Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Tror du inte att det redan hade varit klargjort i FUPn om tänderna fanns på plats i käken när hon blev mördad?
Man kan tycka att det vore klargjort. Det jag kan läsa i FUP är detta (inget direkt citat från s 406):
I överkäken, höger sida saknas tand 17. Övriga tänder är bevarade. På vänstra sidan i överkäken saknas tand 21, 22, 23, 24, 25, 26 och 27. Tändernas gropar är oskadade och utskotten är oskadade. Tänderna är oskadade. I underkäken, som saknar mjukdelar och där benet är oskadat, saknas på högra sidan tänderna: 41, 42, 43, 44, 45, 46 och 47. På vänstra sidan saknas tänderna: 31, 33 och 35. Det finns även bakre tand, 38, som sitter fast i käkbenet. Groparnas väggar är bevarade. Inga skador ses.
Under Utlåtande på s 409 står heller inget om att tänderna har slagits ut vid dödstillfället.
Jag är ingen tandläkare eller rättsmedicinsk expert och vet inte hur jag ska tolka texten från s 406.
Edit: borde varit klargjort
Edit: tänderna i över och underkäke saknas på motsatta sidor. Det är också konstigt tycker jag. Om det vore genom våld genom ett slag mot en viss sida av käken. Eller kan effekten bli sådan av ett slag?