Citat:
Ursprungligen postat av
GrisGugge
Så varför i helsefyr fortsätter du, likt en rättshaverist med grandios självbild, att spamma ner tråden med dina förvirrade c-uppsatslånga konspirationsteorier, om du nu till och med själv inser att du är way off topic?!

Hehe. Grandios Rättshaverist. Låter som du pratar om Assange. Eller för all del om var och varannan FB-medlem.

Jag måste erkänna att om jag läste mina inlägg (måhända något slarvigt och utan att verkligen sätta mig in i det) nog skulle uppfatta författaren av inläggen som en grandios rättshaverist.
Dock har jag aldrig påstått att Juan och Marco är "way off topic". Du har nog inte läst inläggen ordentligt i sådana fall. Jag har ju faktiskt påstått att
MARCO ÄR GM AVSEENDE MORDET PÅ PER HÄGGSTRÖM. Det blir nog inte mer topic än så i en tråd som handlar om mordet på Per Häggström. Jag skriver det centrala i Topic/Off-Topic frågan i versaler och fetad stil så att även en slarvläsare som du snabbt kan ta in budskapet utan att behöva läsa hela mitt C-uppsatslånga spaminlägg.
Anledningen till att jag likt en rättshaverist fortsätter på detta spår, som du, och de flesta andra här verkar tycka är fantasier, är att jag är övertygad om att Marcos koppling till mordet på PH och 4 andra olösta mord med liknande MO knappast kan vara en slump. Hade du haft orken att läsa igenom allt och/eller förmågan att ta till dig vad jag skriver hade du nog också sett det
rimliga i att inte släppa kopplingen som Marco har med 5 olösta mord såsom en ren slump. Men eftersom du uppenbarligen inte tagit till dig dessa faktum förstår jag att du anser att jag är en konspiratorisk rättshaverist.
För övrigt har du ju skrivit att du kände PH via skolan, vilket innebär att det är god chans att du faktiskt vet vem Marco är om du skulle få hans riktiga namn. Han läste nämligen samma inriktning på KTH som PH.
Då jag är till 100 % säker på att Marco är och/eller har varit kokainmissbrukare kan jag ju passa på att fråga dig om du någonsin hörde, såg eller misstänkte att någon person som gick L på KTH använde droger?
EDIT: Jag vill poängtera att om jag inte hade hittat kopplingen mellan Marco och de 5 olösta morden, hade jag inte tvivlat på att polisen hittat rätt GM i och med anhållandet av RO. Därmed anser jag att alla teorier som bygger på att RO är oskyldig, men som samtidigt inte har något konkret som kan tyda på detta (såsom min hittade koppling) är överdriven spekulation. Ska man spekulera i att RO är oskyldig bör man ju också ha en teori som inte bara är möjlig, utan även mer sannolik än att RO är skyldig.