2013-12-15, 11:26
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Har du testat med 3s vanliga tjänst där du bor? En del av dina problem kan ju ha med täckningen att göra.

Jag citerar mig själv: "Närmaste mast ligger cirka 600 m från firmans lokaler. Masten är synlig från fönstren." och då menade jag naturligtvis en mast som 3 använder.

Jag trodde man skulle förstå det, men jag behöver visst förtydliga det. Vi är verksamma inom just mobiltelefoni, så vi har alltid SIM-kort från alla svenska operatörer för att kunna göra meningsfulla jämförelse.
Citera
2013-12-15, 13:50
Medlem
KiMp4s avatar
Man kommer kunna flytta med sitt nummer efter nyår Då kommer jag att skaffa detta kan jag säga !!
Verkar fett awsome! Så efter det blir det att Turf:a som fan Hehe

www.turfgame.com
Citera
2013-12-15, 14:36
Medlem
bog11s avatar
Igår eftermiddag/kväll samt hittills idag har vi tilldelats 20MB som kan användas i 15 min. Sen tvingas vi titta på reklam igen, för att få ytterligare 20 MB under 15 min.

Varje gång vi tagit fram mobilen för att testa, har vi haft 0MB och 0 min kvar. Vi måste alltså titta på reklam vid varje enskilt användningstillfälle!
Senast redigerad av bog11 2013-12-15 kl. 14:38.
Citera
2013-12-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Jag citerar mig själv: "Närmaste mast ligger cirka 600 m från firmans lokaler. Masten är synlig från fönstren." och då menade jag naturligtvis en mast som 3 använder.

Jag trodde man skulle förstå det, men jag behöver visst förtydliga det. Vi är verksamma inom just mobiltelefoni, så vi har alltid SIM-kort från alla svenska operatörer för att kunna göra meningsfulla jämförelse.
Varför är du så spydig? Det är en fullständigt berättigad fråga.

Att en mast är i närheten behöver inte nödvändigtvis betyda att man får bra signal från den, dels kan det vara något fel på masten och dels kan det vara radioskuggor pga byggnader, berg osv samt en mängd andra störningskällor.

Men om du däremot har testat med ett 3-abonnemang utan att uppleva problem så är det ju naturligtvis inte täckningen som påverkar det. Jag trodde man skulle förstå det, men jag behöver visst förtydliga det.
Citera
2013-12-15, 17:06
Medlem
qrizzes avatar
Beställde nyss ett surfabb och se hur det kommer fungera. Återkommer när jag har fått kortet.
Citera
2013-12-15, 17:41
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:

Att en mast är i närheten behöver inte nödvändigtvis betyda att man får bra signal från den, dels kan det vara något fel på masten och dels kan det vara radioskuggor pga byggnader, berg osv samt en mängd andra störningskällor.

Men om du däremot har testat med ett 3-abonnemang utan att uppleva problem så är det ju naturligtvis inte täckningen som påverkar det. Jag trodde man skulle förstå det, men jag behöver visst förtydliga det.

Dom går på 3:s nät för övrigt.
Citera
2013-12-15, 19:08
Medlem
bog11s avatar
Citat:

Det tycker jag inte om man läst och förstått vad jag skrev.

Citat:

Radioskugga?
Byggnader?
Berg?

Jag skrev att man kan se masten från firmans fönster. Du verkar bara larva dig. Du verkar försöka vrida diskussionen att handla om nåt annat. Du får leka med nån annan då.

Citat:

Nej det behövdes verkligen inte förtydligas. Det tror jag alla förstår. Så din intenetkaxiga kommentar var helt onödig.

Adjö
Citera
2013-12-15, 19:11
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Beställde nyss ett surfabb och se hur det kommer fungera. Återkommer när jag har fått kortet.

Ja återkom gärna! Det vore kul att veta om det finns nån som har några positiva erfarenheter.

Jag kollade tidigare på den lilla videon på deras hemsida. Där påstår man att det tar 2-5 min per dag med reklamen. För oss har det tagit cirka 15-20 min, oberoende av hur mycket vi surfat.
Citera
2013-12-16, 08:49
Medlem
Citat:
Det tycker jag inte om man läst och förstått vad jag skrev.

Radioskugga?
Byggnader?
Berg?

