2013-12-13, 18:11
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Bernys Bravader ska stängas! Från bloggen:

"BERNYS BRAVADER STÄNGS NER 13/12, KL 20:00
Alla kommentarer här på bloggen kommer att döljas och kommentarer som tillkommer efter denna tidpunkt kommer att publiceras på Flashback av Queen Bee.
Ni som inte vill/kan skriva på Flashback får gärna fortsätta att skriva här så vidarebefordras era kommentarer till skvallertråden där. Detta sker pga att en av personerna bakom bloggen inte längre vill stå som ansvarig "utgivare" för det som skrivs/skrivits här på bloggen."

Tycker det känns tråkigt, skvallerbloggen var kul. Kan den inte drivas vidare ändå? Även om en "ansvarig utgivare" hoppar av, det verkar ju finnas fler eftersom det står "EN AV personerna bakom bloggen"?

Jag tycker också att den är kul. I teorin skulle den kunna drivas vidare, bara den låg på en utländsk server (likt Flashback). Problemet är väl främst att vi inte är sådär supertekniska någon av oss...
Citera
2013-12-13, 18:14
Medlem
Utländsk server tyder på anmälan om förtal? Anmäls man för det så kan man inte nås om bloggen ligger på en utländsk server men om den ligger på en svensk gäller svensk lag. Har Berny anmält den?
Citera
2013-12-13, 18:23
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Utländsk server tyder på anmälan om förtal? Anmäls man för det så kan man inte nås om bloggen ligger på en utländsk server men om den ligger på en svensk gäller svensk lag. Har Berny anmält den?

Nej, men personen i fråga vill inte riskera att hon/någon Bernyan gör det. Är inte helt insatt i vad som hände med förra bloggen men det var väl något sådant? Tror inte att det skulle bli något av en anmälan då ingen faktisk info om denna person går att koppla till sidan men jag kan förstå oron.
Citera
2013-12-13, 19:50
Medlem
litendockas avatar
Bloggen med samtliga kommentarer finns sparad (både i sin helhet och som textdokument) och kan återupplivas igen på någon minut om någon kan tipsa oss om ett juridiskt säkert sätt att göra detta på. PM:a gärna om ni har något tips.
Senast redigerad av litendocka 2013-12-13 kl. 20:16.
Citera
2013-12-13, 20:24
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Nej, men personen i fråga vill inte riskera att hon/någon Bernyan gör det. Är inte helt insatt i vad som hände med förra bloggen men det var väl något sådant? Tror inte att det skulle bli något av en anmälan då ingen faktisk info om denna person går att koppla till sidan men jag kan förstå oron.

Den blev nerstängd pga innehållet bröt mot PUL lagen tydligen. Bernys bravader kan mycket väl gå samma öde till mötes.

Sen fattar inte jag varför Berny ska envisas med att hävda att hon tar hand om Theus ordentligt när hon själv skriver att hon slarvar med både promenader, päls och klovård. Dessutom kan hon inte hantera sin ekonomi (förvaltare, ja tack??) eller vardagen vilket hon själv skriver i sin blogg. Vad är det som är så svårt att förstå att om man inte kan ta hand om sig själv eller inte kan hantera vardagen så är man inte i rätt skick för att ta hand om en hund.

Håller med den som kommenterade hennes blogg om att hon aldrig borde ha skaffat Theus överhuvudtaget (samma med Milo och katterna). Sen tycker jag också att det är puckat av henne att lägga 12 000 på en renrasig hund som hon egentligen vet innerst inne att hon inte är redo för + att hon har massa skulder. Hon vill ju inte göra rätt för sig, hon försöker ju inte ens. Så fort hon får labbarna på pengar så sprätter hon det på heeelt andra saker än vad hon borde prioritera.

SNÄLLA kan inte någon se till att någon prackar på henne en förvaltare någon jävla gång så hon får ordning. Jag fattar inte hur det här får lov att bara fortgå år efter år, hon drar på sig mer och mer skulder och har inte visat några som helst tecken på att hon har för avsikt att göra rätt för sig. Varför låter vård personalen i hennes omgivning henne att bara fortsätta på det här viset? Hon borde haft en förvaltare för längesen. Jag tjatar som fan om en jävla förvaltare men visst är det jääävligt enerverande att ingen verkar reagera eller sätta ner foten??
Citera
2013-12-13, 21:36
Medlem
Kardnialvokals avatar
HAHAHA. Det är nästan så jag hoppas att Berny vill anmäla bloggen för förtal. Äntligen kommer det svenska systemet som enablat henne i flera år att bita henne i röven. För att åklagaren väcka åtal krävs "särskilda skäl påkallat från allmän synpunkt". Det är alltså bara i extremfall som ett förtal faller under detta (ex instagrammålet där samtliga BO var minderåriga) och du får alltså i 99% av fallen driva det civilrättsligt och punga ut med samtliga kostnader själv. GLHF Berny!
Citera
2013-12-14, 02:31
Medlem
shittingbrickss avatar
Kommentar från Bernys blogg

