2013-12-15, 00:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Psykopater brukar ju vara fantastiska på att dupera omgivningen. Det är inte vanligt hos människor med autismspektrumstörning.

Det är väl möjligt att KJ - bara tjugotvå år gammal - ännu inte har hunnit finslipa sin psykopatiska förmåga - ännu inte utvecklat psykopatin till fulländning ?
Citera
2013-12-15, 01:14
Moderator
OYs avatar
http://i.imgur.com/BoUyhWg.jpg

Jämför Mi*has skiss ur FUP s.75

Var finns bänkarna som är markerade på M:s skiss, är det i utrymmet vid dörren (bildlänken)?

Han går dit och ser att fönstret är trasigt,
kliver på rampen och in i huset utan problem och utan att tveka.
Det första Mi*hel ser inne i huset är galler som en skiljevägg. Han tänder därefter sinficklampa tittar först åt vänster och får en skum känsla i nacken. När han tittar åt andra hållet och lyser ser han ett par fötter.

Han går närmare och med sin högra fot puttar han lätt på benen

Ma*ia tittar in
då han lyser på benen och studsar tillbaka efter någon sekund. Han minns inte om hon säger något. Därefter kommer C*rister in i huset genom samma fönster. C*rister lyser med sin ficklampa och tittar också på benen och frågar om de är riktiga varpå Mi*hel svarar att han tror det. C*rister tittar också lite närmare samtidigt som Mi*hel tar några steg bort. Därefter kommer även Ma*nus in genom samma fönster. Även Ma*nus lyser på benen. Ingen av de övriga rör i benen och de konstateras då att det är likdelar och någon ropar kontakta polisen. Både Ma*i-L*uise och E*ika ringer och samtliga klättar ut genom samma fönsteröppning. Mi*hel klättrar ut sist. Först klättrar Ma*nus ut och därefter C*rister tror Mi*hel.

Kanske inte ska dra för stora växlar på det här, men om de markerade bänkarna på M:s skiss finns på andra sidan dörröppningen som syns på bilden i länken, när såg M de här bänkarna, stämmer inte alls med hans version av händelseförloppet. Dessutom har han vidrört benen med både sko och kniv, den sanerades dessutom mycket noga efteråt.

Jag har inte läst igenom de andras utsagor i samband med det här jag skriver nu, möjligen har någon tagit sig vidare in i huset enligt andra förhör av de som närvarade, och M kan ha fått berättat för sig. Men som M berättar så verkar det som om att ficklampan tändes först när han tittade åt vänster, han vet också vad de övriga gjorde i huset, bl a tände ficklampa mot benen, M tog också några steg bakåt, visst, men han vet vad de andra gjorde kring benen så några längre utflykter i huset har han troligen inte gjort. Hur vet han som aldrig varit inne i huset tidigare att det finns bänkar där inne i mörkret? (Om det är där bänkarna finns vill säga)

EDIT;FUP s.256, polisens skiss över lokalen, där framgår det tydligt att det inte finns några bänkar i det rum som M kliver in i.
Senast redigerad av OY 2013-12-15 kl. 01:24.
Citera
2013-12-15, 01:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Spoiler:
MB fick alltså vetskap om KJ redan hösten 2012. Ska vi tippa i början av oktober eftersom from den 5 oktober 2012 fick kontot en drake som profilbild istället för KJ. Tycker kontot låter som ett led av VBs stalkning av MB, men det intressanta är att MB således fick kännedom om KJs existens redan då - något han förnekat i såväl förhör som under ed i TR.

Ytterligare en lögn alltså.

Källa:
Pseudonymen Thomas Bergström finns under VBs facebook-konto upplagd som "Mormor/Farmor". https://www.facebook.com/bangsuan.no01/about
Kollar man vidare på Pseudonymen Thomas Bergström ser man att kontot skapades den 9 juli 2011 och har länken "kalleankaa".
https://www.facebook.com/kalleankaa

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Snyggt hittat zero73!