Jag skrev att man kan se masten från firmans fönster. Du verkar bara larva dig. Du verkar försöka vrida diskussionen att handla om nåt annat. Du får leka med nån annan då.
Ja jag kan också läsa men du hoppar tydligen över dom delarna som skulle kunnat påverka dig, t.ex att det kunde vara fel på masten eller att det var atmosfäriska störningar där. Det enda jag frågade om var ifall du hade testat med ett riktigt 3-abonnemang och det hade du.

Det enda jag reagerade på var att du skulle vara så spydig och överlägsen för en helt berättigad fråga.
Citat:
Nej det behövdes verkligen inte förtydligas. Det tror jag alla förstår. Så din intenetkaxiga kommentar var helt onödig.

Adjö
Du inser att jag bara citerade vad du själv skrev?
Citera
2013-12-16, 10:18
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Vi har nu noggrant testat Wifog i ett par dagar.

Sammanfattningsvis har Wifog i stort sett varit oanvändbart:

1. Gick inte att aktivera på hemsidan
2. Aktiverades med programmet vi laddade ner från google play
3. Går fortfarande inte att logga in på hemsidan efter aktiveringen
4. Helt opålitliga uppgifter i programmet om kvarvarande tid och datamängd
5. Tappar kontakten med nätet väldigt ofta
6. Inte ett enda lyckat genomfört samtal
7. Om samtalet kopplats upp har båda hört ett starkt "transformatorljud" som gjort det omöjligt att prata.
8. Lyckats få iväg 3 sms
9. Lyckats surfa vid 2 tillfällen, enormt låg hastighet
10. Wifog fungerar inte heller som det anges på hemsidan, vilket innebär att vi måste se på reklam varje gång innan vi använt kortet.

Så här står på hemsidan om hur det ska fungera:

"Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden."

Men så fungerar det inte.

Det är inte alls efter två timmars surf som man tvingas titta på reklam, utan efter två klocktimmar oavsett om man gjort nåt eller inte. Så även efter två timmars total inaktivitet, stängdes ALLA funktioner av. För vår del har vi dessutom loggats helt ut ur nätet, så vi inte ens kunde ta emot samtal, sms eller mms. Att vi tappat kontakten med nätet har inget med dålig täckning att göra. Närmaste mast ligger cirka 600 m från firmans lokaler. Masten är synlig från fönstren.

Dessvärre har jag samma dåliga erfarenheter. Jag instämmer med allt du redovisar. Varje gång jag tar fram mobilen måste jag titta på reklamen som definitivt inte tar så kort tid som det står på hemsidan! Jag har inte mätt tiden, men det känns som jag tittar på reklam ungefär lika mycket som jag surfar och kollar mail.

Sen känner jag mig lurad av att de på hemsidan påstår att man måste titta på reklam efter två timmars surf! Det är en ren lögn, eller om man försöker vara positiv, ett specialfall.

Det låter hyfsat bra på hemsidan, verkligheten är en annan.
Citera
2013-12-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Dessvärre har jag samma dåliga erfarenheter. Jag instämmer med allt du redovisar. Varje gång jag tar fram mobilen måste jag titta på reklamen som definitivt inte tar så kort tid som det står på hemsidan! Jag har inte mätt tiden, men det känns som jag tittar på reklam ungefär lika mycket som jag surfar och kollar mail.

Sen känner jag mig lurad av att de på hemsidan påstår att man måste titta på reklam efter två timmars surf! Det är en ren lögn, eller om man försöker vara positiv, ett specialfall.

Det låter hyfsat bra på hemsidan, verkligheten är en annan.
Tråkigt att höra, jag har också beställt tjänsten men bara till en surfplatta som annars inte skulle fått ett abonnemang och baranvänds då och då så förhoppningsvis så blir min upplevelse bättre.

Jag är glad att jag inte flyttat mobilnumret till det iaf.
Citera
2013-12-16, 12:08
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Tråkigt att höra, jag har också beställt tjänsten men bara till en surfplatta som annars inte skulle fått ett abonnemang och baranvänds då och då så förhoppningsvis så blir min upplevelse bättre.

Jag är glad att jag inte flyttat mobilnumret till det iaf.

Som ett extra gratisalternativ, kan det kanske duga. Men man får inte ta det på allvar och tro att man får nåt helt användbart. Man måste vara medveten om att man nästan alltid måste börja en sejour med ett par minuters reklam.

Jag tror du gör helt rätt i att inte flytta ditt nummer till dem. Då blir det på nåt sätt mer på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in