2013-12-15, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag har aldrig sett dig dom hundratals gånger det har hänt att vänsterextremister gett sig på exempelvis Sverigedemokraternas demonstrationer och torgmöten? Var är du då med din ilska? Det sker ju hundratals gånger per enda gång en sån här sak händer. Men är Sverigedemokrater mer lovliga offer för kastande av smällare, bengaler och flaskor menar du?

Man ska vara konsekvent om man ska klaga på det som hände idag. Det är ni ju tyvärr inte. Ni klagar aldrig högljutt när Sverigedemokraternas arrangemang saboterats hundratals gånger.
Jag har kanske inte uttalat mig här varenda gång någon har saboterat SD's torgmöten eller dyl. Men i stort sett tycker jag att det är synd att SD inte kan hålla sina möten ostört, trots att många av dess medlemmar går emot min människosyn. Dock kan jag inte heller svara för vad vänsterextremister begår men en sak är säker att högerextrema håller inte en mycket högre nivå med tanke på dagens händelser.

Varje gång jag ser SMR Så kan jag inte låta bli att tänka på Sagan om Ringen och rollspelande tonåringar som äntligen kommit igenom puberteten och just, till sin fasa, upptäckt att de aldrig kommer få bli tillsammans med någon söt tjej. Nu var de också den direkta anledningen till att poliser kom till skada, hoppas ni är stolta.
Citera
Medlem
Cineastens avatar
Kass rubriksättning. "Svenskhatare" för att man inte uppskattar en ideologi med rötter i 30-talets Tyskland?

Man kan ha negativa åsikter om invandringspolitiken, om vissa invandrargruppers överrepresentation inom viss brottslighet, negativa åsikter om islam och allt möjligt men steget till att bekänna sig till den vidriga nazistiska ideologin som stått för så oerhört mycket lidande torde ändå vara ganska långt för de flesta av oss.

Varför är man svenskhatare för att man kämpar mot rasism och fascism? Rasismen är stollig oavsett vem som står för idéerna och vem den än riktas emot. Sorgligt att se hur de (SMR t.e.x) som anser sig vara förmer och bättre än alla andra, ger sig på ett demonstrationståg där barn, pensionärer och andra tämligen försvarslösa befinner sig. Fy fan så lågt.

Lustigt f.ö. med nassepatrask som å ena sidan klagar på klotter och vandalism från vänsterns håll samtidigt som de själva klottrar och förstör. Vi betackar oss för era nazisymboler och era vidriga flygblad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp2.jpg

Stryk blev det.
Fy fan! En del ser ut att ha blivit överkörda av en rullator.
Citera
2013-12-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Nån som har lust att svara på hur ni logiskt får ihop den här fredliga spädbarnsdemonstrationen med att svenskar har blivit knivskurna?

Tja, den fredliga antirasistiska manifestationen innehöll svenskar och rabiesnazisterna från SMR kom med kniv och började vifta mot barn och tanter... Bra jobbat SMR!
Citera
2013-12-15, 19:29
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp2.jpg

Stryk blev det.
Hmm. Har inte fånen i rutig jacka och jeans pissat på sig? Minsann!? Eller?

Sorgligt att våldet/"kampen" ska behöva ta sig sådana uttryck!
Citera
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Menar du de här våldskommunisterna som kallat SMR till strid? http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp5.jpg
Menar du att det var Motståndsrörelsens fel att oansvariga kommunistföräldrar tagit med sig barn till en våldsvänsterextremistmanifestation där knivbeväpnade psykopater hotat att mörda svenskar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Vänta lite nu! Det här är ju precis vad AFA, RF och "antirasister" gör året runt. Vad är skillnaden?
Att du försvarar nazisterna men inte Afa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Nån som har lust att svara på hur ni logiskt får ihop den här fredliga spädbarnsdemonstrationen med att svenskar har blivit knivskurna?

Nu kanske kniven kom från en SMR:are som det sägs här, vad vet jag, var inte där. Men det är väldigt enkelt att få ihop det här hur som helst:

Den absoluta majoriteten var helt vanliga människor. Sen fanns det folk på plats som på olika sätt var förberedda på en nazistisk attack, folk som bar med sig hjälpmedel för att freda sig och övriga demonstrationsdeltagare. Inga konstigheter. Vet man med sig att en nazistisk attack eventuellt är på gång så är det ingen dum idé att ha med sig vapen.

