2013-12-14, 18:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Du har rätt! Han kunde Marinas kod.
Det där var ju en av alla lögner han belagts med.

Det hade jag glömt.
När ljög han om kod?
Citera
2013-12-14, 18:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
E uppger att Fredrik var lugn, men då det väl slog slint så blev det ordentligt.
"Det var en sak som Fredrik var rädd för och det var att åka in. "Han behövde sin frihet. Det var hans värsta mardröm att åka in. Ändå tog han risker. Jag förstår inte det". E uppger att den gången han åkte fast för marijuanaodling var han rädd för att få fängelse. "Det blev fotboja och han var glad över det."
Utan droger
På fråga uppger E att hon inte märkte någon skillnad på Fredrik om han var utan hasch eller inte. "Det var en vecka som han var utan droger. Han var likadan hela tiden ändå. Avtrubbad kan man säga. Sjuk på något sätt."

Det lät positivt och psykopater är trots allt rädda för rättsväsendet och fängelse.
Så det är glädjande att veta att han får ett helvete.

Våldtagen
På fråga om Fredrik gjorde Eilla någon gång, uppger Eatt det gjorde han, en gång. "Han våldtog mig." E blir tyst en stund "Jag har inte berättat detta för någon och jag har inte anmält det."
E uppger att hon hade "stängt av" i slutet av deras förhållande. E hade därför inte riktigt kopplat att det måste ha varit Fredrik, som dödade henne katter.
"En dag kom han upp till mig. Det var efter att det var slut. Han hade ringt och sagt att han skulle hämta sin dator. "Jag blev glad för lite sällskap. Jag hade gjort i ordning sovrummet och jag visade detta för honom. Helt lugnt bara tryckte han ner mig på sängen. Jag kom inte loss. Han är så stor och har långa armar. Jag hade inte en chans. Han våldtog mig. Jag blev så förvirrad."

Vilken gris och med våld tvingar han till sig sex.
Våldtäktsman och mördare, kvinnomisshandlare, kamrattjuv.,djurmördare, bedragare, narkoman.
"Värsta mardröm"...
Ja, nu är det inte långt tills denna värsta mardröm infinner sig...

Psykopatdiagnosen ligger väldigt nära till hands i det här fallet, den saken är ju klar.
Behövs nog en RPU på grisen. Fast psykopater får ju ingen vård så kåken blir det ju
under alla omständigheter. Där hör såna hemma. Inte ute i samhället för att förstöra och
sprida elände bland andra.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-14 kl. 18:25.
Citera
2013-12-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Exakt och det innebär att han kunde hennes och alla dom andra tjejernas bankkoder.
Kan man sin grannes koder, så är man väldigt utstuderad måste jag säga.
Patetiska ynkliga Fredrik är inte så snäll som man vill ha det till i ämnet här, och för den läskunniga så är det ganska uppenbart vad han är kapabel till.
Kvinnohat är ganska så tydligt också kan man direkt påstå utan omsvep.

Hmm. Det väl en sak att man kan sin sambos/flickväns kod, men hur fan fick han tag i grannens?
Det måste föregåtts av ganska mycket manipulation för att klara nåt sånt.
Hot kan också funka förstås.
Citera
2013-12-14, 18:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ja det brukar ju låta som ovan från hatiska ex. Men var är domarna, vittnesuppgifterna, läkarutlåtandena och polisens händelserapporter?

Så ex:ens uppgifter är inga vittnesuppgifter? Menar du att de är alla försmådda kvinnor som gör detta bara för att det inte längre får vara med honom?

Polisrapporter finns vilket precis har framkommit.

Det som är signifikant för en psykopat (vilket jag anser att han är) är deras charm och övertalningsförmåga. Att han kan övertala en person till att tro på hans historia, vilket sällan överensstämmer med verkligheten i och med att de vill leva efter egna regler och andra ska följa hans regler. Det är tragiskt att se att så många individer är så blinda för hans sanna persona och har köpt hans lögner fullt ut.
Senast redigerad av Titiana 2013-12-14 kl. 18:38.
Citera
2013-12-14, 18:20
Medlem
Grandiosos avatar
32. På grund av det anförda är det sannolikt att hovrätten, om den nya bevisningen
hade förebringats under rättegången, hade funnit det ställt utom
rimligt tvivel, dels att Marina Johansson var död redan före kvällen den
28 juli, dels - som en följd härav - att det var Fredrik Svensson som undanskaffade
Marina Johanssons kropp och även i övrigt företog åtgärder i syfte att
dölja att hon dog i sin säng av ett pistolskott.

HÖGSTA DOMSTOLEN Ö1752-13
Citera
2013-12-14, 18:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Hmm. Det väl en sak att man kan sin sambos/flickväns kod, men hur fan fick han tag i grannens?
Det måste föregåtts av ganska mycket manipulation för att klara nåt sånt.
Hot kan också funka förstås.

Tja snokade väl och va inne hos grannen-
Han sa att han hade rätt till grannens pengar. Han dömdes för bedrägeri, så att det är något som inte klickar där uppe i huvudet på honom helt klart.

