2013-12-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag föredra att lita på kakafee som uppenbart kände Ida väl.

Man tar väl inte ut sina proteser för vem som helst. Än mindre berättar om dem för andra??
Citera
2013-12-16, 21:04
Medlem
Nightboreds avatar
Citat:
Jag föredra att lita på kakafee som uppenbart kände Ida väl.
Samtidigt stod det väl i förhör med mamman eller systern (?) att BO haft problem med tänderna en tid. Jag minns inte exakt. Jag får läsa FUP igen. Om hon haft problem med exempelvis tandlossning kanske det är lättare att slå ut dem? Men om kakafee känner BO så är det säkert som kakafee säger. Jag motsäger det inte.
Edit: kände
Senast redigerad av Nightbored 2013-12-16 kl. 21:07.
Citera
2013-12-16, 21:05
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag förstår inte detta intresse över 18 saknade tänder. Det stod väl i obduktionsprotokollet men nämndes inte mer. Dvs det var inte av något större intresse, då utredarna sannolikt fått en förklaring till varför det saknades 18 tänder. Vad jag menar är att om tandkort visat att hon de facto hade dessa tänder kvar innan hon blev mördad så hade väl funnits med i beskrivningen om hur hon blev mördad. Just nu säger man bara att den mest sannolika förklaringen är trubbigt våld mot huvudet, då det finns hårtussar kvar. Varför leta efter något som inte har betydelse för att fastställa dödsorsaken?
I och för sig har du rätt, förblödning är tillräckligt. Men samtidigt säger ev. utslagna tänder något om våldsamheten. I ansvarsyrkandet talar man inte om "trubbigt våld" utan om "upprepat och kraftigt våld mot hennes huvud och/eller kropp".
Citera
2013-12-16, 21:08
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Man tar väl inte ut sina proteser för vem som helst. Än mindre berättar om dem för andra??
Vad är det som säger att hon hade proteser?
Citera
2013-12-16, 21:09
Medlem
Citat:
I och för sig har du rätt, förblödning är tillräckligt. Men samtidigt säger ev. utslagna tänder något om våldsamheten. I ansvarsyrkandet talar man inte om "trubbigt våld" utan om "upprepat och kraftigt våld mot hennes huvud och/eller kropp".

Ja, och eftersom utslagna tänder säger något om våldsamheten så borde de väl ha tagit upp det? Nu nämns det bara i obduktionsprotokollet om jag minns rätt.
Citera
2013-12-16, 21:10
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att hon hade proteser?

Eftersom hennes saknade tänder inte nämns överhuvudtaget utan bara i obduktionsprotokollet så bör hon väl haft proteser. Hon har väl sannolikt inte gått tandlös.
Citera
2013-12-16, 21:16
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:

Blodbildsexperten påtalade dock mer än en gång under rättegången att blodstänket och utseendet på detta var klassiskt för trubbigt våld. Och ju mindre "skvättdropparna" var, alltså storleksmässigt, desto kraftigare våld. Hon ansåg att dessa droppar var relativt små vilket pekar på kraftigt trubbigt våld.

Jag står fast vid min övertygelse att 18 tänder ej kan ha slagits ut utan att käkben skadas på något sätt. Och eftersom åklagarsidan inte nämnt ett ord om detta lär det inte ha betydelse för fallet. Allt är så himla konstigt bara.
Citera
2013-12-16, 21:18
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jasså? Då kan ju du tala om hur hon dog Problemet är just att vi inte vet det, trots den stora mängden blod.

Jag kan med största sannolikhet säga att hon inte dog av 18 utdragna -sparkade -slagna tänder.

Enligt vad jag läst så dör man om man inte kommer till sjukhus illa kvickt efter att ha förlorat två liter blod.
Så min åsikt är att hon dog av blodförlust.

Sedan huruvida det var från skadan på huvudet eller ett knivhugg eller en snittad hals låter jag vara osagt, men det var ju inte det du frågade efter, utan du ville veta vad hon dog av, o mitt svar är blodförlust.
Citera
2013-12-16, 21:19
Medlem
Nightboreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightbored
Samtidigt stod det väl i förhör med mamman eller systern (?) att BO haft problem med tänderna en tid. Jag minns inte exakt. Jag får läsa FUP igen. Om hon haft problem med exempelvis tandlossning kanske det är lättare att slå ut dem? Men om kakafee känner BO så är det säkert som kakafee säger. Jag motsäger det inte.
Edit: kände

Sidan 455 i FUP: mamman uppger att I*a hade problem med sina tänder. Innan hon försvann hade hon tandvärk.
Citera
2013-12-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag kan med största sannolikhet säga att hon inte dog av 18 utdragna -sparkade -slagna tänder.

Enligt vad jag läst så dör man om man inte kommer till sjukhus illa kvickt efter att ha förlorat två liter blod.
Så min åsikt är att hon dog av blodförlust.

Sedan huruvida det var från skadan på huvudet eller ett knivhugg eller en snittad hals låter jag vara osagt, men det var ju inte det du frågade efter, utan du ville veta vad hon dog av, o mitt svar är blodförlust.

ännu en gång:
"enligt sidan 406 i FUPen så är huvudet avskiljt från kroppen är detta något som tagits upp tidigare i tråden? tänkte ifall det framkommit att det är gjort utav djur eller av GM?"
Citera
2013-12-16, 21:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Han kanske hade för avsikt att göra rent efter sig. Men insåg när han kom tillbaka in, att det skulle ta för lång tid med allt blod? Ähh skit samma, tänderna är borta och hur mycket vi än spekulerar så vet vi ju inte vad som hänt.

Tycker ändå inte att det är skitsamma, åklagaren skulle kunna dra ganska stora växlar på detta med tänderna, att de verkar ha slagits ut med hjälp av grovt våld och att det tyder på en betydligt större handlingskraft/skuld än om MGM av misstag råkat lägga fällben och orsakat näsblod på en blödarsjuk kvinna.
Citera
2013-12-16, 21:26
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Odin-
ännu en gång:
"enligt sidan 406 i FUPen så är huvudet avskiljt från kroppen är detta något som tagits upp tidigare i tråden? tänkte ifall det framkommit att det är gjort utav djur eller av GM?"

Om det skulle ha gjorts av GM så skulle det vara märken på nackkotorna, o det hittades väl 7 intakta halskotor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in