2013-12-14, 19:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om du inte förstod det jag tidigare skrev så.
-Fuppen består av saker som man har för att styrka den GM man valt att åtala...inte hela södra sveriges utsagor eller alibin. Frågor på det?

Att man sen under utredningstiden har kollat alternativa gm och checkat deras alibin och att det INTE är åtalade som alternativa gm och INTE förekommer i fuppen tyder på att endera:
-de har alibi för tillfället
-De inte av andra skäl inte är intressanta att vidare utreda och följaktligen inte finns med i Fuppen.

VI vet ju som sagt inte allt och ur åtalssynpunkt är det helt ointressant av ovannämnda skäl, dvs innehållet i Fuppen. Inte varje saknad person i fuppen är en alternativ misstänkt gm och polisen gör detta enbart för att sätta dit FS. Anser man det kan man fråga sig själv hur mycket konspirationstankar och agg man har mot polisen.

Frågor på det? och nej jag jobbar inte åt polisen...

Fup ska även innehålla saker för att utesluta alt GM. Frågor på det? Tänkte inte det..
Om du läser tex "Idafallet´s" fup ser du en markant skillnad på hur man jobbat. Man har hört och avfärdat personer. Det står att läsa där.

Denna FUP´s förhör består av att höra folk om deras uppfattning om FS (lite SE&HÖR över det hela ibland) man tar emot tips från FB som är tvåa på bollen, tätt efter syster C, att uttala att M nog har åkt utomlands. C tror Spanien. FB tror Holland. Därtill mer eller mindre stalkar han polisen med allsköns påhitt om båtar, badkar, jordkällare, crossbanor, sjöar o gud vet vad. Så säger folk att det var för att han var så orolig. Varför det? Dom hade knappt träffats IRL, dom hade sms;at till varandra. Vid försvinnandet hade det gått mindre än ett halvår sedan dom sågs första gången. Och då blev han förälskad i henne. Låter lite skruvat om du frågar mig. ÄNDÅ är han inte kollad.

FB blev intressad av Marina. Tror du hon blev intresserad av honom? Knappast va? Han var inte direkt hennes typ.
Citera
2013-12-14, 19:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Visst är det tragiskt.
Vi ser ju flera exempel på detta här men det är ju så tyvärr att vissa är mer mottagliga
än andra att duperas av den här människotypen med den här speciella och ruskiga
personlighetsstörningen.
Till och med auktoriteten på området, Robert L. Hare, lät sig någon gång luras av
en fullfjädrad psykopat.
Det kräver att man är på sin vakt och har utvecklat vissa färdigheter i psykologi.
Men det är inte alltid det hjälper heller. De flesta psykopater är oerhört förfarna i konsten
att slå blå dunster i ögonen på folk. När man väl inser vad dessa verkligen går för så
har man dessvärre kanske redan fått in dem i sina liv och då är det minst sagt tufft läge
som gäller...
Att bli kvitt en sån här störd individ sker sannerligen inte utan svårigheter.
Ibland kan det kosta någon livet rentav om man gjort allvarliga ansträngningar att
frigöra sig.
Som mycket sannolikt var fallet i Spekeröd. Med Marina, stackarn.

Håller med dig. Jag kan inte garantera att jag aldrig någonsin skulle kunna bli duperad av en psykopat men i och med att jag träffat några så slår nog varningsklockorna till rätt snabbt. Jag klandrar absolut inte de som hamnat i denna svåra sits, Marina mm men man ska beakta att en psykopat har ofta som sagt medelintelligens eller högre. De använder saker i en förflutna, att man tex har blivit mobbad osv för att binda personer till sig och som du säger de är inte lätta att göra sig av med. Jag sörjer med Marina att hon i en svag stund blivit duperad av denna man men är glad att han inte kommer att få härja fritt den närmaste framtiden
Citera
2013-12-14, 19:15
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har domarna. Det finns inte en enda som gäller misshandel på kvinna eller våldtäkt. Det är bara för att "krydda till" historien som folk säger att han är dömd för det. Du vet folk som tycker det blir mer "smaskigt" då.

Ringa narkotika brott, brott mot knivlagen, olovliga körningar.. ja lite sånt.

Jahaja, lite sånt men lägg upp den då. Offentliga handlingar så det finns inget skäl att mörka något?
Citera
2013-12-14, 19:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Lite av registret sen tidigare.
Inte direkt snyggt CV inom kriminalvården för Fredrik måste jag säga.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2013-12-14, 19:18
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Jahaja, lite sånt men lägg upp den då. Offentliga handlingar så det finns inget skäl att mörka något?

EDIT: jag har aldrig påstått att han är dömd för våldtäkt eller ? det är vittnesuppgifter....i pågående ärende. Jag ogillar i allra högsta grad att du försöker få det att framstå att jag påstått att det finns en dom på våldtäkter, jag kan bara hoppas på att du missförstått något...
Citera
2013-12-14, 19:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Precis. Offentliga handlingar. Bara att ringa/maila berörd tingsrätt så får du dom på mailen. Jag är allt för dålig på att lägga upp saker anonymt på nätet.. besitter dessvärre inte den kunskapen. Alltid bäst att ta det från källa 1. Dvs i detta fall tingsrätten.
Citera
2013-12-14, 19:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
EDIT: jag har aldrig påstått att han är dömd för våldtäkt eller ? det är vittnesuppgifter....i pågående ärende. Jag ogillar i allra högsta grad att du försöker få det att framstå att jag påstått att det finns en dom på våldtäkter, jag kan bara hoppas på att du missförstått något...

