2013-12-16, 01:17
Bannlyst
Dessa parfymer har jag som jag älskar:

Chanel Allure Homme Sport (dag)
Chanel Allure Homme Sport Extreme (dag)
Bleu de Chanel Paris (kväll/natt)
Hugo Boss edt bottled (allround)
Thierry Mugler AMEN Pure Malt (allround)

Har men är inte står och dammar:
Polo Ralph Lauren blue (dag)
Dior Homme Intense (allround)
Bvlgari Man (kväll/natt)

Någon som kan ge förslag på nya?
Senast redigerad av KingECantona 2013-12-16 kl. 01:19.
Citera
2013-12-16, 03:26
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanostra
Känner att jag vill uppgradera min blygsamma parfymkollektion och våga mig på snäppet tyngre och manligare dofter. Tycker det är en svår balans när man i min ålder, 20 - 25, vill åt lite tyngre dofter.

Från att ha gått från:
Giorgio Armani - Acqua di Gio Pour Homme
Clinique - Happy for men
Gant - Liquid
Marc Jacobs - Men

Till:
Burberry - Touch for men
Yves Saint Laurent - L'homme
Burberry - London for men (stolt som en tupp när man började med denna, detta är den tyngsta parfym jag besitter och anser kan bära upp)

Och nu vill jag hitta the biggest! En som har lite mer krut i sig än t.e.x. Burberry London for men.

Kanske blir lite diffust när jag nämner dofter som "tunga" utan någon vidare förklaring, och jag vete tusan hur jag ska vara mer ingående. Parfymen ska inte dofta nyplockad citron, utan får gärna ha noter såsom skog, ingefära, whiskey, tobak, vanilj(?) osv. Problemet är väl bara att hitta en med bra balans och som inte sticker i näsan/ger huvudvärk.

Tacksam för alla råd och förslag!

Jag är också mellan 20-25 år och har precis som du avverkat sådana parfymer och gått över till lite mer "tyngre" dofter som du nämner. En personlig favorit är den här http://www.gents.se/loccitane-eau-des-bavx-eau-de-toilette. Sen har jag också Angel men pure malt som jag gillar väldigt mycket som kanske kan vara något för dig.
Senast redigerad av BDP 2013-12-16 kl. 03:30.
Citera
2013-12-16, 09:06
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDP
Jag är också mellan 20-25 år och har precis som du avverkat sådana parfymer och gått över till lite mer "tyngre" dofter som du nämner. En personlig favorit är den här http://www.gents.se/loccitane-eau-des-bavx-eau-de-toilette. Sen har jag också Angel men pure malt som jag gillar väldigt mycket som kanske kan vara något för dig.

Många säger att den är bra.Här själv inte luktat på den men det låter som en väldigt trevlig rekommendation.
Citera
2013-12-16, 11:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Kan man ge bort ett David Beckham giftset till någon som inte är sportig? Tyckte den luktade gott men tänkte sen att det kanske skulle vara barnsligt med just Beckham och att det är mer sportigt

Har ni annars några förslag på gina dofter? Ett giftset för runt 300-400?
Senast redigerad av cosmic_dancer 2013-12-16 kl. 11:50.
Citera
2013-12-16, 19:18
Medlem
Prövade YSL La Nuit EDT idag på handleden och på sticka.
Efter några timmar så är doften på handleden bortblåst och stickan doftar än.
Är EDT mer lämpad på kläder än EDP?
Citera
2013-12-16, 19:56
Medlem
Costanostras avatar
Citat:

Oerhört tacksam för ditt svar!

Skönt att dessa går att fixa inom Sveriges gränser. Har bett en fixa hem Michael Kors, från USA, och således avvaktar jag med fler parfymköp för tillfället. Men dessa två ska jag defintivt kolla upp, de uppfyller mina kriterier på pappret till fullo!
Citera
2013-12-16, 20:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Vet inte hur du kan räkna den som tung?

Gillade den i början men tycker den har dålig hållbarhet, sen luktar den lite för mycket pepparkaka och dylikt... perfekt för jul, kanske, men inte annars.
Citera
2013-12-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Dessa parfymer har jag som jag älskar:

Chanel Allure Homme Sport (dag)
Chanel Allure Homme Sport Extreme (dag)
Bleu de Chanel Paris (kväll/natt)
Hugo Boss edt bottled (allround)
Thierry Mugler AMEN Pure Malt (allround)

Har men är inte står och dammar:
Polo Ralph Lauren blue (dag)
Dior Homme Intense (allround)
Bvlgari Man (kväll/natt)

Någon som kan ge förslag på nya?
Om du gillar Allure Homme Sport så kommer du älska Yves Saint Lauren L´homme! Förresten hur stor är skillnaden mellan Extrême och vanliga Allure Homme Sport (Edt)
Citera
2013-12-16, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Om du gillar Allure Homme Sport så kommer du älska Yves Saint Lauren L´homme! Förresten hur stor är skillnaden mellan Extrême och vanliga Allure Homme Sport (Edt)

Ska kolla upp den! Förresten, vart köper ni samples eller åker ni till en affär och luktar?

Tycker båda är klockrena 10/10. Extreme luktar nog lite sötare på något sätt har nog en ingrediens som vanliga saknar, men vädligt lika.
Citera
2013-12-17, 00:21
Medlem
Costanostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Ska kolla upp den! Förresten, vart köper ni samples eller åker ni till en affär och luktar?

Tycker båda är klockrena 10/10. Extreme luktar nog lite sötare på något sätt har nog en ingrediens som vanliga saknar, men vädligt lika.

Samples finns att beställa b.la från http://theperfumedcourt.com
Citera
2013-12-17, 01:13
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet inte hur du kan räkna den som tung?

Gillade den i början men tycker den har dålig hållbarhet, sen luktar den lite för mycket pepparkaka och dylikt... perfekt för jul, kanske, men inte annars.
Möjligtvis att jag formulerade mig dåligt men den innehåller i alla fall noter som vanilj, chili och rökelse. Vanilj efterfrågades specifikt så varför inte slänga in parfymen som ett förslag?

Har du själv några fler förslag månne?
Senast redigerad av BDP 2013-12-17 kl. 01:16.
Citera
2013-12-17, 01:21
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanostra
Oerhört tacksam för ditt svar!

Skönt att dessa går att fixa inom Sveriges gränser. Har bett en fixa hem Michael Kors, från USA, och således avvaktar jag med fler parfymköp för tillfället. Men dessa två ska jag defintivt kolla upp, de uppfyller mina kriterier på pappret till fullo!
Glad att mina tips uppskattades! Pure Malt tror jag dock inte man kan få tag på här i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in