett vad. Försäljning av andra produkter gör dig även framgångsrik.

Att halvjobba och värva medlemmar, för att sedan inte behöva jobba för resten av ditt liv... tyvärr inte troligt.
Citera
2011-12-14, 00:13
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Det jag finner intressant i MLM trådar är att det oftast/alltid är antingen nyreggade eller låg postcount som är för de olika MLM företagen och bara har gott att säga om dem.
Tillfällighet?

Jag har genom åren kommit i kontakt med åtskilliga MLM alt pyramidspel och gemensamt för alla har varit att man kunde tjäna bra med pengar snabbt.
Dock har samtliga som jag känner som började med dessa slutat igen.
Om det varit så fanatiskt bra med MLM varför är det då så få som lyckas (om än någon) eller fortsätter med det?

Det läskigaste är att väldigt många går vidare till nästa pyramidspel, de klagar på någon procent hit eller dit som de inte fick i det tidigare. Det roligaste är att många av dessa muppar tycker att de "gör affärer", "nätverkar" och "investerar".
Den största rekryteringsgruppen är WT som gör det för att få känna sig uppskattade, som att de vet något som ingen annan vet, som att de är utvalda som att "de är någon", de saknar utbildning, verkligt kapital och kontakter men tiden i en MLM/Pyramid stärker deras egon eftersom de får leka affär, med riktiga pengar som de alltid torskar.
Det är samma mekanism som ligger bakom strålkärringar, folk som börjar med muppiga sekter/små religioner, andetalande och healing, de som saknar möjligheter uppfinner sig ett eget universum där de är betydelsefulla och ingen annan förstår. Det är outsiderns sätt att få vara en insider.

Kan det vara så att ständigt byta pyramid är ett sätt att skydda sig själv mot inre konflikt?
Jag kommer att bli rik -> Jag blev inte rik. Är jag en idiot som går på scams? Nej det var fel på det här upplägget -> Nästa pyramid.
Om man inte går vidare så måste man ju erkänna att man blev grundlurad, att inte hoppa på nästa "äventyr" är att erkänna att man är ett pucko, att erkänna att upplägget var dåligt är mindre nedslående än att erkänna sanningen. Ett sätt att hanter konflikt och misstro på sig själv.

-Freud (som var en riktig kvacksalvare)
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2011-12-14 kl. 00:22.
Citera
2011-12-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Passiv inkomst? Jag är ledsen, men framgångsrika människor som strävar efter passiv inkomst är inga framgångsrika människor. Och för att lyckas med Lyoness, så behöver du vara framgångsrik. Ekvationen går inte ihop.

Har du rätt inställning i livet och vill bli framgångsrik, så blir du det... oavsett vad. Försäljning av andra produkter gör dig även framgångsrik.

Att halvjobba och värva medlemmar, för att sedan inte behöva jobba för resten av ditt liv... tyvärr inte troligt.

Självklart kan du bli framgångsrik på annat. Sa väll inte att du enbart kunde bli det på lyoness? då får du läsa igen isåfall =)

Du måste bli mer insatt det hör jag ju för du pratar om sånt du inte har en anning om =)
Skriv till mig när du läst på lite om lyoness =) Mvh
Citera
2011-12-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Det läskigaste är att väldigt många går vidare till nästa pyramidspel, de klagar på någon procent hit eller dit som de inte fick i det tidigare. Det roligaste är att många av dessa muppar tycker att de "gör affärer", "nätverkar" och "investerar".
Den största rekryteringsgruppen är WT som gör det för att få känna sig uppskattade, som att de vet något som ingen annan vet, som att de är utvalda som att "de är någon", de saknar utbildning, verkligt kapital och kontakter men tiden i en MLM/Pyramid stärker deras egon eftersom de får leka affär, med riktiga pengar som de alltid torskar.
Det är samma mekanism som ligger bakom strålkärringar, folk som börjar med muppiga sekter/små religioner, andetalande och healing, de som saknar möjligheter uppfinner sig ett eget universum där de är betydelsefulla och ingen annan förstår. Det är outsiderns sätt att få vara en insider.

Kan det vara så att ständigt byta pyramid är ett sätt att skydda sig själv mot inre konflikt?
Jag kommer att bli rik -> Jag blev inte rik. Är jag en idiot som går på scams? Nej det var fel på det här upplägget -> Nästa pyramid.
Om man inte går vidare så måste man ju erkänna att man blev grundlurad, att inte hoppa på nästa "äventyr" är att erkänna att man är ett pucko, att erkänna att upplägget var dåligt är mindre nedslående än att erkänna sanningen. Ett sätt att hanter konflikt och misstro på sig själv.

-Freud (som var en riktig kvacksalvare)

Du verkar ju vara rätt så erfaren av att bli grund lurad eller ?
Men varför negativ om nått som du inte vet något om som lyoness?
Läs på fakta innan nån börja spotta ut skit om saker de inte har en J**la anning om?
Citera
2011-12-14, 15:05
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanjon
Du verkar ju vara rätt så erfaren av att bli grund lurad eller ?
Men varför negativ om nått som du inte vet något om som lyoness?
Läs på fakta innan nån börja spotta ut skit om saker de inte har en J**la anning om?

Det kommer nog gå bra nästa gång du pröjsar 19lax för att leka affär, den här gången är det dock ett P Y R A M I D S P E L. Det finns absolut ingen anledning att ö.h.t. betala för cashback program, det oaktat så antar jag att betalning är avhängt av hur många man värvar, det finns ju faktiskt ingen produkt och det är en massa kulor i buy in. Det enda som inte är klassiskt pyramidspel är att det verkar vara tyska/österikiska bedragare istället för amerikanska som startat den här gången.

http://diepresse.com/home/wirtschaft...neeballsystem-

http://money.oe24.at/unternehmen/Sch...oness/47432378

på engelska
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6614477,00.html

eller lyssna på detta
http://www.dw-world.de/popups/popup_...614477,00.html
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2011-12-14 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in