2013-12-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Hur går man lös på någon med mc-hjälm o knogjärn utan att åsamka skelettskador?
Knogjärn tror jag inte,hjälm tveksamt,knytnävar ja,sönderslaget ansikte ock kanske ett slag över halsen också , Hjälmen blev nog blodig som kläderna,dock inte uppeldad med kläderna,morota körde nog inte utan hjälm hem,=undvika polisens upmärksamhet på vägen.
Citera
2013-12-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eller så är det så enkelt och logiskt som det brukar vara. En kropp som ligger öppet ute i naturen i 1.5 månad får mycket besök av alla sorters djur och deras vänner..
Jag jagar en hel del,och i skogen ser man ibland skallar från olika sorters djur som tex blivit påkörda eller skadeskjutits mm.ALDRIG sett att någon skalle är utan tänder!!??
Med ganska stor sannolikhet har dom slagits ut!!
(Tror jag)
Citera
2013-12-15, 21:44
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Jag jagar en hel del,och i skogen ser man ibland skallar från olika sorters djur som tex blivit påkörda eller skadeskjutits mm.ALDRIG sett att någon skalle är utan tänder!!??
Med ganska stor sannolikhet har dom slagits ut!!
(Tror jag)

Oskadade tänder brukar sitta rätt bra i käkskelettet, precis som du observerat med djurskallarna. Däremot så har rättsläkaren inte hittat någon skada i käken, vilket borde uppkommit om man slår ur permanenta tänder eftersom de sitter fast i käkbenen. Inga tandskador alltså, vilket talar emot våld.
Citera
2013-12-15, 21:55
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Oskadade tänder brukar sitta rätt bra i käkskelettet, precis som du observerat med djurskallarna. Däremot så har rättsläkaren inte hittat någon skada i käken, vilket borde uppkommit om man slår ur permanenta tänder eftersom de sitter fast i käkbenen. Inga tandskador alltså, vilket talar emot våld.
Det finns kanske en ledsam förklaring.
Citera
2013-12-15, 22:06
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Jag har lite tankar som jag skulle vilja rikta till Bill och Bulls föräldrar.

Jag tror att man som förälder, som mamma till ett barn, känner på sig och vet när ens barn inte talar sanning.

Herregud, var är er empati? Det är inte ett snatteri vi talar om här eller ett litet pojkbus-streck med gatlampor som krossats eller en bil som blivit stulen. Det är en SMÅBARNSMAMMA som blivit MÖRDAD. Ett liv som aldrig kommer tillbaka. En ung tös på 23 år... Minns Ni när ni själva var 23? med hela livet framför Er? med en liten baby kanske som BO hade.... fattar Ni inte vilken tragedi detta är? och vilket fruktansvärt hemskt brott som begåtts. Och var är er empati som föräldrar mot BOs föräldrar? Dom har förlorat sin lilla tös på det mest brutala hemska sätt man kan tänka sig. FÖRSTÅR NI INTE ATT DOM ÄR HELT UTOM SIG AV FÖRTVIVLAN???

BO har förlorat sitt liv alltför tidigt, små barn kommer aldrig få lära känna sin mamma, någons syster har blivit mördad, en dotter har blivit mördad, ett barnbarn har blivit mördad.... och n ågon håller tyst om sanningen för att dom är rädda för att vara en "dålig kompis till AJ"?

Jag svär aldrig, men NÄE, FY F-N säger jag bara. Det duger inte. Hör Ni det? Det duger inte på långa vägar att gå upp och ljuga om en sån här sak i rätten. Jag säger som Astrid Lindgren, "vissa saker måste man göra även om det tar emot och är svårt - annars är man bara en liten lort".