Citat:
W säger:
Hoppas du kommer ut i "samhället" världen och mår bättre sen efter tiden där.
Kram på dig

Svar: jag ska göra mitt bästa.
Berny Pålsson
2013-12-11 | 03:33:11

Alltså, Berny. Du gör ALDRIG ditt bästa.

Förlåt, jag överdrev. Klart du gör ditt bästa ibland... Till exempel när du ljuger, överdriver, utnyttjar och lurar andra människor och dina läkare/psykologer och andra som på något sätt "ska" finnas där och hjälpa dig när helst du pekar på det du vill ha och drar någon snyfthistoria för att få det du vill ha.
Så okej. Du gör ditt bästa när det gynnar dig på något sätt.

Way to go, du vinner karma-racet.
Citera
2013-12-14, 07:45
Medlem
Citat:
Nej, det är ju klart.

Den osynlige: du har rätt om förvaltare men nu är jag inte insatt alls i lagen och förvaltarskap men personalen skrev hon ju i bloggen säger de känner de har för liten makt att göra mer och att det var en av anledningarna till behandlingshemmet. Där har vi svaret på varför ingen förvaltare. Sen går ju förvaltare via tingsrätten så en rätt måste fastställa att behovet finns och sedan se ut en förvaltare. Tricky tricky.
Citera
2013-12-14, 12:01
Medlem
litendockas avatar
Varför uttrycker hon det som att det är "nästan säkert" att hon ska få en plats på ett behandlingshem när hon samtidigt refererar vad som sägs på mötena - att ingen egentligen verkar tycka att ett behandlingshem är något som skulle passa henne just nu?
Citera
2013-12-14, 13:19
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Varför uttrycker hon det som att det är "nästan säkert" att hon ska få en plats på ett behandlingshem när hon samtidigt refererar vad som sägs på mötena - att ingen egentligen verkar tycka att ett behandlingshem är något som skulle passa henne just nu?

Nej exakt och THANK GOD för det. Att lägga pengar på att skicka henne till ett behandlingshem för att hon är uttråkad och okapabel att ta hand om sig själv hade fan varit barockt. Låt henne flytta in på ett gruppboende bara, det är knappast rocket science att det är vad hon behöver - personal som är tillgänglig dygnet runt och ett dagrum där hon kan sitta med de andra patienterna och dricka kaffe och diskutera banaliteter som "vem tar disken på torsdag" eller "hur roligt blir det att baka lussekatter med personalen till jul?"
Citera
2013-12-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Nej exakt och THANK GOD för det. Att lägga pengar på att skicka henne till ett behandlingshem för att hon är uttråkad och okapabel att ta hand om sig själv hade fan varit barockt. Låt henne flytta in på ett gruppboende bara, det är knappast rocket science att det är vad hon behöver - personal som är tillgänglig dygnet runt och ett dagrum där hon kan sitta med de andra patienterna och dricka kaffe och diskutera banaliteter som "vem tar disken på torsdag" eller "hur roligt blir det att baka lussekatter med personalen till jul?"

Precis. Det är ju också det hon själv säger att hon behöver - rutiner och stöd i vardagen. Det finns det gott om på ett gruppboende.
Men den röda häxan anser väl sig vara alltför "fin" för ett gruppboende där hon kanske måste beblanda sig med utvecklingsstörda. Det är ju skillnad på olika psykiska handikapp. Adhd, did, ptsd och andra trendiga bokstavsdiagnoser vill hon gärna förknippas med. Men "cp" är inte lika roligt. Hon pratar gärna om sina missbrukarkretsar och hemlöshet men det skulle inte vara lika misär-glamouröst att blogga om en vardag bland rullstolsburna och begåvningshandikappade.
Citera
2013-12-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilysue
Helt hundra. Har absolut ingen anledning till att hitta på i detta fall.

Edit: ni som prenumererar på hundsport kan hålla koll på disciplinnämndens sida, rätt säker på att fallet dyker upp där snart. Det hela skedde i somras och är under utredning.

Okay. Kände mig tvungen att fråga iaf
Har kenneln varit med tidigare? I vilket nummer isf?
Känner mig lite smått naiv men jag kan inte låta bli att hoppas att b kan få hjälp med theus genom uppfödaren :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in