2013-12-13, 22:32
Medlem
Hos mig står det bara hur många MB jag har kvar och hur många minuter jag har kvar att ringa. Står inget om SMS.
Citera
2013-12-13, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HumanRevolution
Hos mig står det bara hur många MB jag har kvar och hur många minuter jag har kvar att ringa. Står inget om SMS.

hur länge fick du vänta på få simkortet? går d bra att surfa?
Citera
2013-12-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
hur länge fick du vänta på få simkortet? går d bra att surfa?
Beställde det förra veckan. Testade runt sjutiden och då gick det ganska segt, 0,2 Mbit/s
Citera
2013-12-14, 00:47
Medlem
linnros24s avatar
Hahaha. Fyfan vad ni är roffiga som gillar detta. Betala för er istället och ta del utav den världsledande teknik som finns tillgänglig! Ni bor inte i Rumänien. Kom igen.

Samtliga tillhör ni de 10/15 % man talar om i telekombranschen som bollas omkring men som aldrig fastnar någonstans
Citera
2013-12-14, 08:55
Medlem
Till skillnad från en del besserwissers i tråden, har jag Wifog och kan uttala mig genom erfarenhet, även om den är kort. Dessutom kan jag bara ha en åsikt om funktionen där jag bor. F.n. ser jag inte Wifog som ett alternativ till något, fungerar enbart korta stunder och då med nästan ingen hastighet. Det här skriver jag genom 3´s bredband, just nu 10,15 ner enl BBK. Enl mail från Wifog är de lika prioriterade som 3´s kunder på masterna.
Någon skrev om att bli registrerad. Välkommen till verkligheten. Våra uppgifter säljs hej vilt mellan både myndigheter och andra. Eller var tror ni reklamuppgifterna kommer ifrån?
Jag har fyra olika mobila bredband, förutom Wifog, 3, Telenor, Tele2 och Telia. Inget är heltäckande om man rör sig mycket i landet, men de överlappar varandra en del. Det som är i rejäl gungning är 3, som fungerar riktigt dåligt kvällstid, där jag bor.
Att man får kvalificerade nät bara man betalar är att skriva mot bättre vetande. I min värld är dock Ockertelia mest heltäckande. Alla vill inte heller köra vidare mot Lyxfällan.
Citera
2013-12-14, 12:24
Medlem
bog11s avatar
Vi har nu noggrant testat Wifog i ett par dagar.

Sammanfattningsvis har Wifog i stort sett varit oanvändbart:

1. Gick inte att aktivera på hemsidan
2. Aktiverades med programmet vi laddade ner från google play
3. Går fortfarande inte att logga in på hemsidan efter aktiveringen
4. Helt opålitliga uppgifter i programmet om kvarvarande tid och datamängd
5. Tappar kontakten med nätet väldigt ofta
6. Inte ett enda lyckat genomfört samtal
7. Om samtalet kopplats upp har båda hört ett starkt "transformatorljud" som gjort det omöjligt att prata.
8. Lyckats få iväg 3 sms
9. Lyckats surfa vid 2 tillfällen, enormt låg hastighet
10. Wifog fungerar inte heller som det anges på hemsidan, vilket innebär att vi måste se på reklam varje gång innan vi använt kortet.

Så här står på hemsidan om hur det ska fungera:

"Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden."

Men så fungerar det inte.

Det är inte alls efter två timmars surf som man tvingas titta på reklam, utan efter två klocktimmar oavsett om man gjort nåt eller inte. Så även efter två timmars total inaktivitet, stängdes ALLA funktioner av. För vår del har vi dessutom loggats helt ut ur nätet, så vi inte ens kunde ta emot samtal, sms eller mms. Att vi tappat kontakten med nätet har inget med dålig täckning att göra. Närmaste mast ligger cirka 600 m från firmans lokaler. Masten är synlig från fönstren.
Senast redigerad av bog11 2013-12-14 kl. 12:28.
Citera
2013-12-14, 12:36
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Vi har nu noggrant testat Wifog i ett par dagar.

Sammanfattningsvis har Wifog i stort sett varit oanvändbart:

1. Gick inte att aktivera på hemsidan
2. Aktiverades med programmet vi laddade ner från google play
3. Går fortfarande inte att logga in på hemsidan efter aktiveringen
4. Helt opålitliga uppgifter i programmet om kvarvarande tid och datamängd
5. Tappar kontakten med nätet väldigt ofta
6. Inte ett enda lyckat genomfört samtal
7. Om samtalet kopplats upp har båda hört ett starkt "transformatorljud" som gjort det omöjligt att prata.
8. Lyckats få iväg 3 sms
9. Lyckats surfa vid 2 tillfällen, enormt låg hastighet
10. Wifog fungerar inte heller som det anges på hemsidan, vilket innebär att vi måste se på reklam varje gång innan vi använt kortet.

