Citat:
Frågan är om mord/stycknings-plats varit speciellt långt från Boden. Känns inte logiskt att först åka iväg med VB och sen åka tillbaka och placera henne, i princip vid ett bostadsområde."Ni har ingenting på mig" menade en trosviss KJ när han greps, väl medveten om att mord- och styckplats inte kan kopplas till honom. Men till vem i så fall ? Till MB skulle jag förmoda. Mordplats Lakaträsk - styckplats Sushirestaurangen ? Eller är mordplats = styckningsplats ? Vem vet, ännu så länge .. Men KJ gör klokt i att erkänna griftefridsbrott och bestrida övrigt, han kommer aldrig runt det här helt och hållet - KJ har befattat sig med VB:s likdelar, det torde vara ställt bortom tvivel.
Det är nog anledningen till att jag ganska mycket sitter fast med tanken att mord/stycknings-plats är i lägenheten. Fyndplatsen känns som något som KJ skulle ha valt, en plats han känner till väl sen han var liten och som då (när han var liten) kanske kändes som en plats som var "långt borta".
Hade KJ fått hjälp borde man kunnat ha kommit överens om en bättre plats att lägga kroppen och en styckning hade kanske inte ens varit nödvändig.
Vad jag menar är att även om KJ fått hjälp, och styckningen berodde på någon pervers lust, varför hamnade kroppen där den hamnade? Gjorde man misstaget att tilldela KJ jobbet att gömma kroppen själv? Någon mer världsvan person än KJ skulle veta om bättre ställen, och köra 5-10 mil ut i någon ödemark istället för att lägga kroppen (i princip) på föräldrarnas bakgård.
(Ok, kanske inte exakt vad som hände med hunden, men resten)