Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbotore
Ooo du är en ängel.
Det är mästerverket, konstigt att man minns att grafiken var bättre

heh. Det brukar vara så, konstigt vad man minns fel när man tänker tillbaka på gamla spel.
Citera
2013-12-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Kemp
Jag letar efter ett riktigt gammalt spel som heter "Bomber och Bumlingar". Jag har försökt skitlänge nu, utan någon form av resultat

Den som vet hur jag får tag i det är guld värd!

Jag har det på originaldiskett men det är kopieringsskyddat..
Försökte köra spelet på en gammal PC jag hittade med win95 och extern diskett enhet. Där fick jag felmeddelandet COPYLOCK II - Bad Copy. COPYLOCK är tydligen ett kopieringsskydd från slutet av 80-talet som är ganska effektivt. Jag hittade ett crack men crackfilen kunde inte hitta något COPYLOCK i bomer.exe filen.
Citera
2013-12-13, 11:01
Medlem
Cryss avatar
Tjääna!

Jag söker ett actionspel till NES där huvudpersonen var någon form av ninja eller liknande.
Det jag vet att första banan så började man på någon båt uppe i luften.

Fridens!
Citera
2013-12-13, 11:03
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crys
Tjääna!

Jag söker ett actionspel till NES där huvudpersonen var någon form av ninja eller liknande.
Det jag vet att första banan så började man på någon båt uppe i luften.

Fridens!
Blue Shadow
Citera
2013-12-13, 11:09
Medlem
Cryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Blue Shadow

Underbart! Tack för det!
Citera
2013-12-14, 12:42
Medlem
Tja!
Jag söker efter ett udda men roligt spel jag lirade som liten.
Platform: PC
Dimension: 2D
Huvudkaraktär: En hundvalp som kunde gå på två ben
Handling: En hundvalp har ska ta sig hemåt (kanske hade hans matte tappat bort honom) och väljer att ta en genväg. Denna genväg är dock mycket längre än han förväntat sig och det är där spelet börjar. Man får spela i en super mario-liknande värld (tar sig till höger i 2D) fast (jag tror) man alltid rörde sig åt höger. Man styrde alltså bara upp och ned. På vägen fanns det ben som man kunde ta för poäng samt monster av nått slag som man skulle undvika. Till en början är det dag men senare i spelet blir det mörkt och natt (tror jag).
Omslag/startbild: En animerad hundvalp som står på två ben och har mjuka drag. Han befinner sig till vänster om bilden och bakgrunden är som en äng. Två vägar skildras varav ena leder till solen och ljuset medan den andra leder till mörkret. En skylt finns någon stans på bilden.
Har letat efter detta spel jättelänge och det skulle vara jätteschysst om ni hjälpte mig!
Citera
2013-12-14, 14:15
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exploiterz
Tja!
Jag söker efter ett udda men roligt spel jag lirade som liten.
Platform: PC
Dimension: 2D
Huvudkaraktär: En hundvalp som kunde gå på två ben
Handling: En hundvalp har ska ta sig hemåt (kanske hade hans matte tappat bort honom) och väljer att ta en genväg. Denna genväg är dock mycket längre än han förväntat sig och det är där spelet börjar. Man får spela i en super mario-liknande värld (tar sig till höger i 2D) fast (jag tror) man alltid rörde sig åt höger. Man styrde alltså bara upp och ned. På vägen fanns det ben som man kunde ta för poäng samt monster av nått slag som man skulle undvika. Till en början är det dag men senare i spelet blir det mörkt och natt (tror jag).
Omslag/startbild: En animerad hundvalp som står på två ben och har mjuka drag. Han befinner sig till vänster om bilden och bakgrunden är som en äng. Två vägar skildras varav ena leder till solen och ljuset medan den andra leder till mörkret. En skylt finns någon stans på bilden.
Har letat efter detta spel jättelänge och det skulle vara jätteschysst om ni hjälpte mig!

Du tänker på spelet Doggy/Puppy som förut fanns på Funplanet. Bara att försöka googla fram på nätet, kan nog vara svårt idag!

edit: Nähä, funplanet finns visst fortfarande och hostar spelet. http://funplanet.se/
Citera
2013-12-14, 14:24
Medlem
Söker ett pc spel jag spelade runt 97-02 tidigt tvåtusentall det jag kommer ihåg utav spelet är att det finns några gubbar man kan kunde köpa som var grodor med en såkallad mace och man kunde ha någon hjälte som var lite större än vad de grodorna det var en race tror jag eller ett del moment i campaignen? Inte säker dock har för mig man kunde också vara någon slags elf ras och någon undead och nej det är inte warcraft 3. Någon som känner igen detta? Har försökt söka men förgäves inget resulltat!
Citera
2013-12-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warulw
Söker ett pc spel jag spelade runt 97-02 tidigt tvåtusentall det jag kommer ihåg utav spelet är att det finns några gubbar man kan kunde köpa som var grodor med en såkallad mace och man kunde ha någon hjälte som var lite större än vad de grodorna det var en race tror jag eller ett del moment i campaignen? Inte säker dock har för mig man kunde också vara någon slags elf ras och någon undead och nej det är inte warcraft 3. Någon som känner igen detta? Har försökt söka men förgäves inget resulltat!

Något av Heroes of Might and Magic-spelen?
Citera
2013-12-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu

Inte de det var ett spel man kunde bygga upp gubbarna från byggnader som warcraft 3 och age of empires ihop..
Citera
2013-12-14, 20:36
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu

Inte de det var ett spel man kunde bygga upp gubbarna från byggnader som warcraft 3 och age of empires ihop..
Total Annihilation: Kingdoms?
Senast redigerad av Justitiemord 2013-12-14 kl. 21:12. Anledning: Fixat länk
Citera
2013-12-14, 23:30
Medlem
Söker ett spel till PS1. Irriterande och inte komma ihåg va detta spelet heter,aarggh! Iallafall så i spelet kör man runt med en röd racing-aktig bil,med raketer och andra vapen som jag ej kommer ihåg exakt vilka vapen,men raketerna kommer jag ihåg iallafall. Kör runt i en stad och gör en massa uppdrag, en kvinnoröst ger en briefing och snackar till en lite då och då..typ i en com-radio. Och dessutom fanns det en massa fusk man kunder knappa in så man kunde köra olika bilar,fler vapen etc etc, kommer ihåg det för att det va så jävla grymt skoj spel,trots att det fick usel kritik när det kom, grafiken va väl lite "die hard"-aktigt. Fan va kul det hadde varit om nån vet vilket spel jag menar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in