2013-12-15, 15:13
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag tycker det är märkligt att ingen ambulans skickades, jag trodde det var rutin om man säger att någon fått många hugg. Varför frågade operatören inte ens om det behövdes är min undran. Men jag håller med om att en person som inte var GM hade med 99% säkerhet iaf skrikit efter ambulans, åtminstone när operatören säger "jag skickar dit en polisbil", men hade väl bett om en ambulans också, om man var orolig på riktigt?

Det var mycket diskuterande tidigt i tråden angående larmoperatörens agerande. Inget hindrar att både polis och ambulans skickades hur det än uttrycktes. Likaså säkrade sannolikt polisen brottsplatsen för ambulanspersonalens säkerhet; i mörker var det en ganska ruggig plats med gott om gömställen osv.

Det rationella hade - precis som du skriver - varit att fråga efter ambulans och "det är bråttom, han blöder". Vem som än ringde, gm eller ej, bör/kan personen varit mer eller mindre chockad och därmed kanske detta uteblev?
Citera
2013-12-15, 15:24
Medlem
SebbeStockholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, men nu mördades inte PH direkt vid slutet av 90-talet (beroende på hur man nu ser år 1996), han mördades väl ändå i mitten av 90-talet tycker jag och det var alltså just då som den organiserade brottsligheten ökade kraftigt. Tycker ändå inte man kan dra några slutsatser av det, då inget tyder på att varken RO eller PH var inblandat i något sådant.

Det är tur att du inte är polis(?) när du far ut på sådana stickspår tycker jag.

Om du läser på så ser du att de flesta idag verksamma organiserade nätverken även var verksamma i början av 90-talet.

Mordet på PH ägde rum på slutet av 1996. Rädslan för en möjlig medgärningsman som har kopplingar till den organiserade brottsligheten kan knappast isoleras till den tidpunkten heller hur? Det är under hela perioden från och med mordet fram till idag som RO då isåfall skulle vara rädd för denne andra GM och då pratar vi definitivt inte om "mitten av 90-talet".

Jag tror att du helt enkelt får ge dig på den punkten är jag rädd.

Stickspår? Frågan rörde främst vilka förutsättningar som skulle kunna få RO att inte gola. Dels fram tills nu, men framför allt NU när han själv är misstänkt.

Om du avser min berättelse så handlar den varken om RO eller PH. Den handlar om "Juan" och "Marco". Stickspår är det bara tills man kopplat det till mordet.
Citera
2013-12-15, 15:27
Medlem
Advokater läcker mycket.
Dessutom är det vanligt att de anhöriga kontaktar advokaten när en närstående blivit häktad.
När en person som RO plötsligt uppvisar ett skadligt sjukligt beteende som är värre än vanligt för en häktad brukar man kontakta anhöriga och fråga om de har kunskap om sjukdom läkare etc.
RO har säkerligen vid häktningen sagt att han var fullt frisk.

Den enda friska i detta är väl att han har brutit ihop. Om det beror på att han nu förstår vidden av vad han har gjort vad de än må vara är en annan fråga.
Han har dessutom varit aktiv i att kommentera barnporr på nätet så han har kanske mer på sitt samvete. Vem vet. Jag tror att det finns en hel del. Ekonomisk brottsligt och annat.Polisen tog hans dator.
Det gör man inte pga röstprov.
Citera
2013-12-15, 15:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeStockholm
Har du inte läst min lilla novell om kopplingen till drogsmuggling? Där har du din organiserade brottslighet.
Jag tycker inte riktigt att random drogsmugglare borde räcka för att utgöra ett sånt hot, utan det måste i min bok till rejält etablerad organiserad brottslighet. Organisationen måste ju vara så stabil att den kontinuerligt utgör ett hot av den art att man inte vågar gola ner den ens när man själv blir häktad för mord, i sjutton års tid. Så stabila är vad jag vet bara somliga enprocentsklubbar och klanbaserad brottslighet av typen M- och K-familjerna i Malmö eller "Södertäljenätverket".
Citera
2013-12-15, 15:35
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:

Stickspår? Frågan rörde främst vilka förutsättningar som skulle kunna få RO att inte gola. Dels fram tills nu, men framför allt NU när han själv är misstänkt.

Om du avser min berättelse så handlar den varken om RO eller PH. Den handlar om "Juan" och "Marco". Stickspår är det bara tills man kopplat det till mordet.

Det finns ju noll och intet som talar för din fantasifulla teori i dagsläget.

