2013-11-15, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Nu skriver Berny i ett svar på en kommentar på bloggen att hon aldrig kommer nämna sin biologiska familj på något sätt igen.

Detta gör mig helt ärligt helt jävla paff.

Tror hon ärligt talat att hon i ett halvårs tid (februari-juli) kan upprepa sin anklagelser mot dem om och om igen och sedan bara släppa det? Hon tar ju inte tillbaka något hon skrivit!

Jaha. Men spelar roll, liksom? Allt hon har hävt ur sig här finns för evigt kvar, och på massa andra ställen också för den delen. Det spelar ingen roll att hon NU har insett vad hon har hållit på med.

För övrigt intressant när man tänker på det, hur hennes anklagelser om övergrepp började med brodern och fortsatte med att en hel familj, vänner, släktingar och slutligen en världsomspännande sekt hade förgripit sig på henne. Snacka om händelseutveckling.

Bara hos Berny...

För familjens skull hoppas jag att hon har bett om förlåtelse och att hon hädanefter låter dem vara ifred offentligt.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-15 kl. 21:24.
Citera
2013-11-15, 21:40
Medlem
Artreyaras avatar
Men åh vad BRA att B visar upp diagnoser på papper, känns ju mycket trovärdigare nu...NOT!!!
Citera
2013-11-15, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Men åh vad BRA att B visar upp diagnoser på papper, känns ju mycket trovärdigare nu...NOT!!!

Precis. Ingen har ifrågasatt det, att de finns på papper.
Citera
2013-11-15, 23:30
Medlem
Från kommentarsfältet på hennes blogg:

Citat:
Anonym säger:

Hej.
Finns det inte krav från psykvårdens sida att inga diagnoser ställs under pågående missbruk? Är det bara en missuppfattning? Om inte, hur ställer du dig till dina diagnoser i bakgrund av det, om du enligt egen(?) utsaga tagit heroin sen du var 12 år?

Svar: diagnoserna har ställts under hel drogfrihet. i vuxen ålder. annars kan dom såklart inte ställas. så jag ställer mig till mina diagnoser att dom utretts under drogfrihet och längre tid och av olika läkare.
Berny Pålsson

2013-11-15 | 16:47:01

Hon är INTE drogfri bara för att hon inte tar heroin! Hur kan hon inte fatta det? Lagliga droger är också droger. Jag blir så jävla trött.
Citera
2013-11-16, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arslet666
Från kommentarsfältet på hennes blogg:

Hon är INTE drogfri bara för att hon inte tar heroin! Hur kan hon inte fatta det? Lagliga droger är också droger. Jag blir så jävla trött.

Hmm...Hur många år har hon varit helt drogfri i vuxen ålder? Det känns inte som så många. Är väl mest korta perioder, och man måste ju ha varit nykter länge för att kunna ställa diverse diagnoser.

Och, om hon började skjuta heroin när hon var 12 (tror jag inte ett skit på men okej), hur fan avgör någon läkare den berömda hönan eller ägget-frågan?
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-16 kl. 00:28.
Citera
2013-11-16, 00:23
Medlem
doris123s avatar
Hur får man ens tag i heroin och sprutor när man är TOLV ÅR???
Citera
2013-11-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
Hur får man ens tag i heroin och sprutor när man är TOLV ÅR???

Om man har en sprutnarkoman i sin närhet är det möjligt. Jag tror inte Berny hade det under sin uppväxt och jag tror inte hon började injicera vid tolv års ålder.

Jag finner det osannolikt att det skedde innan Amelia om man tittar på de umgängeskretsar hon hade fram tills huset och den rena prostitutionen (innan dess kan Berny nog sålt sig i en eller annan form men inte i reda pengar för rena sexuella tjänster).

Å andra sidan vet jag inte mer än vad jag som en person i perifirin till Berny kunnat se mellan 14-22 års åldern.

