Citat:
Ursprungligen postat av
litendocka
Nej, men personen i fråga vill inte riskera att hon/någon Bernyan gör det. Är inte helt insatt i vad som hände med förra bloggen men det var väl något sådant? Tror inte att det skulle bli något av en anmälan då ingen faktisk info om denna person går att koppla till sidan men jag kan förstå oron.
Den blev nerstängd pga innehållet bröt mot PUL lagen tydligen. Bernys bravader kan mycket väl gå samma öde till mötes.
Sen fattar inte jag varför Berny ska envisas med att hävda att hon tar hand om Theus ordentligt när hon själv skriver att hon slarvar med både promenader, päls och klovård. Dessutom kan hon inte hantera sin ekonomi (förvaltare, ja tack??) eller vardagen vilket hon själv skriver i sin blogg. Vad är det som är så svårt att förstå att om man inte kan ta hand om sig själv eller inte kan hantera vardagen så är man inte i rätt skick för att ta hand om en hund.
Håller med den som kommenterade hennes blogg om att hon aldrig borde ha skaffat Theus överhuvudtaget (samma med Milo och katterna). Sen tycker jag också att det är puckat av henne att lägga 12 000 på en renrasig hund som hon egentligen vet innerst inne att hon inte är redo för + att hon har massa skulder. Hon vill ju inte göra rätt för sig, hon försöker ju inte ens. Så fort hon får labbarna på pengar så sprätter hon det på heeelt andra saker än vad hon borde prioritera.
SNÄLLA kan inte någon se till att någon prackar på henne en förvaltare någon jävla gång så hon får ordning. Jag fattar inte hur det här får lov att bara fortgå år efter år, hon drar på sig mer och mer skulder och har inte visat några som helst tecken på att hon har för avsikt att göra rätt för sig. Varför låter vård personalen i hennes omgivning henne att bara fortsätta på det här viset? Hon borde haft en förvaltare för längesen. Jag tjatar som fan om en jävla förvaltare men visst är det jääävligt enerverande att ingen verkar reagera eller sätta ner foten??