2013-12-14, 21:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
men väldigt långsökt att han skulle kunna känna till kod till hennes kort eller hur?

Enligt honom hade träffats ca 10 ggr under tiden mitten av juni till sista veckan av juli så helt omöjligt är det väl inte. De var bl.a på Liseberg och då är det väl möjligt att BO tog ut pengar innan de gick in på nöjesfältet.

Det är kanske långsökt men å andra sidan hade jag aldrig kunnat föreställa mig att polisen skulle göra sådana gigantiska misstag i utredningen.
Citera
2013-12-14, 21:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är kanske som med BOs smeknamn som bara MGM och familjen skulle känna till enligt vissa experter. Men i chatten med JE så visar det sig att även han känner till det namn som användes i smset till systern som MGM påstås ha skickat.

Är det fler som känner till detta och finns det andra "hemligheter" på vift?
Även M:s arbetskollegor kände till smeknamnet på syrran C. Enligt C så släppte M allt jobb när hon sms:a till M, även mitt under möten.

Själv tror jag att det är lite önsketänkande från syrran C om sin betydelse i Ms värld.
Citera
2013-12-14, 21:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt honom hade träffats ca 10 ggr under tiden mitten av juni till sista veckan av juli så helt omöjligt är det väl inte. De var bl.a på Liseberg och då är det väl möjligt att BO tog ut pengar innan de gick in på nöjesfältet.

Det är kanske långsökt men å andra sidan hade jag aldrig kunnat föreställa mig att polisen skulle göra sådana gigantiska misstag i utredningen.

Jag utgår ifrån att du försöker nyansera diskussionen. Så hur många känner till din bankkod?
Min känner till en person, dvs min son. Jag och min syster är väldigt nära med hon känner inte till den. Ni andra, hur många känner till er kod och hur nära är det?
Allt detta med tanke på hur många som statistisk sett skulle kunna M:s bankkod.
Citera
2013-12-14, 22:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag utgår ifrån att du försöker nyansera diskussionen. Så hur många känner till din bankkod?
Min känner till en person, dvs min son. Jag och min syster är väldigt nära med hon känner inte till den. Ni andra, hur många känner till er kod och hur nära är det?
Allt detta med tanke på hur många som statistisk sett skulle kunna M:s bankkod.

Det är samma här fast i mitt fall är det min fru.

Det sägs att MGM kom över en tidigare grannes kod, undrar hur?
Det är inte så svårt att göra det titta i affärer och vid automatuttag folk är alldeles för blåögda, titta lite närmre nästa gång du är i affären eller vid en uttagsautomat.
Citera
2013-12-14, 23:30
Medlem
KluvenTungas avatar
FS hävdade att M@rina hade uppåt 100 000 kr hemma. Om det hade stämt hade M@arina knappast någon anledning att åka till kameralös bankomat.
Troligtvis var det GM som tog ut pengarna (efter felslag) samt att FS ljög om de hundra tusen kronorna. Att en alt. gm skulle känna till M@rinas koder är osannolikt. Att FS kände till koderna är fullt rimligt med tanke på hans historia. Han har uppenbarligen vid flera tillfällen haft det trassligt att hålla sig till eget konto.
Citera
2013-12-14, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Källa - Brå.

Knappt 1 av 4 anmäls - väsentligt färre leder till fällande dom. Att "- man inte ens anmält så tar det lite udden av trovärdigheten är jag rädd" - tänk efter. Offren känner FS och hans förmågor mycket väl. Jag vet inte om jag hade vågat anmäla om jag var i deras situation. Kanske tänkte Marina anmäla?
Med facit i hand hade det möjligen varit livsfarligt att anmäla FS.
Citera
2013-12-14, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS hävdade att M@rina hade uppåt 100 000 kr hemma. Om det hade stämt hade M@arina knappast någon anledning att åka till kameralös bankomat.
Troligtvis var det GM som tog ut pengarna (efter felslag) samt att FS ljög om de hundra tusen kronorna. Att en alt. gm skulle känna till M@rinas koder är osannolikt. Att FS kände till koderna är fullt rimligt med tanke på hans historia. Han har uppenbarligen vid flera tillfällen haft det trassligt att hålla sig till eget konto.
Citat:
Men [KH:s] uppgifter gör att det framstår som i hög grad sannolikt att det var Marina Johansson som körde den grå bil som hon vid tiotiden på förmiddagen den 28 juli 2010 mötte på Svartedalsvägen på väg från Övre Rörahållet mot Spekeröd.
Det är alltså, enligt TR, sannolikt att Marina gjorde uttaget.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-14 kl. 23:41.
Citera
2013-12-14, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Visst är det tragiskt.
Vi ser ju flera exempel på detta här men det är ju så tyvärr att vissa är mer mottagliga
än andra att duperas av den här människotypen med den här speciella och ruskiga
personlighetsstörningen.
Till och med auktoriteten på området, Robert L. Hare, lät sig någon gång luras av
en fullfjädrad psykopat.
Det kräver att man är på sin vakt och har utvecklat vissa färdigheter i psykologi.
Men det är inte alltid det hjälper heller. De flesta psykopater är oerhört förfarna i konsten
att slå blå dunster i ögonen på folk. När man väl inser vad dessa verkligen går för så
har man dessvärre kanske redan fått in dem i sina liv och då är det minst sagt tufft läge
som gäller...
Att bli kvitt en sån här störd individ sker sannerligen inte utan svårigheter.
Ibland kan det kosta någon livet rentav om man gjort allvarliga ansträngningar att
frigöra sig.
Som mycket sannolikt var fallet i Spekeröd. Med Marina, stackarn.
Jag trodde att det krävdes en intelligent och förslagen psykopat för att lyckas slå dunster i ögonen på folk. Hur kommer det sig att denna nedknarkade fåne lyckats få umgänge med och försvar av flera FB-medlemmar? Är FS egentligen intelligent men bra på att dölja det, eller är det bara idioter som låter sig luras?
Citera
2013-12-14, 23:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är FS egentligen intelligent men bra på att dölja det, eller är det bara idioter som låter sig luras?

Troligtvis inte så värst intelligent, vad som framkommit i FU. F har haft en närmast osannolik tur.
M och F bodde på "landet" mitt ute i ingenstans, mer eller mindre.
Chansen är större att GM lyckas sopa undan spår och gömma lik m.m. där ute än om de bott mitt inne i centrala Stenungsund.
Citera
2013-12-15, 00:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag trodde att det krävdes en intelligent och förslagen psykopat för att lyckas slå dunster i ögonen på folk. Hur kommer det sig att denna nedknarkade fåne lyckats få umgänge med och försvar av flera FB-medlemmar? Är FS egentligen intelligent men bra på att dölja det, eller är det bara idioter som låter sig luras?
Hur kommer det sig att denna nedknarkade fåne friades av två domstolar? Slog han blå dunster i ögonen på dem?
Citera
2013-12-15, 00:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är alltså, enligt TR, sannolikt att Marina gjorde uttaget.
Marina kunde omöjligen ha gjort uttaget för hon var nämligen stendöd då.
Det visste man inte då i tingsrätten att hon var.
Det vet man däremot nu när det blir rättegångsförhandlingar i hovrätten.
Citera
2013-12-15, 00:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kommer det sig att denna nedknarkade fåne friades av två domstolar? Slog han blå dunster i ögonen på dem?
Han friades bara av en anledning.
Och det var att en kropp saknades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in