Citat:
Ursprungligen postat av
bog11
Vi har nu noggrant testat Wifog i ett par dagar.
Sammanfattningsvis har Wifog i stort sett varit oanvändbart:
1. Gick inte att aktivera på hemsidan
2. Aktiverades med programmet vi laddade ner från google play
3. Går fortfarande inte att logga in på hemsidan efter aktiveringen
4. Helt opålitliga uppgifter i programmet om kvarvarande tid och datamängd
5. Tappar kontakten med nätet väldigt ofta
6. Inte ett enda lyckat genomfört samtal
7. Om samtalet kopplats upp har båda hört ett starkt "transformatorljud" som gjort det omöjligt att prata.
8. Lyckats få iväg 3 sms
9. Lyckats surfa vid 2 tillfällen, enormt låg hastighet
10. Wifog fungerar inte heller som det anges på hemsidan, vilket innebär att vi måste se på reklam varje gång innan vi använt kortet.
Så här står på hemsidan om hur det ska fungera:
"Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden."
Men så fungerar det inte.
Det är inte alls efter två timmars surf som man tvingas titta på reklam, utan efter två klocktimmar oavsett om man gjort nåt eller inte. Så även efter två timmars total inaktivitet, stängdes ALLA funktioner av. För vår del har vi dessutom loggats helt ut ur nätet, så vi inte ens kunde ta emot samtal, sms eller mms. Att vi tappat kontakten med nätet har inget med dålig täckning att göra. Närmaste mast ligger cirka 600 m från firmans lokaler. Masten är synlig från fönstren.
Dessvärre har jag samma dåliga erfarenheter. Jag instämmer med allt du redovisar. Varje gång jag tar fram mobilen måste jag titta på reklamen som definitivt inte tar så kort tid som det står på hemsidan! Jag har inte mätt tiden, men det känns som jag tittar på reklam ungefär lika mycket som jag surfar och kollar mail.
Sen känner jag mig lurad av att de på hemsidan påstår att man måste titta på reklam efter två timmars surf! Det är en ren lögn, eller om man försöker vara positiv, ett specialfall.
Det låter hyfsat bra på hemsidan, verkligheten är en annan.