2013-12-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Även om det satt i ryggraden skulle han ju säkert kunna ta sig in om han visste vart nyckeln var. Men det är väl kollat redan av polisen tror jag.

Enig där, annars har det framgått.
Citera
2013-12-14, 21:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag håller med dig, där kunde de varit mer provokativa, för att få fram känslor och få honom att avslöja sig men man får kanske inte göra så även om det varit upplysande.

Vem avgör hur jag som förhörsledare väljer att förhöra ? Jag får väl använda den och vilken förhörsmetod jag vill och tror blir framgångsrik. Ska jag tillfråga den förhörde eller dennes advokat vilka frågor jag får ställa ? Förhörsledarna skulle tryckt stenhårt på dödandet av hunden, hur den troligen dödades, och jämfört med Vatchareeya och hur hon plågades till döds. Utesluter inte att KJ kan ha tejpat hundens nos, satt en plastpåse även över dess huvud för att långsamt strypa syretillförseln, dvs låtit hunden andas in sin egen utandningsluft, och stuckit den ett antal gånger med ett "eggvasst" föremål. Dvs i princip samma treat som med Vatchareya - "grabben" gissar jag var ett genrep inför kommande större uppgifter. Vore jag förhörsledare skulle jag berättat min teori om hunden för KJ. Om och om igen ..
Citera
2013-12-14, 21:49
Moderator
OYs avatar
Vad jag har förstått så är ett härbre en typ av uthus/förråd som även kan användas som bostad under t ex. sommarhalvåret. Kände inte till den här typen av byggnad, nämns sällan i Skåne där jag bor. Kan man tänka sig att KJ låste in en död eller levande VB i härbret och att det är där hon fanns en tid innan dumpningen?

Står det någonting i FUP om att man har företagit tekniska undersökningar i härbret, hittar inte heller något om sommarstugan?
Citera
2013-12-14, 21:54
Medlem
Citat:
Även om det satt i ryggraden skulle han ju säkert kunna ta sig in om han visste vart nyckeln var. Men det är väl kollat redan av polisen tror jag.

Initialt så spärrades lägenhet och stugan av genom polis direkt efter gripandet, huruvida garage i N Svartbyn var avspärrat kommer jag ej ihåg. Men nog lär de iaf gjort någon form av okulärbesiktning i garaget och häbret, stugan var väl avspärrad några dagar.

Förmodligen så finns PM i slasken för de har inget värde i FUP'en och åtalet.
Citera
2013-12-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vem avgör hur jag som förhörsledare väljer att förhöra ? Jag får väl använda den och vilken förhörsmetod jag vill och tror blir framgångsrik. Ska jag tillfråga den förhörde eller dennes advokat vilka frågor jag får ställa ? Förhörsledarna skulle tryckt stenhårt på dödandet av hunden, hur den troligen dödades, och jämfört med Vatchareeya och hur hon plågades till döds. Utesluter inte att KJ kan ha tejpat hundens nos, satt en plastpåse även över dess huvud för att långsamt strypa syretillförseln, dvs låtit hunden andas in sin egen utandningsluft, och stuckit den ett antal gånger med ett "eggvasst" föremål. Dvs i princip samma treat som med Vatchareya - "grabben" gissar jag var ett genrep inför kommande större uppgifter. Vore jag förhörsledare skulle jag berättat min teori om hunden för KJ. Om och om igen ..

Jag vet inte varifrån du hämtar dessa beskrivningar ifrån. Men du verkar gilla att vältra dig i dom. Det är uppenbart.
Citera
2013-12-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Initialt så spärrades lägenhet och stugan av genom polis direkt efter gripandet, huruvida garage i N Svartbyn var avspärrat kommer jag ej ihåg. Men nog lär de iaf gjort någon form av okulärbesiktning i garaget och häbret, stugan var väl avspärrad några dagar.

Så är det nog.
Citera
2013-12-14, 22:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet inte varifrån du hämtar dessa beskrivningar ifrån. Men du verkar gilla att vältra dig i dom. Det är uppenbart.