Tanken ska vara att är det inte anmält eller dömt för misshandel och våldtäkt har det aldrig ägt rum.
Så insatt är man då det gäller brott av den här typen så som kvinnomisshandel och våldtäkter,.
Kvinnorna har nog varit i två domstolar och fått gå ed på sina uppgifter, och det skulle förvåna mig om dom inte fått frågan om vad dom utsatts för.
I detta ämne går man väldigt långt för att skydda och försvara den misstänkte.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 19:24.
Citera
2013-12-14, 19:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ja har jag missförstått så ber jag om ursäkt, helt klart. Ja det är två kvinnor som säger att dom blivit utsatta för våldtäkt av FS. Inte fler. 100 % av dessa kvinnor har inte anmält detta. Varför undrar jag? En av dom säger " Han sa inte ens hej då när han gick" . Är det något man bekymrar sig över vid en våldtäkt? Vill man ha ett "Hej då, vi hörs" eller vaddå? Jag tror inte på den kvinnan. Jag är ledsen.

Det var just ett fall i Gävle där en man blev häktad för våldtäkt på sin fru och hennes barn. Lynchen var hård här på FB. Men guess what... hon ljög. Varför kan man bara spekulera i.

Jag är stark motståndare till all form av kvinnovåld. Men då man inte ens anmält så tar det lite udden av trovärdigheten är jag rädd.
Citera
2013-12-14, 19:31
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lite av registret sen tidigare.
Inte direkt snyggt CV inom kriminalvården för Fredrik måste jag säga.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Det är ju lite kul att läsa med tanke på det posterat¨de inlägget. "16 avsnitt inte brott" dvs det fetade...så nu ska vi ta ställning till vad som är och inte är korrekt i ett RPU?
I belastningsregistret hamnat bara brott man är DÖMDA för, dvs inga misstankar eller liknade. Bara av TR alternativt HR DÖMDA brott

Ska vi acceptera eller i ifrågasätta detta det som hamnar i RPU:n dvs, det man dömts för?
EDIT: jag utgår att detta är ett utdrag från RPU:n?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-14 kl. 19:34.
Citera
2013-12-14, 19:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
[--//--]Men då man inte ens anmält så tar det lite udden av trovärdigheten är jag rädd.
Citat:
Sexualbrott är en av de brottstyper som polisanmäls i minst utsträckning – 23 procent av sexualbrotten anmäls (NTU 2011).
Källa - Brå.

Knappt 1 av 4 anmäls - väsentligt färre leder till fällande dom. Att "- man inte ens anmält så tar det lite udden av trovärdigheten är jag rädd" - tänk efter. Offren känner FS och hans förmågor mycket väl. Jag vet inte om jag hade vågat anmäla om jag var i deras situation. Kanske tänkte Marina anmäla?
Citera
2013-12-14, 19:42
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Fup ska även innehålla saker för att utesluta alt GM. Frågor på det? Tänkte inte det..
Om du läser tex "Idafallet´s" fup ser du en markant skillnad på hur man jobbat. Man har hört och avfärdat personer. Det står att läsa där.

Denna FUP´s förhör består av att höra folk om deras uppfattning om FS (lite SE&HÖR över det hela ibland) man tar emot tips från FB som är tvåa på bollen, tätt efter syster C, att uttala att M nog har åkt utomlands. C tror Spanien. FB tror Holland. Därtill mer eller mindre stalkar han polisen med allsköns påhitt om båtar, badkar, jordkällare, crossbanor, sjöar o gud vet vad. Så säger folk att det var för att han var så orolig. Varför det? Dom hade knappt träffats IRL, dom hade sms;at till varandra. Vid försvinnandet hade det gått mindre än ett halvår sedan dom sågs första gången. Och då blev han förälskad i henne. Låter lite skruvat om du frågar mig. ÄNDÅ är han inte kollad.

FB blev intressad av Marina. Tror du hon blev intresserad av honom? Knappast va? Han var inte direkt hennes typ.

Klart jag har frågor på det
Om det FINNS alternativa gm ska det naturligtvis framgå av fuppen för att bedöma bevisvärdet för var och en av dem om INTE ska man inte behöva radda upp hela södra sveriges befolkning i fuppen
och knäppa eller mer eller mindre troliga tipsare finns det väl i varje brottsutredning? Vraför ska han inte få vara orolig? Han kan vist har varit "smygkär" i M och vad har det för betydelse? Han kan visst vara kollad men avförd, typ som en knäppgök
Citera
2013-12-14, 19:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Källa - Brå.

Knappt 1 av 4 anmäls - väsentligt färre leder till fällande dom. Att "- man inte ens anmält så tar det lite udden av trovärdigheten är jag rädd" - tänk efter. Offren känner FS och hans förmågor mycket väl. Jag vet inte om jag hade vågat anmäla om jag var i deras situation. Kanske tänkte Marina anmäla?

Jag behöver inte tänka efter. Sanningen är tvåsidig. Självklart finns det kvinnor som blir utsatta som inte vågar anmäla. Varför väntar dessa två kvinnor med att öppna sig just inför detta? Varför inte tidigare?

Här var det 2 av 2 som inte anmält. Tillfällighet?

Jag hade inte väntat på ett "Hej då" om jag blev våldtagen. Inget jag hade reflekterat över. Hade du?

Det tar udden av trovärdigheten om man inte anmäler. Det är hemskt men det är sanningen. Och det låg inte FS till last i föregående rättegångar att han står anklagad för något som inte någon har brytt sig om att anmäla. Offren känner FS? Nja, den ena gör det vill jag påstå. Den andra var en flyktig historia. Det varade inte länge och sen har dom inte haft kontakt som jag minns det?

Vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in