Citat:
Om du inte förstod det jag tidigare skrev så.
-Fuppen består av saker som man har för att styrka den GM man valt att åtala...inte hela södra sveriges utsagor eller alibin. Frågor på det?
Att man sen under utredningstiden har kollat alternativa gm och checkat deras alibin och att det INTE är åtalade som alternativa gm och INTE förekommer i fuppen tyder på att endera:
-de har alibi för tillfället
-De inte av andra skäl inte är intressanta att vidare utreda och följaktligen inte finns med i Fuppen.
VI vet ju som sagt inte allt och ur åtalssynpunkt är det helt ointressant av ovannämnda skäl, dvs innehållet i Fuppen. Inte varje saknad person i fuppen är en alternativ misstänkt gm och polisen gör detta enbart för att sätta dit FS. Anser man det kan man fråga sig själv hur mycket konspirationstankar och agg man har mot polisen.
Frågor på det? och nej jag jobbar inte åt polisen...
-Fuppen består av saker som man har för att styrka den GM man valt att åtala...inte hela södra sveriges utsagor eller alibin. Frågor på det?
Att man sen under utredningstiden har kollat alternativa gm och checkat deras alibin och att det INTE är åtalade som alternativa gm och INTE förekommer i fuppen tyder på att endera:
-de har alibi för tillfället
-De inte av andra skäl inte är intressanta att vidare utreda och följaktligen inte finns med i Fuppen.
VI vet ju som sagt inte allt och ur åtalssynpunkt är det helt ointressant av ovannämnda skäl, dvs innehållet i Fuppen. Inte varje saknad person i fuppen är en alternativ misstänkt gm och polisen gör detta enbart för att sätta dit FS. Anser man det kan man fråga sig själv hur mycket konspirationstankar och agg man har mot polisen.
Frågor på det? och nej jag jobbar inte åt polisen...
Fup ska även innehålla saker för att utesluta alt GM. Frågor på det? Tänkte inte det..
Om du läser tex "Idafallet´s" fup ser du en markant skillnad på hur man jobbat. Man har hört och avfärdat personer. Det står att läsa där.
Denna FUP´s förhör består av att höra folk om deras uppfattning om FS (lite SE&HÖR över det hela ibland) man tar emot tips från FB som är tvåa på bollen, tätt efter syster C, att uttala att M nog har åkt utomlands. C tror Spanien. FB tror Holland. Därtill mer eller mindre stalkar han polisen med allsköns påhitt om båtar, badkar, jordkällare, crossbanor, sjöar o gud vet vad. Så säger folk att det var för att han var så orolig. Varför det? Dom hade knappt träffats IRL, dom hade sms;at till varandra. Vid försvinnandet hade det gått mindre än ett halvår sedan dom sågs första gången. Och då blev han förälskad i henne. Låter lite skruvat om du frågar mig. ÄNDÅ är han inte kollad.
FB blev intressad av Marina. Tror du hon blev intresserad av honom? Knappast va? Han var inte direkt hennes typ.