Det är om någon frågar mig polisiärt uppklarat. RO sitter nog kvar inom lås och bom ett bra tag till.
Citera
2013-12-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackspett99
Advokater läcker mycket.
Dessutom är det vanligt att de anhöriga kontaktar advokaten när en närstående blivit häktad.
När en person som RO plötsligt uppvisar ett skadligt sjukligt beteende som är värre än vanligt för en häktad brukar man kontakta anhöriga och fråga om de har kunskap om sjukdom läkare etc.
RO har säkerligen vid häktningen sagt att han var fullt frisk.

Den enda friska i detta är väl att han har brutit ihop. Om det beror på att han nu förstår vidden av vad han har gjort vad de än må vara är en annan fråga.
Han har dessutom varit aktiv i att kommentera barnporr på nätet så han har kanske mer på sitt samvete. Vem vet. Jag tror att det finns en hel del. Ekonomisk brottsligt och annat.Polisen tog hans dator.
Det gör man inte pga röstprov.

Var har du hitta kommentarer om barnporr mm?

Det är nog möjligt att han är en dubbelnatur. Han har väl dessutom under många år varit konsult, dessutom med verksamhet i sitt eget hem och kunnat vara lite märklig och götta ned sig i sina mörkaste sidor, utan att det väckt så mycket uppmärksamhet kanske.

Om det stämmer att hans thaitjej stuckit så tyder det väl ändå också på att hon vet något som vi inte vet ännu, tycker jag. Man tar väl inte GMs unge och flyttar ifrån Sverige med buller och bång när ens stora kärlek blivit häktad, om man nu verkligen tror att han är oskyldig menar jag?
Citera
2013-12-15, 15:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
I tidigare inlägg i tråden har jag funderat över om RO kan ha träffat någon eller några gamla gymnasiekompisar vid busshållplatsen och att dessa kan ha strövat runt i väntan på bussen.

På den gymnasieskolan har det tidvis varit litet stökigt och elever därifrån har senare varit inblandade i rätt grov brottslighet i nordostförorterna; brottslighet som inkluderar droghandel, knivskärningar, grov misshandel och dödsskjutningar.

Som jag tidigare sagt, jag har ingen aning om vilken sannolikhet man ska sätta på olika scenarier, men OM det nu var en sådan person som RO hade sällskap med, så har han kanske inte sagt "jag vet var du bor" utan "vi vet var du bor".
Så kan det naturligtvis vara. Men skulle dessa halvfigurer verkligen rimligen kunna ha utgjort ett trovärdigt kontinuerligt hot mot RO också långt efter att han flyttat från området? Jag vet att det har skett mord i de där miljöerna, men då har det rört sig om mord inom miljön. Inte mord på högavlönade samhällets stöttepelare utan kontakt med personerna i miljön och som bor nån helt annan stans. RO skulle naturligtvis kunna vara en så osannolikt skrajsen mes att han i sjutton år har varit livrädd för ett barskt bloddrypande hot från random ful våldsverkare utan att reflektera över möjligheterna för våldsverkaren i fråga att effektuera hotet utan att själv omgående åka dit. Men det känns ganska osannolikt det också.
Citera
2013-12-15, 15:52
Medlem
GrisGugges avatar
Citat:
Om du avser min berättelse så handlar den varken om RO eller PH. Den handlar om "Juan" och "Marco".
Så varför i helsefyr fortsätter du, likt en rättshaverist med grandios självbild, att spamma ner tråden med dina förvirrade c-uppsatslånga konspirationsteorier, om du nu till och med själv inser att du är way off topic?!
Citera
2013-12-15, 15:55
Medlem
Nidingrs avatar
Polisen tog nog hans dator av andra orsaker. Tex vill man nog undersöka hans internetaktiviteter som rör fallet Per H.
Senast redigerad av Nidingr 2013-12-15 kl. 15:57. Anledning: det blev lite fel.
Citera
2013-12-15, 15:57
Medlem
Citat:

Du kan väl starta en egen tråd om Juan och Marco, då dessa typer inte hör hemma i tråden.
Citera
2013-12-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Så där får du inte säga, Ut med vad du vet! Det är av intresse att få en så heltäckande bild som möjligt av MGM, och dit hör självklart eventuella tidigare domar. Så det är definitivt OnT för fallet.

F ö fick jag en magkänsla av pedofili genom hans FB, samt några av hans vänner. Jag tror även att thaifruns äldsta barn (dotter?) inte är hans.

Ok, enligt Troian så ska det ligga ett mål mot RO i TR gällande barnporr, då blir det här ännu mer intressant. Kan man hittat saker om PH när man gått igenom datorn i jakten på barnporr?
Citera
2013-12-15, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hackspett99
När en person som RO

Jag tror att det finns en hel del. .

Du skriver mycket bra i dina inlägg. Håller med dig i allt du skriver.

Det här fallet är förmodligen klappat och klart. Som tidigare skrivits är det bara en tidsfråga innan han erkänner.
Senast redigerad av miffostor 2013-12-15 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in