Värkar ju som om polisen inte ens hittat denna info

Och iom att denna VB facebook profil inte tagits ner så har polisen sannolikt inte hittat den heller

OCH VB har ju postat på den FB profilen den 4 Maj, samma dag som hon försvann, hos postade ett länk till:

http://topicstock.pantip.com/food/topicstock/2006/11/D4857437/D4857437.html

Tyvärr så står det inte någon tidsangivelse på den posting.

Pseudonymen Thomas Bergström skapade sin FB profil den 9 juli 2011 och har länken "kalleankaa"

Och "Thomas Bergström" anger desutom på sin FB profil:

Lives in: Luleå, Sweden (Current City)

Born : Hometown — Stockholm, Sweden

Got Married: June 29, 1989

VB postade förmodligen sitt sista facebook meddelande kl 16:42 den 4 Maj, 2013 !!!

Den VB facebook profil som jag refererar till i mitt ovan inlägg har nu tagits ner, av vem vet jag inte.

Innan det togs ner hann jag ta reda på vilken tidspunkt på dagen VB postade detta sitt sista meddelande den 4 Maj 2013.

VB postade sitt sista meddelande på denna facebook profil kl 16:42 (Saturday, May 4, 2013, at 4:42pm) !!!

Hon postade ett länk till:

I FUP anges det att VBs mobiltelefon ringde 112 kl. 17.09 den 4 Maj, 2013.

DVS 27 minuter efter VB postade sitt sista meddelande på denna facebook profil.

IOM att det antagits att VB ringt 112 medens hon befann sig i KJs lägenhet, så frågar jag nu:

Är det värkligen sannolikt att VB ringt 112 när hon var i KJs lägenhet när hon 27 minuter tidligare postat ett meddelande på sin facebook?

Är det inte mest sannolikt att VB fortfarande var hemma i sin lägenhet 16:42 när hon postade FB meddelandet?
Och om hon var det, är det då värkligen sannolikt att hon var hemma i KJs lägenhet 27 minuter senare och ringde 112 kl. 17.09?

Och FYI (for your information); VBs mamma gjorde en "like" på denna post vilket pekar åt att det INTE var VBs mamma som postade detta meddelande utan att det faktiskt VAR VB som postade det.

Om någon inte tror mig angående tidspunkten VB postade meddelandet så har jag ett screenshoot av det:

http://img854.imageshack.us/img854/5854/z70a.png

OM VB postade detta FB meddelande kl 16:42 den 4 Maj, 2013, så är den timeline som polisen, och oss på Flashback, uttgått från sannolikt FEL.

Den link som VB postade kl 16:42 handlar, så som jag förstår det, om bla. Sushi, länken är på tailänska så jag vet inte med säkerhet vad den mer kan handla om.

Denna Facebook post från VB ger anledning till att fundera över hur tidslinien igentligen såg ut...
Senast redigerad av Theforeigner 2013-12-15 kl. 01:41.
Citera
2013-12-15, 01:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
VB postade förmodligen sitt sista facebook meddelande kl 16:42 den 4 Maj, 2013 !!!

Den VB facebook profil som jag refererar till i mitt ovan inlägg har nu tagits ner, av vem vet jag inte.

Innan det togs ner hann jag ta reda på vilken tidspunkt på dagen VB postade detta sitt sista meddelande den 4 Maj 2013.

VB postade sitt sista meddelande på denna facebook profil kl 16:42 (Saturday, May 4, 2013, at 4:42pm) !!!

IOM att det antagits att VB ringt 112 medens hon befann sig i KJs lägenhet, så frågar jag nu:

Är det värkligen sannolikt att VB ringt 112 när hon var i KJs lägenhet när hon 27 minuter tidligare postat ett meddelande på sin facebook?

Och FYI (for your information); VBs mamma gjorde en "like" på denna post vilket pekar åt att det INTE var VBs mamma som postade detta meddelande utan att det faktiskt VAR VB som postade det.

Om någon inte tror mig angående tidspunkten VB postade meddelandet så har jag ett screenshoot av det:

OM VB postade detta FB meddelande kl 16:42 den 4 Maj, 2013, så är den timeline som polisen, och oss på Flashback, uttgått från sannolikt FEL.