Enligt hans mor så är Fredrik en sån som man inte säger till eller emot. Han är tydligen ganska så otrevlig, och säger man till sin nuvarande flickväns mor att man styr pappan, så är det något som inte stämmer riktigt.
Citera
2013-12-14, 18:22
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Kvinnors vittnesuppgifter räknas inte, om det handlar om hatiska ex. De ljuger. T o m om att de skulle ha ringt polisen som då skulle ha kommit - hon visste nog inte att alla samtal till LAC loggas och att polispatrullerna för bok över vad de gör.

Intressant (det fetade) varför?

EDIT: varför är hans ex hatiska? är det för att det finns skäl för det eller är det för att de är kvinnor?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-14 kl. 18:25.
Citera
2013-12-14, 18:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Den riktige GM figurerar också i polisens register. För allt mellan himmel och jord. Våldtäkt, narkotika , barnmisshandel, misshandel. Det finns en viss likhet, tycker du inte?

Jag skulle uppskatta om du kan belägga att FS finns i polisens register gällande våldtäkt. Det är en ganska allvarlig anklagelse om det inte finns någon sanning i det. Du har fel gällande detta. Däremot finns det x som säger att dom blivit utsatta för våldtäkt, men dom har inte anmält vilket är en förutsättning för att hamna i polisens register.
Citera
2013-12-14, 18:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Intressant (det fetade) varför?

EDIT: varför är hans ex hatiska? är det för att det finns skäl för det eller är det för att de är kvinnor?

Båda har vittnat i domstolen, sen om dom inte vågat anmäla har ingen som helst betydelse.
Han säger dessutom att han känner igen händelsen och säger inte att G ljuger.
Det är väl uppenbart också att kvinnorna inte känner varandra så varför skulle dom ljuga om det?
Finns ingen som helst anledning, och är man misstänkt för mord med 28 brott sen innan och en barnmisshandel, så är det väl mer troligt att han bankat på kvinnorna och att dom varit jävligt rädda.

Man mår illa åt såna typer, och dom mördar kvinnor hela tiden och ingen tror dom oftast eftersom man har problem med att plocka in dom trots anmälan. Dom kränks nämligen dom små liven.
Är detta män eller är det något som gud har glömt?
Citera
2013-12-14, 18:33
Medlem
Titianas avatar
Citat:
...polisens händelserapporter?
Ja du får vända dig till polisen antar jag
Citera
2013-12-14, 18:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Klart att andra har tillfrågats och avförts från utredningen men finns ju ingen mening med att alla dessa ska vara med i en en dokumentation som gäller åtalet mot FS. (Även om det finns folk här som skulle ifrågasätta varje man) Så följaktligen så kan vi inte veta något gällande deras alibi. Q:s innehållsförteckning säger bara vilka som hörts (vissa maskade) men inget om vad som framkommit. Vi kan dock klart utgå att de inte tillfört något eller har kunnat avföras pga av de uppgifter de lämnat då det inte finns upptaget i dokumentationen eller inte är misstänka och häktade som alternativa GM.

Det enda som finns i FUP gällande tex FB är hans förklaring om hur han blev intresserad av M första gången han såg henne. I en igensnöad bil då FS satt bredvid. Samt alla hans "tips" till polisen. Han hörde av sig flitigt till polisen. Polisen verkar inte ha varit intresserad av att utveckla det?
Citera
2013-12-14, 18:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Så ex:ens uppgifter är inga vittnesuppgifter? Menar du att det är alla försmådda kvinnor som gör detta bara för att det inte längre får vara med honom?

Polisrapporter finns vilket precis har framkommit.

Det som är signifikant för en psykopat (vilket jag anser att han är) är deras charm och övertalningsförmåga. Att han kan övertala en person till att tro på hans historia, vilket sällan överensstämmer med verkligheten i och med att de vill leva efter egna regler och andra ska följa hans regler. Det är tragiskt att se att så många individer är så blinda för hans sanna persona och har köpt hans lögner fullt ut.
Visst är det tragiskt.
Vi ser ju flera exempel på detta här men det är ju så tyvärr att vissa är mer mottagliga
än andra att duperas av den här människotypen med den här speciella och ruskiga
personlighetsstörningen.
Till och med auktoriteten på området, Robert L. Hare, lät sig någon gång luras av
en fullfjädrad psykopat.
Det kräver att man är på sin vakt och har utvecklat vissa färdigheter i psykologi.
Men det är inte alltid det hjälper heller. De flesta psykopater är oerhört förfarna i konsten
att slå blå dunster i ögonen på folk. När man väl inser vad dessa verkligen går för så
har man dessvärre kanske redan fått in dem i sina liv och då är det minst sagt tufft läge
som gäller...
Att bli kvitt en sån här störd individ sker sannerligen inte utan svårigheter.
Ibland kan det kosta någon livet rentav om man gjort allvarliga ansträngningar att
frigöra sig.
Som mycket sannolikt var fallet i Spekeröd. Med Marina, stackarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in