2013-12-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Mitt fetade, koagulerar inte blod. Dvs tar det ett tag från döden tills man börjar släpa omkring på kroppen så kommer inte samma mängd av blodet att vara flytande.

Har bara erfarenheter av djur, men där vill man tömma kroppen så fort som möjligt vid slakt för att inte blodet skall levra sig. Märkligt uttryck, men det är vad man säger har jag för mig.
OT: Kan man inte hängmöra köttet, så kommer även en eventuellt "fördröjd" slakt medföra att eventuellt levrat blod likvidiseras?
Citera
2013-12-14, 04:30
Medlem
yoloitss avatar
Hej på er, jag är ny och helt grön här på FB men har följt tråden
och läst fup och nu lyssnat på de flesta ljudfilerna.
Jag måste säga att få lyssna på inspelade vittnesmålen är en upplevelse och så många frågetecken klaras ut. Rekommenderas starkt!
Förutom MB och KJ - speciellt krim Da**d Lind**om om
alla fynd, ben, kropp, lägenhet, bil och rättsläkaren Su**n Sp**ege-Jakob*en
om tillvägagångsätt och skador, kroppens skick och deras teorier, förklaringar, vilket verktyg etc etc
Men även de andra vittnesmålen är intressanta. Som att sitta med i salen!
Det är hur mycket som helst reportrarna som direktrapporterade från rättegången missat att få med.
Ursäkta mig, är lite exalterad, har suttit och lyssnat hela natten, jag skriver förmodligen på fel sätt nu, är för mycket jag-form, sorry, jag lär mig väl. Ha lite förståelse
Jag har alltid haft MB som förste misstänkte, han och AN har ett solklart motiv. Jag har tänkt att det inte kan vara KJ,han har verkat helt lost på nåt sätt och skulle inte fixa detta mord. Trodde jag.
Nu efter att ha gått in i det lite mer har jag ändrat mig totalt. Där ser man hur det blir när man bestämmer sig utan att ta reda på fakta. igen!!
KJ är inte lost på nåt sätt!! Han är en smart grabb som glidit fram genom livet genom att ljuga sig blå. Han kan mycket väl planerat detta iskallt till och med, så långt kan jag sträcka mig nu. Det var VB som ville komma men så lång tid kan det inte ta att bestämma sig för att genomföra sin redan uttänkta plan och gå in i rollen som Commander, som en del kallar honom här på FB.
Jag tyckte mig höra ett par lögner från brodern, kan han va mgm och någon som KJ skyddar så mycket att han inte kommer att erkänna överhuvudtaget? Även pappan lät lite lurig emellanåt. De vet i alla fall mycket mer än de säger, helt klart.
Senast redigerad av yoloits 2013-12-14 kl. 04:39.
Citera
2013-12-14, 05:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Mitt fetade, koagulerar inte blod. Dvs tar det ett tag från döden tills man börjar släpa omkring på kroppen så kommer inte samma mängd av blodet att vara flytande.

Har bara erfarenheter av djur, men där vill man tömma kroppen så fort som möjligt vid slakt för att inte blodet skall levra sig. Märkligt uttryck, men det är vad man säger har jag för mig.
Vid slakt har det kulinariska fördelar att tömma kroppen på blod snabbt. Förhoppningsvis är så inte fallet här. Det tar ett antal timmar innan blodet levrat sig, vilket är förklaringen till likfläckar (livor mortis). Det ännu rinnande blofet söker sig till lägsta punkten.
Citera
2013-12-14, 06:17
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vid slakt har det kulinariska fördelar att tömma kroppen på blod snabbt. Förhoppningsvis är så inte fallet här. Det tar ett antal timmar innan blodet levrat sig, vilket är förklaringen till likfläckar (livor mortis). Det ännu rinnande blofet söker sig till lägsta punkten.

Det vet jag, men då dom hanterade kroppen (har jag för mig) vid obduktion så kom det ut blod åxå.

Det förbryllar mig lite, men jag har inte testat att ge fan i att avblöda en djurkropp.

Och det vi siktar på vid jakt av tex älg är hjärt/lungtrakten så det finns ju likheter. Men om nu människors blod beter sig annorlunda har jag ju ingen aning om.

En gissning är att den kanske skitar sig, och det är mer "vätska" som kom ut när man hanterade torso.