Den link som VB postade kl 16:42 handlar, så som jag förstår det, om bla. Sushi, länken är på tailänska så jag vet inte med säkerhet vad den mer kan handla om.

Denna Facebook post från VB ger anledning till att fundera över hur tidslinien igentligen såg ut...

Sms mellan KJ och VB angående hämtningen, hur ser tiderna ut där? Det som avhandlades återspeglar ganska bra ett händelseförlopp om jag inte minns fel.
Citera
2013-12-15, 02:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sms mellan KJ och VB angående hämtningen, hur ser tiderna ut där? Det som avhandlades återspeglar ganska bra ett händelseförlopp om jag inte minns fel.

00:54 Bangsuan skickar SMS till Johansson

01:07 Bangsuan skickar SMS till Johansson

01:56 Johansson skickar SMS till Bangsuan

05:39 Bangsuan skickar SMS till Johansson

05:40 Bangsuan skickar SMS till Johansson

11:45 Bangsuan skickar SMS till Johansson

11:46 Bangsuan skickar SMS till Johansson

13:16 Johansson skickar SMS till Bangsuan

13:44 Bangsuan skickar SMS till Johansson

14:03 Johansson skickar SMS till Bangsuan

15:36 Johansson skickar SMS till Bangsuan

15:36 Bangsuan skickar SMS till Johansson

15:37 Johansson skickar SMS till Bangsuan

15:39 Bangsuan skickar SMS till Johansson

15:49 Bangsuan skickar SMS till Johansson

15:54 Bangsuan skickar SMS till Johansson

17:04 Bangsuan skickar SMS till Berg

17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112

17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan

17:42 Bangsuan skickar SMS till Berg

17:43 Bangsuan skickar SMS till Berg

17:46 Berg skickar SMS till Bangsuan

17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg

18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg

18:13 Berg skickar SMS till Bangsuan

18:21 Bangsuan skickar SMS till Berg

18:40 Bangsuan skickar SMS till Berg

19:31 Berg skickar SMS till Bangsuan

20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen

20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen

23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
Citera
2013-12-15, 02:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
00:54 Bangsuan skickar SMS till Johansson

01:07 Bangsuan skickar SMS till Johansson

01:56 Johansson skickar SMS till Bangsuan

05:39 Bangsuan skickar SMS till Johansson

05:40 Bangsuan skickar SMS till Johansson

11:45 Bangsuan skickar SMS till Johansson

11:46 Bangsuan skickar SMS till Johansson

13:16 Johansson skickar SMS till Bangsuan

13:44 Bangsuan skickar SMS till Johansson

14:03 Johansson skickar SMS till Bangsuan

15:36 Johansson skickar SMS till Bangsuan

15:36 Bangsuan skickar SMS till Johansson

15:37 Johansson skickar SMS till Bangsuan

15:39 Bangsuan skickar SMS till Johansson

15:49 Bangsuan skickar SMS till Johansson

15:54 Bangsuan skickar SMS till Johansson

17:04 Bangsuan skickar SMS till Berg

17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112

17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan

17:42 Bangsuan skickar SMS till Berg

17:43 Bangsuan skickar SMS till Berg

17:46 Berg skickar SMS till Bangsuan

17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg

18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg

18:13 Berg skickar SMS till Bangsuan

18:21 Bangsuan skickar SMS till Berg

18:40 Bangsuan skickar SMS till Berg

19:31 Berg skickar SMS till Bangsuan

20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen

20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen

23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

Tack, lägg sedan in mobilernas positioner vid de olika tiderna så får vi svaret tror jag, om hon var hemma eller hos KJ. Trodde att det redan var fastställt, men visualisera det gärna, skadar inte.

Jag kan faktiskt tänka mig att VB mor tryckte gilla på sina egna postningar.

EDIT;Kanske dags att jag reviderar min uppfattning om att VB mördades i KJ lägenhet. Inte så övertygad vid en närmare eftertanke. VB och KJ kan ha befunnit sig i någon annans bostad som också täcks in av aktuell mast. KJ var så säker, ni har ingenting på mig sa han, och han talade vitt och brett om att VB var hemma hos honom den där kvällen, det borde han ju undanhållit i det längsta tycker man ju, han är ju en smart mördare som har gjort mycket annat rätt, så varför berätta det här och dessutom dikta upp en historia om tv, öl, toabesök två gånger osv., det märks på honom att det är lögner tycker jag.

