Citat:
Ursprungligen postat av
Wildis
Ja, men nu mördades inte PH direkt vid slutet av 90-talet (beroende på hur man nu ser år 1996), han mördades väl ändå i mitten av 90-talet tycker jag och det var alltså just då som den organiserade brottsligheten ökade kraftigt. Tycker ändå inte man kan dra några slutsatser av det, då inget tyder på att varken RO eller PH var inblandat i något sådant.
Det är tur att du inte är polis(?) när du far ut på sådana stickspår tycker jag.
Om du läser på så ser du att de flesta idag verksamma organiserade nätverken även var verksamma i början av 90-talet.
Mordet på PH ägde rum på slutet av 1996. Rädslan för en möjlig medgärningsman som har kopplingar till den organiserade brottsligheten kan knappast isoleras till den tidpunkten heller hur? Det är under hela perioden från och med mordet fram till idag som RO då isåfall skulle vara rädd för denne andra GM och då pratar vi definitivt inte om "mitten av 90-talet".
Jag tror att du helt enkelt får ge dig på den punkten är jag rädd.
Stickspår? Frågan rörde främst vilka förutsättningar som skulle kunna få RO att inte gola. Dels fram tills nu, men framför allt NU när han själv är misstänkt.
Om du avser min berättelse så handlar den varken om RO eller PH. Den handlar om "Juan" och "Marco". Stickspår är det bara tills man kopplat det till mordet.