2013-12-07, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91

Hört talas om talesättet "ge honom ett finger och han griper efter hela handen"? Ger man blattarna tillåtelse att bygga moskéer, infiltrera våra traditioner och begära särrättigheter i stil med halalkött i skolorna så dröjer de inte länge innan de vill ha hela stadsdelar anpassade efter eget tycke och smak. Sedan om det här resulterar i legalt hedersvåld, sharia eller bara en jävla massa kebabstånd är irrelevant, eftersom det innebär att svensken böjer sig för dem. Ta seden dit du kommer [svartskalle].

Okej. Jag håller med om att de borde acceptera hur vi har det i Sverige och inte försöka ändra på saker och ting.
Citera
2013-12-07, 19:17
Medlem
Om bara några år är jag säker på att vi kommer se en rullstolsbunden könskorrigerad svart homosexuell döv dvärg som är muslim som Lucia! Den vita klänningen byts ut mot ett par små trosor i regnbågens färger som ska representera sexuell frihet och den ständiga kampen mot patriarkatet!
Citera
2013-12-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Okej. Jag håller med om att de borde acceptera hur vi har det i Sverige och inte försöka ändra på saker och ting.

Skönt att höra
Citera
2013-12-07, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Om bara några år är jag säker på att vi kommer se en rullstolsbunden könskorrigerad svart homosexuell döv dvärg som är muslim som Lucia! Den vita klänningen byts ut mot ett par små trosor i regnbågens färger som ska representera sexuell frihet och den ständiga kampen mot patriarkatet!

Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
Skönt att höra

Nja. Tvivlar på det men sure, vi får se.

Sen hoppas jag att de inte ändrar allt för mycket i de svenska traditionerna.
Citera
2013-12-08, 05:56
Medlem
De har också varit försiktiga med pepparkaksgubbarna, båda blonda pojkar. Tänk er kaoset på södermalm om det vore en neger.

Edit: kollade igen ser att ena är nyans mörkare, men bara arab.
Citera
2013-12-10, 18:37
Medlem
Alltså jag menar inte att det är något fel med att en Lucia är något av det, bara att det är trist när de försöker göra det till något politiskt.
Citera
2013-12-10, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Alltså jag menar inte att det är något fel med att en Lucia är något av det, bara att det är trist när de försöker göra det till något politiskt.

Håller med.
Citera
2013-12-10, 20:54
Medlem
Den typiska och av media påtvingade kvoteringen har nått ICA precis som med allt annat. Inte förvånande (även om man får spykänslor av det ibland)
Citera
2013-12-11, 10:12
Medlem
roofens avatar
Ni förstorar upp det som vanligt. Tyckte inte det var något speciellt med bilden, är ju bara ett gäng ungar i olika färger på ett reklamblad. Det är knappast så att ICA definierar Lucia.

De flesta som kommenterar här är förmodligen inte ens kristna och ska därför inte behöva bry sig. Tradition kan ni inte heller säga att det är om ni inte anser att reklamblad från Ica är en tradition ni håller hårt på.
Citera
2013-12-13, 09:39
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roofen
Ni förstorar upp det som vanligt. Tyckte inte det var något speciellt med bilden, är ju bara ett gäng ungar i olika färger på ett reklamblad. Det är knappast så att ICA definierar Lucia.

De flesta som kommenterar här är förmodligen inte ens kristna och ska därför inte behöva bry sig. Tradition kan ni inte heller säga att det är om ni inte anser att reklamblad från Ica är en tradition ni håller hårt på.

Om man resonerar som du så kan vi ju lika gärna avskaffa hela julafton och påsk. Spelar ju ändå ingen roll för de som inte är kristna. Eller iaf ha en neger jultomte.
Citera
2013-12-13, 09:42
Bannlyst
Fy fan...
Citera
2013-12-13, 10:54
Medlem
Slothberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiamobilium
Färgen är väl lite problem? Tycker du inte det egentligen? En lucia skall ju vara en blondin och blondiner är ju vita? Eller hur är det i länder med svart befolkning? Finns Lucia där och hon svart?
men visst fan blir det en tankevolta när man ser detta och det tar tid att vänja sig.
Är du Svart? Eller neger? eller mörk kanske man säger när man själv är vit?

Äh, blondiner är så jävla torftiga, I say pralinflicka all the way !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in