Gör att jag misstänker att lägenhetsbesöket är för att få bort fokus från brottsplatsen, fan vet om det inte är minst en till inblandad i den här härvan, kan vara så.
Senast redigerad av OY 2013-12-15 kl. 02:14.
Citera
2013-12-15, 03:50
Medlem
Docklands avatar
"I FUP anges det att VBs mobiltelefon ringde 112 kl. 17.09 den 4 Maj, 2013." - VB ringde aldrig 112, men någon har tryckt in 112* på telefonen då.

"Är det värkligen sannolikt att VB ringt 112 när hon var i KJs lägenhet när hon 27 minuter tidligare postat ett meddelande på sin facebook?" - Ja, det är sannolikt. På 27 minuter kan vad som helst hänt. Hade det gått tre minuter hade det fortfarande varit lika sannolikt. Eller 30 sekunder...

"Och om hon var det, är det då värkligen sannolikt att hon var hemma i KJs lägenhet 27 minuter senare och ringde 112 kl. 17.09?" Hon var hos KJ då, eller hennes telefon åtminstone.
Citera
2013-12-15, 04:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Är det inte mest sannolikt att VB fortfarande var hemma i sin lägenhet 16:42 när hon postade FB meddelandet?
Och om hon var det, är det då värkligen sannolikt att hon var hemma i KJs lägenhet 27 minuter senare och ringde 112 kl. 17.09?

[url]http://img854.imageshack.us/img854/5854/z70a.png[/url

"Jobb at Bodenbo" ..? Vad är det för jobb ? "Bodenbo" låter bekant, eller hur ?

Edit: Ju mer man borrar i det här, desto längre bort från KJ tycks man komma, det är känslan jag får.. Ändå har KJ befattat sig med VB:s likdelar, det är en annan lika stark känsla ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-15 kl. 04:46.
Citera
2013-12-15, 04:33
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:

Intressant!

Det fetade: det kan ju vara så att VB gick in på Facebook på KJs dator. Eller om hon gick in via mobilen, fast då borde det väl iofs stå att hon postat just "via mobilen".
Citera
2013-12-15, 05:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"Jobb at Bodenbo" ..? Vad är det för jobb ? "Bodenbo" låter bekant, eller hur ?

Edit: Ju mer man borrar i det här, desto längre bort från KJ tycks man komma, det är känslan jag får.. Ändå har KJ befattat sig med VB:s likdelar, det är en annan lika stark känsla ..

"Ni har ingenting på mig" menade en trosviss KJ när han greps, väl medveten om att mord- och styckplats inte kan kopplas till honom. Men till vem i så fall ? Till MB skulle jag förmoda. Mordplats Lakaträsk - styckplats Sushirestaurangen ? Eller är mordplats = styckningsplats ? Vem vet, ännu så länge .. Men KJ gör klokt i att erkänna griftefridsbrott och bestrida övrigt, han kommer aldrig runt det här helt och hållet - KJ har befattat sig med VB:s likdelar, det torde vara ställt bortom tvivel.
Citera
2013-12-15, 07:47
Medlem
MBoudines avatar
Om Vatchareeya utsattes för långvarig, smärtsam tortyr borde hennes adrenalin- och endorfinnivå varit hög. Testades hon för detta ?
Citera
2013-12-15, 09:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Intressant!

Det fetade: det kan ju vara så att VB gick in på Facebook på KJs dator. Eller om hon gick in via mobilen, fast då borde det väl iofs stå att hon postat just "via mobilen".

Har ett vagt minne av att slutsatsen i tråden var att postningen är gjord ifrån en stationär dator, men kan minnas fel, det är ett tag sedan vi diskuterade just det här. Vem som postade, VB eller mamman, jag vet inte, men hade VB en historik som sa att hon postade om mat och recept?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in