Jag säger bara det jag tror är sant, och det jag säger kommer att visa sig vara sant.

Tror inte jag säger för mkt om jag påstår att de som haft till uppgift att förhöra KJ är direkt olämpliga för den här typen av förhör. Vana vid att förhöra misstänkta mördare med psykopatisk personlighetsstörning ? Jag betvivlar det .. Ett par nollor som har förhört en så pass komplicerad tok som KJ. Inte konstigt att KJ inte har spruckit i sömmarna ..

Edit: En bidragande orsak till att du inte förstår mina "beskrivningar" är kanske att du saknar egen mätbar tankeförmåga ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-14 kl. 22:26.
Citera
2013-12-14, 22:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

VB kan ha varit i livet upp till 18 dagar efter försvinnandet. Var var hon då?

Många frågor som fortfarande lyser med sin frånvaro.

Men snälla jag skrev ju häromdan att du missuppfattat detta totalt. Läser du inte poster som inte vill utgå från KJs oskuld längre?

Hon har enligt utredningen varit död i absolut minst sju dagar och inget talade emot att hon varit död i 18 dagar. Inga fakta i utredningen tyder på att någon hållt henne fången någonstans heller.
Citera
2013-12-14, 22:23
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Ja man får hoppas de gjort de undersökningarna och att de ligger i slasken, har inte tänkt på det. Hur är det med KJs moped, finns den?
Citera
2013-12-14, 22:28
Moderator
OYs avatar
Jag misstänker att de blodbesudlade handskarna användes vid styckningen. Vad jag har förstått så finns besudlingarna på handskarnas ovansidor. Jag föreställer mig att KJ höll i ett styckningsredskap med sluten hand, andra handen omslöt vristen på det ben han höll på att stycka loss, nuddade kanske blod på kroppsdelarna, men det gjordes bara med ovansidan på handskarna. Samtidigt använde KJ vatten för att tvätta bort blod på kroppen för att hålla det så rent som möjligt, möjligtvis rinnande vatten(kran), ville inte grisa ner i onödan, eller så gjordes det utomhus när det regnade, det kan förklara det här med att handskarna utsattes för väta under eller efter det att handskarna besudlades.

Tycker mig se att handskarna är trasiga, kanske var det hål i handskarna som gjorde att KJ DNA avsattes på ena benets vrist, KJ missade den lilla detaljen?

EDIT;Sa inte KJ att det var för blött för att elda natten mellan 4-5/5, det var eldning han försökte sig på vid föräldrahemmet. Hur lång tid tar det att stycka loss ett par ben? Kan det vara detta som gjordes vid besöket i föräldrahemmet, kanske med bistånd av brodern med vän? Den där kniven som D visade för KJ, har den analyserats angående DNA?
Senast redigerad av OY 2013-12-14 kl. 22:33.
Citera
2013-12-14, 22:30
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag säger bara det jag tror är sant, och det jag säger kommer att visa sig vara sant.

Tror inte jag säger för mkt om jag påstår att de som haft till uppgift att förhöra KJ är direkt olämpliga för den här typen av förhör. Vana vid att förhöra misstänkta mördare med psykopatisk personlighetsstörning ? Jag betvivlar det .. Ett par nollor som har förhört en så pass komplicerad tok som KJ. Inte konstigt att KJ inte har spruckit i sömmarna ..
Psykopatisk personlighetsstörning? Är det verkligen såpas illa tror du? Jag menar, han hade känslor för både VB, I*a och grabben. Jag trodde psykopater var totalt iskalla. Så har inte jag uppfattat KJ alls. Däremot manipulativ och beräknande. Har hans vänner uttalat sig i tråden om hur han är som person? Försvarat honom?
Citera
2013-12-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja man får hoppas de gjort de undersökningarna och att de ligger i slasken, har inte tänkt på det. Hur är det med KJs moped, finns den?
Det enda jag har läst är om en moped-nyckel som låg i bilen. Någon moped har det inte varit tal om. Vad menar du? Har det uppkommit att han har moped?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in