Citat:
Ursprungligen postat av LyoBoy
Till Krippelippan.
När du säger att "alla säger olika hela tiden....." så undrar jag vad för typ av info du egentligen fått ? Har du gått på något informationsmöte ? Om inte så bör du naturligtvis göra det, det är naturligtvis gratis och kostar dig bara en avsatt tid om max 2 timmar, sedan så ska du i lugn och ro smälta den informationen, oftast så behöver man gå några ggr till för att fatta det övergripande/väsentliga med Lyoness stora potential och möjligheter. Får man fråga var i vårt avlånga land du befinner dig ?
Och som svar på din fråga, ja det går att tjäna ruggigt mycket pengar, bara genom att shoppa smart via Lyoness-systemet, sedan om du börjar värva egna gubbar så händer saker kan jag lova dig.

Jag har läst dina inlägg och du är ju onekligen den personen i detta forum som verkar brinna mest för denna affärsidé. Inget fel i det.
Jag hoppas dock att du förstår kritiken som uppstår mot en sådan här idé, när argument som "shoppa smart" och "snacka lyoness nån kväll i veckan", för att sedan inte behöva jobba något mer. Det låter naivt och oseriöst.
Men sedan drar du en pararell med Ericsson och att företagsledningen tjänar mer pengar än de som står vid rullbandet. Vilket är självklart, såklart. Lyoness är säkert likadant. De i toppen ( samt deras bästa säljare ) tjänar mest pengar, av rätt anledning såklart.
Men går du med i Lyoness och vill tjäna pengar, så måste du slita för det. Av samma rätta anledning som Ericsson har i sin företagsstruktiur. Det krävs en ambition och hårt arbete, för att tjäna pengar. Det måste du hålla med om. Eller?
Men tyvärr tillhör nog många av era rekryter, de personer som av olika anledningar inte har så höga ambitioner här i världen. Eller kanske tror sig ha, när dom blir insålda på något av era möten... investerar sina besparingar, kämpar i nått halvår... märker att det var rätt svårt att värva folk, och det rinner ut i sanden. För det är det som händer, det rinner ut i sanden om du inte kämpar tillräckligt hårt.
Och om jag nu vill kämpa tillräckligt hårt för att tjäna mycket pengar? Gå in på ams eller nån annan platsbank, skriv "säljare provision" i sökrutan, och vips... du har flera hundra annonser med bra fast lön, bra provis, tjänstebil, mobil.
Lyoness funkar säkert... men du måste slita för det. Det är jag övertygad om. Finns inga genvägar till framgång/rikedom...
Om du inte vinner på lotto... men som man säger.. easy come, easy go...