2013-12-16, 16:13
Medlem
drflipps avatar
Guuud vad farligt! Stackars er sd:are som blir sårade för att dom förstör er älskade lucia! hur ska ni nu kunna tralla lusselelle utan att relatera till afrikaner. Såååå jävla gay att ens bry sig hahahahahaha jag dör hahahahaha hårda nassar som dyrkar lussetåg. Fan lussekatter föreställer ju en katt? Är den svensk?
Citera
2013-12-16, 16:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Hudfärgen är totalt irrelevant. Könet däremot. Mesigt att tillsätta en pojke i rollen.

Exakt. Och en blond flicka är väl finare att ha på reklam än en pepparkaksgubbe? Lite svårt fatta vad det handlar om liksom... det kommer nog ändå i framtiden att svarta småpojkar skrämmer bort blonda tjejer, varför börja redan nu liksom.
Citera
2013-12-16, 17:09
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Vad vet du om det? Skriver alla det här i tråden tror du? Att skriva om det på Flashback och argumentera för sin sak är definitivt en aktion, då redogör man för folk vad man tycker och varför man tycker så, och kanske "lockar till sig" fler till sin sida.

Men värst vad du tar åt dig av att det finns människor som stör sig på detta. Vad rör det dig egentligen? Stör det ditt sätt att leva? Sen heter du ju Hensson också så det kanske säger en del om vilken politisk åskådning du har, och då förstår jag så väl om mina och flera andras här åsikter sticker i dina små ack så blåa ögon.

jaja, fortsätt du med ditt. Nästa års Lucia kommer bli än mer "extrem" i dina ack små smutsiga ögon
Citera
2013-12-16, 17:13
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Så vart är alla sprutmissbrukare, djurplågare, pedofiler och alkoholister i all reklam? Varför ska det bara sträcka sig till kön och ras, varför inte blanda in alla grupper? Jo för att ni pklämmlar är sexister och rasister i den bemärkelsen att ni ejakulerar i trosan när ni får framställa negrer och flickroller som bättre och något eftersträvansvärt bara om det så sker på bekostnad på vita och pojkroller. Ni är besatta i negrer på samma sätt som rasister är det men på ett annat sätt. Sveriges befolkning består även utav sprutmissbrukare och pedofiler, men jag tror du inte kapitulerar och inte ser nån anledning att göra något åt denna fakta på samma sätt som du kapitulerar för att det finns negrer i sverige. Vem fan använder sånna argument? Ja det finns pkidioter som använder negrer och flickroller som slagträ för att riva ner traditionella normer i Sverige, detta accepterar du "bara för att sveriges befolkning ser ut så", men du kan inte acceptera att det i samma befolkning finns folk som motsätter sig detta? Då ska mot"argumenten" fram seddu.

Det är barn kalendern skildrar, orkade aldrig läsa mer än till sprutmissbrukare. Men bilden skildrar alltså barn, inga sprutmissbrukare eller pedofiler. Håll dig till sak. Annars blir du anmäld hahah
Citera
2013-12-16, 17:28
Medlem
getbusys avatar
Riktigt jävla löjligt, sådär äckligt löjligt.
Citera
2013-12-16, 18:18
Medlem
Reffereffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
jo precis... det är egentligen inte längre provokativt att ha en svart pojk som lucia...detta är helt i linje med etablissemanget. det är i dagsläget mer provokativt med ett traditionellt luciatåg med en lång blond blåögd kvinna i spetsen...vårt land har helt blivit vänt uppochned senaste decenniet

Jag har sett två luciatåg i år, båda två med vita lucior. Den ena var brunhårig och den andra var blond. Ingen verkar ha tagit anstöt faktiskt. So what om ICA kör med en mörkhyad lucia, jag kan verkligen inte förstå upprördheten i frågeställningen. Så jävla kränkt kan väl inte ens en vit och arbetslös man bli av ett mörkhyat barn?
Citera
2013-12-16, 18:21
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
jaja, fortsätt du med ditt. Nästa års Lucia kommer bli än mer "extrem" i dina ack små smutsiga ögon
Och då kommer jag reagera ännu "extremare" i dina naiva könsneutrala ögon
Citera
2013-12-16, 19:09
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Då Lucia var ett helgon eller nått från södra Italien (vet inte exakt) ser jag inte färgen som något problem, snarare konstigt att det inte varit "standard" med mörka "lucior" tidigare, sen att det är en snubbe istället för tjej är det väl inget fel på.
Finns ju värre saker att störa sig på. Givetvis strävar ICA liksom alla andra stora företag jagar goodwill, ICA verkar ju ta täten i detta goodwill-race...

Italienare är knappast mörkhyade. Eller du kanske tror att alla italienare ser ut som Mario Ballotelli?
Citera
2013-12-16, 20:18
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drflipp
Guuud vad farligt! Stackars er sd:are som blir sårade för att dom förstör er älskade lucia! hur ska ni nu kunna tralla lusselelle utan att relatera till afrikaner. Såååå jävla gay att ens bry sig hahahahahaha jag dör hahahahaha hårda nassar som dyrkar lussetåg. Fan lussekatter föreställer ju en katt? Är den svensk?
Är det inte bättre om man bara bevarar traditioner istället för att mångkulturalisera dem? Gör man det med kurdiska traditioner också? Som om allt därifrån kommit från Kurdistan, en stat som inte ens existerar
Citera
2013-12-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja, denna gången är det barn. Nästa gång är det förmodligen baaarn som behövt raka sig för att det skall vara riktigt pk. Det handlar om att flytta gränser för det acceptabla. Först skall lucian vara mörk, sedan en kille, sedan baaarn, sedan ett baaarn med en regnbågsflagga på kläderna och till sist kan man ta in en 150 kilos naken negerhanne med fängelsetatueringar och en vodkaflaska i stället för ljus. Det är frågan om en tävlan i PK. Och det är äckligt.

Vilken VETTIG människa bryr sig? Tänk förresten om det skulle bli omröstning bland den svenska befolkningen om VEM som är ÄCKLIGAST...DU eller den manliga lucian...vem tror du vinner?
Citera
2013-12-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Är det inte bättre om man bara bevarar traditioner istället för att mångkulturalisera dem? Gör man det med kurdiska traditioner också? Som om allt därifrån kommit från Kurdistan, en stat som inte ens existerar

Ska "traditioner" bara finnas som passar dig? Det beror väl på vilka traditioner det gäller...om några får för sig att dansa flamenco runt julgranen i något TV-program klockan 21:45-22:00...inte fan bryr jag mig...jag behöver inte titta i så fall.

Har ICA en afropojke som Lucia så vad fan då då...jag behöver inte titta om jag inte giller det....men andra kan tycka det är charmigt...det finns ingen klok person som blir vansinnig över det i alla fall.
Citera
2013-12-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
Italienare är knappast mörkhyade. Eller du kanske tror att alla italienare ser ut som Mario Ballotelli?

Märks att du inte har varit i södra Italien... och ne då menar jag inte båtflyktingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in