Det tycker jag Ni Bill och Bull ska fundera över. Och Ni som är föräldrar och anhöriga till Bill och Bull också. Ni har makt att påverka hur det här ska sluta. Ni har satt Lilla Trollhättan på världskartan pga detta brutala mordet på småbarnsmamman och människor världen över ser er som medhjälpare till mordet. Medhjälpare som vägrar tala sanning och istället ljuger om vad dom vet. BOs föräldrar och anhöriga har blivit rånade känslomässigt på det mest brutala sätt man kan tänka sig. Dom kommer aldrig få sin dotter tillbaka. Så Någon rättvisa finns inte. Men det går att få så upprättelse så långt det är möjligt. Och Ni har möjlighet att rätta till det så långt det går. Och det är vad BOs föräldrar hoppas på i all sin förtvivlan. Dom hoppas på sanningen från Er. Dom ställer sitt hopp till Er. Att Ni ska tala om vad som hände deras Dotter den natten. Frågan är bara, Kommer Ni att göra det?

Det återstår att se. Jag, liksom människor världen över med mig, följer detta väntar och hoppas....att Ni ska stå upp för Er själva och välja att göra det rätta.

Lycka till!

Meeen guuud!DB o FH står inte åtalade för medhjälp till mord, utan för skyddande av brottsling.
Men enligt dig är alltså DB's o FH's föräldrar lika skyldiga som AJ???
Nu får du nog lugna ner dig lite.

Klart som fan att deras föräldrar mår jättedåligt över hela situationen, o att du mer eller mindre påstår att det är upp till dem att få AJ fälld känns löjeväckande.
Citera
2013-12-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Meeen guuud!DB o FH står inte åtalade för medhjälp till mord, utan för skyddande av brottsling.
Men enligt dig är alltså DB's o FH's föräldrar lika skyldiga som AJ???
Nu får du nog lugna ner dig lite.

Klart som fan att deras föräldrar mår jättedåligt över hela situationen, o att du mer eller mindre påstår att det är upp till dem att få AJ fälld känns löjeväckande.

Ler.... Det som är löjeväckande är hur dom här herrarna sitter i rätten och ljuger. Dom "minns" ingenting från a till ö....dom minns knappt vad dom heter.... DÄR har du ditt svar på vad som är löjeväckande. Ingenting annat är mer löjeväckande än att framstå som två efterblivna idioter som inte ens vet vad dom heter i rätten!!!
Citera
2013-12-15, 22:34
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ler.... Det som är löjeväckande är hur dom här herrarna sitter i rätten och ljuger. Dom "minns" ingenting från a till ö....dom minns knappt vad dom heter.... DÄR har du ditt svar på vad som är löjeväckande. Ingenting annat är mer löjeväckande än att framstå som två efterblivna idioter som inte ens vet vad dom heter i rätten!!!

Jo, men vad ska föräldrarna göra? Ta sina 32 respektive 35-åriga söner i örat o säga åt dem att leka snällt??
Du skriver så dramatiskt o konstigt att jag undrar om du är ett troll, eller bara smågalen..?
Citera
2013-12-15, 22:47
Medlem
Är det någon som vet om dom använt lögndetektor-test på de åtalade?
Citera
2013-12-15, 22:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Är det någon som vet om dom använt lögndetektor-test på de åtalade?

När användes lögndetektor senast i Sverige?

När Krister Petterson intervjuades av Gert Fylking?
Citera
2013-12-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte mord, men dråp, preskiberades 2005, innan lagändringen.

Ok. Men det innebär ju bara att det preskriberats som dråp. Om det är mord eller dråp vet man ju först säkert när man har en gärningsman.
Om någon, mot förmodan, skulle erkänna handlingen som ett uppsåtligt mord skulle ju det brottet inte vara preskriberat.
Citera
2013-12-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eller så är det så enkelt och logiskt som det brukar vara. En kropp som ligger öppet ute i naturen i 1.5 månad får mycket besök av alla sorters djur och deras vänner..

Eller så har du helt jävla fel i att tänder försvinner på det viset.
Citera
2013-12-15, 23:12
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
"den som sa det han var det" Lycka till med det....
Du verkar engagerad och angelägen i det du skriver. Frågan är om du tillför så mycket, i dina meddelanden till dom åtalade och deras anhöriga, i en tråd som handlar om mordet på I*a.? Helt utan att blanda in dig, känner jag också att det är väldans mycket snack om vad hennes far ska göra om/när dom åtalade kommer ut. Känns som att ni ibland försöker få honom att göra något dumt, ( för att bevisa att han minsann älskade sitt barn). Jag hoppas han kan få sörja ifred oavsett utgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in