2013-12-16, 22:36
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Ska "traditioner" bara finnas som passar dig? Det beror väl på vilka traditioner det gäller...om några får för sig att dansa flamenco runt julgranen i något TV-program klockan 21:45-22:00...inte fan bryr jag mig...jag behöver inte titta i så fall.

Har ICA en afropojke som Lucia så vad fan då då...jag behöver inte titta om jag inte giller det....men andra kan tycka det är charmigt...det finns ingen klok person som blir vansinnig över det i alla fall.
Självklart förespråkar jag traditioner jag själv bäst tycker om. Annat vore schizofrent.

Nej, jag behöver inte titta, men om det blir standard kanske jag inte kan se ett klassiskt Luciatåg längre.
Citera
2013-12-16, 23:09
Medlem
Extremt pk och extremt larvigt och ännu mer bensin på min rasism...
Citera
2013-12-16, 23:48
Medlem
LeFakirs avatar
Personligen bryr jag mig inte, tycker möjligtvis att det är bra - man ska ha samma möjligheter vare sig kön. Vad jag innerligt hoppas är att de konservativa babbarna skapar ett djävla rabalder.

Kanske att han till och med blir hedersmördad av en arg farbror. (Nä, självklart inte.. det hade varit lite too much rabalder)
Citera
2013-12-17, 16:32
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Märks att du inte har varit i södra Italien... och ne då menar jag inte båtflyktingar

Inte för att jag ser syditalienare som riktiga italienare, men det hör inte hit. Så du ser alltså inte skillnad på en syditalienare och en neger? Färgblind eller bara dum i huvudet?
Citera
2013-12-18, 01:19
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
Inte för att jag ser syditalienare som riktiga italienare, men det hör inte hit. Så du ser alltså inte skillnad på en syditalienare och en neger? Färgblind eller bara dum i huvudet?
Mörkhyad är inte endast en benämning på svarta människor, utan människor med mörkare hy än normen i användaren av ordets ögon, d.v.s. vit.

Syditalienare är i allra högsta grad Italienare och de är väldigt mörka.
Citera
2013-12-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fy fan, det är ju rent ut sagt vidrigt.
Varför ska man behöva förstöra inrotade traditioner bara för att visa hur genustänkande och mångkulturaliserad man är?

Det är ju helt befängt, det är varken rasistiskt eller främlingsfientligt att ha en vit och blond lucia.
Det är tradition, och ska så förbli.

Nu ska ni få se att det aldrig mer kommer stå en vit och blond lucia där, det kommer nu varenda år vara en neger, och i synnerhet en pojke.
Alla traditioner som har med vit hudfärg att göra, eller där det vita folket står i fokus, ska bytas ut till svarta, bara för att visa att man inte alls är rasistisk... Så förbannat löjligt.

Vi kommer i slutändan inte ha en enda tradition kvar, utan allt kommer bli mångkulturaliserat och den svarta mannen kommer för evigt att hamna i fokus. Trist men sant.

Vänta nu bara tills det dyker upp en svart jultomte....

Detta är helt i linje med den homopropaganda jag nämner i denna tråd: (FB) Svensk reklams homopropaganda når nya höjder

Reklambranschen har blivit en plattform för att tävla i vem som kan vara mest feminazistisk. Fy, fan, vad vidrigt.
Citera
2013-12-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reffereffe
Jag har sett två luciatåg i år, båda två med vita lucior. Den ena var brunhårig och den andra var blond. Ingen verkar ha tagit anstöt faktiskt. So what om ICA kör med en mörkhyad lucia, jag kan verkligen inte förstå upprördheten i frågeställningen. Så jävla kränkt kan väl inte ens en vit och arbetslös man bli av ett mörkhyat barn?
Ser att manshatarna intagit Flashback. Gulligt.
Citera
2014-01-08, 01:53
Medlem
drflipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Är det inte bättre om man bara bevarar traditioner istället för att mångkulturalisera dem? Gör man det med kurdiska traditioner också? Som om allt därifrån kommit från Kurdistan, en stat som inte ens existerar

Eller ser man det som en kul grej :/ men det är klart hatar man negerbarn kanske det blir svårt.
Citera
2014-01-08, 01:55
Medlem
jag tycker det är oerhört rasistiskt!!

varför ska en neger få vara med om inte en pepperkaka få vara med?!?!
Citera
2014-01-08, 15:45
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drflipp
Eller ser man det som en kul grej :/ men det är klart hatar man negerbarn kanske det blir svårt.
Jag hatar inte svarta, varifrån har du fått det? Jag tycker bara att Lucia ska spelas av en vit kvinna. Kalla mig rasist om det känns bättre för dig, men rasism tar jag avstånd ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in