Så här står på hemsidan om hur det ska fungera:

"Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden."

Men så fungerar det inte.

Det är inte alls efter två timmars surf som man tvingas titta på reklam, utan efter två klocktimmar oavsett om man gjort nåt eller inte. Så även efter två timmars total inaktivitet, stängdes ALLA funktioner av. För vår del har vi dessutom loggats helt ut ur nätet, så vi inte ens kunde ta emot samtal, sms eller mms. Att vi tappat kontakten med nätet har inget med dålig täckning att göra. Närmaste mast ligger cirka 600 m från firmans lokaler. Masten är synlig från fönstren.

Jävlar vad uselt det verkar!
Ångrar att jag beställde ett kort nu. Lär bli direkt i soptunnan med skräpet
Citera
2013-12-14, 12:40
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Jävlar vad uselt det verkar!
Ångrar att jag beställde ett kort nu. Lär bli direkt i soptunnan med skräpet

Du har inte tänkt testa det själv innan du säger något? Eller gör du likadant vid andra köp också; litar blint på vad andra säger utan att testa och bilda en egen uppfattning.
Citera
2013-12-14, 12:42
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Du har inte tänkt testa det själv innan du säger något? Eller gör du likadant vid andra köp också; litar blint på vad andra säger utan att testa och bilda en egen uppfattning.

Klart jag har, men användarrecensioner brukar säga rätt mycket om en produkt.
Jag har inte haft höga förväntningar om det, så jag är väl rätt negativt färgad, men självklart ger jag det en chans
Citera
2013-12-14, 12:50
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Klart jag har, men användarrecensioner brukar säga rätt mycket om en produkt.
Jag har inte haft höga förväntningar om det, så jag är väl rätt negativt färgad, men självklart ger jag det en chans

Okej, ja nu lät det ju på dig som att du inte ens skulle testa utan litade blint på honom (inte för att han/hon behöver ljuga men snarare att det inte behöver vara lika för alla).

Jag ska nog ge det ett tag och se. Relativt nytt och tar väl ett tag innan allt är igång och fungerar perfekt.
Citera
2013-12-14, 13:38
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Okej, ja nu lät det ju på dig som att du inte ens skulle testa utan litade blint på honom (inte för att han/hon behöver ljuga men snarare att det inte behöver vara lika för alla).

Jag ska nog ge det ett tag och se. Relativt nytt och tar väl ett tag innan allt är igång och fungerar perfekt.

Håller helt med dig. Jag delade med mig av just våra erfarenheter hittills. Det kan vara att de har inkörningsproblem. Men samtidigt kan det vara bra för andra användare att se vad de eventuellt kan vänta sig.

Men däremot att de tänjer en del på sanningen på hemsidan, om det där med när reklamen kommer, kan inte relateras till inkörningsproblem. Det måste absolut vara medvetet!
Citera
2013-12-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Hahaha. Fyfan vad ni är roffiga som gillar detta. Betala för er istället och ta del utav den världsledande teknik som finns tillgänglig! Ni bor inte i Rumänien. Kom igen.

Samtliga tillhör ni de 10/15 % man talar om i telekombranschen som bollas omkring men som aldrig fastnar någonstans
Varför är man "roffig" vad det nu betyder bara för att man väljer att betala via reklam istället för med pengar?

Tycker du att alla hemsidor ska vara betalsidor för att se dom och skippa reklamen?
Vill du att alla reklamfinansierade tv-kanaler skall sluta med det och ta betalt istället?
Ska vi börja betala för radion också?

Vad är det som gör att den här tjänsten skulle vara "roffigare" än någon av dessa 3 exempel?

Det är ju en perfekt tjänst för oss som har en extra surfplatta och inte känner att vi behöver ett extra abonnemang men att det kan vara bra att ha ibland när man är ute och reser nån gång per år.

Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Håller helt med dig. Jag delade med mig av just våra erfarenheter hittills. Det kan vara att de har inkörningsproblem. Men samtidigt kan det vara bra för andra användare att se vad de eventuellt kan vänta sig.

Men däremot att de tänjer en del på sanningen på hemsidan, om det där med när reklamen kommer, kan inte relateras till inkörningsproblem. Det måste absolut vara medvetet!
Har du testat med 3s vanliga tjänst där du bor? En del av dina problem kan ju ha med täckningen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in