Citat:
Ursprungligen postat av
doris123
Hur får man ens tag i heroin och sprutor när man är TOLV ÅR???
Om man har en sprutnarkoman i sin närhet är det möjligt. Jag tror inte Berny hade det under sin uppväxt och jag tror inte hon började injicera vid tolv års ålder.
Jag finner det osannolikt att det skedde innan Amelia om man tittar på de umgängeskretsar hon hade fram tills huset och den rena prostitutionen (innan dess kan Berny nog sålt sig i en eller annan form men inte i reda pengar för rena sexuella tjänster).
Å andra sidan vet jag inte mer än vad jag som en person i perifirin till Berny kunnat se mellan 14-22 års åldern.
Jag läser ofta här i tråden. Det är en av mina fixar

Jag vill bara återgen skriva att jag önskar att Berny slutar läsa här. Stänger av internet ett år och ägnar det åt att fylla dagarna med aktiviteter och terapi.
Snälla Berny. Du har en möjlighet till ett bra liv trots tunga minnen och tunga diagnoser. Jag har lärt mig kontrollera mitt liv utan mediciner och tunga droger, jag har ständiga negativa röster i huvudet men jag har lärt mig att ha dem som ett bakgrundsbrus för det mesta. De styr inte mitt liv längre. Jag kan leva ett hyfsat normalt liv trots mitt handikapp och jag mår faktskt bra! Tvinga dig in i rutiner, kom tillfreds med att man har sina begränsningar men det går ändå.
Jag tror på människan Berny, tro på dig själv, snälla. Det kommer gå bra.