Inga som helst konstigheter. Jag har själv haft tillhyggen gömda med mig på helt fredliga demonstrationer för asylrätt exempelvis. In case of...
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Grejen är ju att vänsterns fredliga manifestationer ofta innehar barn, gamla och allmänt fredliga människor. Medan nazigängens manifestationer innehar vadå, våldskåta skinheads med en IQ på runt 70 och rabies?

Skitsnack. På Sverigedemokraternas arrangemang som ständigt attackeras är det 100% fredliga män som inte gillar våld och massor av tjejer och äldre. Det vet du. Det kastas sten, flaskor smällare och bengaler mot oss varenda gång! Det har varit så i massor av år nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Ska försöka höja standarden i tråden med en fråga jag skulle vilja ha svar på.
Kan jag ha förstått det hela rätt?

Jag brukar aldrig själv gå eller vara ens i närheten av sådana här demonstrationer och aktioner där grupper från vänstern och nationella drabbar samman. Men jag har i alla fall fått bilden av att diverse vänstergrupper normalt brukar kasta sten, ägg och diverse föremål mot nationalisterna och att man för oljud och skriker ramsor för att visa missnöje med deras närvaro och inte låta de komma till tals och att vissa inom vänstern har misshandlat eller i alla fall försökt att misshandla personer som bär på nationalistiska åsikter i samband med detta, eftersom de upplever nationalisternas åsikter som rasistiska.

De nationella grupperna brukar å andra sidan sällan attackera vänstergrupperna eller störa deras demonstrationer med oväsen och genom att kasta saker, men de kan ta till självförsvar när vänstern kommit för nära inpå de nationella demonstranterna och velat hamna i handgemäng på deras egna demonstrationer.

Nu var det dock så att Svenska motståndsrörelsen (SMR), som är en nationell grupp som anses som mer "handlingskraftiga" när det gäller att drabba samman med vänsterfalangerna, ville göra hämnd för "gammal ost", så man beslutade sig för första gången på länge att försöka störa vänsterns demonstration med våld. Samtidigt hade tydligen någon/några personer ur vänstern med sig knivar på demonstrationen som man använde på några aktivisterna från SMR, som blev knivhuggna.
Några timmar senare, när folk hunnit hem, sitter folk på båda sidor på nätet och försöker utmåla varandra i sämre dager.

Stämmer det?

Det stämmer exakt! Frågan kan väl vara varför den "snälla" våldsvänstern bär kniv på en fredlig manifestation?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Många har gastat om att man attackerade pensionärer och barnfamiljer, ändå har inget foto eller filmklipp på något sådant presenterats vad jag tycker mig kunna se. Kan ni länka till ett sådant om det finns? Det borde ju ligga i ert intresse? Inte minst då folk var på plats med superkameror som kan fånga lite navelludd från 300 meters håll.

Vad jag förstår har Svenska Motståndsrörelsen aldrig någonsin gnällt på att någon stör eller angriper deras tillställningar. Om ni har belägg för motsatsen kan ni presentera även dessa.
Kolla på aftonbladets intervju där de intervjuade en pensionär, han vittnade om hur SMR gick till attack mot tåget där han och hans fru ingick.
Citera
2013-12-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Jag stödjer inte våld på något sätt men jag förstår inte er dubbelmoral.

När det sker upplopp i Husby och folk kastar sten på poliser, ambulans och brandkår så förlåter man dem och påstår att det är samhället som svikit dem. Nu när Svenskar visar missnöje för att samhället svikit dem så är det mordförsök.

Detta är uppenbarligen ett bevis på ett missnöje på grund av misslyckad politik.

Det är väl lite såna tankar jag är inne på också. Spyr på alla galningar som daltar med kriminella snorungar i förorterna. Det måste vara samma människor som indirekt stödjer brottslighet, våldtäkter och gatugäng? Allvarligt talat alltså. Finns inga gränser för härligheten med invandring för dessa personer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in