Jag läser ofta här i tråden. Det är en av mina fixar Jag vill bara återgen skriva att jag önskar att Berny slutar läsa här. Stänger av internet ett år och ägnar det åt att fylla dagarna med aktiviteter och terapi.
Snälla Berny. Du har en möjlighet till ett bra liv trots tunga minnen och tunga diagnoser. Jag har lärt mig kontrollera mitt liv utan mediciner och tunga droger, jag har ständiga negativa röster i huvudet men jag har lärt mig att ha dem som ett bakgrundsbrus för det mesta. De styr inte mitt liv längre. Jag kan leva ett hyfsat normalt liv trots mitt handikapp och jag mår faktskt bra! Tvinga dig in i rutiner, kom tillfreds med att man har sina begränsningar men det går ändå.

Jag tror på människan Berny, tro på dig själv, snälla. Det kommer gå bra.
Citera
2013-11-16, 15:55
Medlem
Gafflens avatar
Tycker det är bra dock att hon börjat svara på betydligt fler kommentarer.
Citera
2013-11-16, 19:10
Medlem
På ett sätt hatar jag när Berny gör som hon gör just nu - alltså verkar smart, sansad och vettig. Jag börjar liksom hoppas igen. Shit vad bra det går, den här gången kommer hon klara det, det håller i sig! På något sätt kan man inte låta bli att hålla tummarna för henne. Det är bara det att varenda jävla gång tidigare har hon satt sig själv i skiten och blivit idiot-Berny som super, utnyttjar andra, beter sig som en dåre och totalt struntar i sin hälsa. Hur lång tid tar det den här gången?
Citera
2013-11-16, 19:49
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
På ett sätt hatar jag när Berny gör som hon gör just nu - alltså verkar smart, sansad och vettig. Jag börjar liksom hoppas igen. Shit vad bra det går, den här gången kommer hon klara det, det håller i sig! På något sätt kan man inte låta bli att hålla tummarna för henne. Det är bara det att varenda jävla gång tidigare har hon satt sig själv i skiten och blivit idiot-Berny som super, utnyttjar andra, beter sig som en dåre och totalt struntar i sin hälsa. Hur lång tid tar det den här gången?

Ett par månader, MAX.

Jag skulle vara lycklig om jag hade fel.
Citera
2013-11-16, 20:03
Medlem
Kom att tänka på en sak....
Det verkar ju som om det här med "R" inte blir nåt av. Berny har ju alltid hävdat att HON drivit rättsprocessen. Men nu har hon också sagt att "hon aldrig mer kommer uttala sig om sin biologiska familj". Det kanske faktiskt är så att familjen, och inte Berny, drog igång en eventuell rättsprocess mot det förtal som Berny ägnar sig åt? Det måste ju räknas som ärekränkning. Och om hon nu förlorat processen så kanske hon av den anledningen aldrig kommer uttala sig mer om dem?

Det borde då finnas en dom givetvis. Men det kanske också kan vara så att det var Berny som faktiskt drog igång en rättsprocess om påhittade övergrepp och familjen då kontrade med en anmälan om förtal. Berny kan ju då ha dragit tillbaka sin anmälan för hon visste att det var kört. (Eftersom hon knappast har några bevis eller belägg för sina påståenden.) Sen påstår hon själv en massa egna anledningar till att R inte blir av....

Att hon skriver på sin bok som enligt henne ska handla om uppväxten och familjen (som hon tydligen inte ska nämna mer) behöver inte betyda nåt. Det kanske aldrig blir nån bok överhuvudtaget, man vet ju hur Bernys "projekt" brukar sluta.... Eller så kan hon komma runt risken med en eventuell stämning för förtal genom att kalla boken skönlitterär eller "baserad på en sann historia".
Citera
2013-11-16, 20:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
För att ta reda på sanningen en gång för alla tänker jag ta på mig att leta FUPar, domar och stämningar på måndag. Ska maila till de tänkbara tingsrätterna och polismyndigheterna som i så fall skulle ha hand om dessa världsomvälvande och extremt sekretessbelagda dokument

Återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in