Alternativet är för långsökt, att hon just blivit mördad. Det finns inte nåt som tyder på det vid obduktionen.
Citera
2013-12-14, 08:59
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Enligt vännen RK trodde KJ att det var karatetränaren och ville att vännen skulle hjälpa till att "spöa upp honom och se till att han åkte till polisen" (s. 1296).
Vad eg säger att KJ inte kände till MB?
Senast redigerad av swedemiss 2013-12-14 kl. 09:07.
Citera
2013-12-14, 09:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hej på er, jag är ny och helt grön här på FB men har följt tråden
och läst fup och nu lyssnat på de flesta ljudfilerna.
Jag måste säga att få lyssna på inspelade vittnesmålen är en upplevelse och så många frågetecken klaras ut. Rekommenderas starkt!
Förutom MB och KJ - speciellt krim Da**d Lind**om om
alla fynd, ben, kropp, lägenhet, bil och rättsläkaren Su**n Sp**ege-Jakob*en
om tillvägagångsätt och skador, kroppens skick och deras teorier, förklaringar, vilket verktyg etc etc
Men även de andra vittnesmålen är intressanta. Som att sitta med i salen!
Det är hur mycket som helst reportrarna som direktrapporterade från rättegången missat att få med.
Ursäkta mig, är lite exalterad, har suttit och lyssnat hela natten, jag skriver förmodligen på fel sätt nu, är för mycket jag-form, sorry, jag lär mig väl. Ha lite förståelse
Jag har alltid haft MB som förste misstänkte, han och AN har ett solklart motiv. Jag har tänkt att det inte kan vara KJ,han har verkat helt lost på nåt sätt och skulle inte fixa detta mord. Trodde jag.
Nu efter att ha gått in i det lite mer har jag ändrat mig totalt. Där ser man hur det blir när man bestämmer sig utan att ta reda på fakta. igen!!
KJ är inte lost på nåt sätt!! Han är en smart grabb som glidit fram genom livet genom att ljuga sig blå. Han kan mycket väl planerat detta iskallt till och med, så långt kan jag sträcka mig nu. Det var VB som ville komma men så lång tid kan det inte ta att bestämma sig för att genomföra sin redan uttänkta plan och gå in i rollen som Commander, som en del kallar honom här på FB.
Jag tyckte mig höra ett par lögner från brodern, kan han va mgm och någon som KJ skyddar så mycket att han inte kommer att erkänna överhuvudtaget? Även pappan lät lite lurig emellanåt. De vet i alla fall mycket mer än de säger, helt klart.

Kan du nämna vad de här två lögnerna består av, samt vad som lät klurigt?
Citera
2013-12-14, 09:04
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Visst men du kan vara helt lugn att KJ och hans omgivning hade följt bl.a. flashback och där figurerade en hel del personer sen försvinnandet blev offentligt och tråden startades av Q.

Så den infon har han fått under resans gång även innan man låste in honom.

KJs utsagor är inte värda något alls, han bara vill att de ska upprepas här!! Hans och Greta saga.
Citera
2013-12-14, 09:46
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Vad eg säger att KJ inte kände till MB?

Min gissning är att KJ fick uppgifterna om karatetränaren från den här tråden, direkt eller indirekt från sina vänner. Att han kände till karatetränarens existens framgår av sms mellan KJ och VB i FUP. KJ:s uttalanden om att spöa tränaren och hans tal om att han och vännerna ska söka upp och ta hand om den skyldige visar på livlig fantasi hos KJ och i airsoftkretsen.

Har inte FUP tillgänglig och kan därför inte hänvisa till några specifika sidor.
Citera
2013-12-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Min gissning är att KJ fick uppgifterna om karatetränaren från den här tråden, direkt eller indirekt från sina vänner. Att han kände till karatetränarens existens framgår av sms mellan KJ och VB i FUP. KJ:s uttalanden om att spöa tränaren och hans tal om att han och vännerna ska söka upp och ta hand om den skyldige visar på livlig fantasi hos KJ och i airsoftkretsen.

Har inte FUP tillgänglig och kan därför inte hänvisa till några specifika sidor.

Jag är beredd att satsa en stor summa pengar på att karatetränaren och hans tjej är inblandade i mordet!
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-14 kl. 10:27.
Citera
2013-12-14, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiawhata
RPU försenas enligt Norrbottenskurien.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/rattspsykiatriska-undersokningen-forsenas-7194960.aspx

Det var väntat och anledningen till uppskovet står nog den psykologiska utredningen för.
Den sociala- och medicinska utredningen borde vara ganska enkel för kurator och läkare
att greppa. Även omvårdnadsutredningen ska inte vara allt för svår att notera för jag tror inte
KJ beter sig annorlunda vid undersökningssamtalen än var han gör på avdelningen.
KJ spelar nog ingen teater för "utredningsteamet" vad man ser är det han är och
det blir nu psykologerna som skall se ifall hans diagnoser sedan tidigare stämmer.

Hoppas verkligen att man i den psykologiska utredningen tittar lite extra på den intellektuella
funktionsnivån och hur den påverkar den sociala funktionen för det är i min värld oerhört viktigt.
Framförallt skulle man kunna få så mycket svar av KJ oavsett ifall han är skyldig eller oskyldig.

Jag stör mig fortfarande sjukt mycket på förhörsledarnars förhörsteknik, idioter!
Citera
2013-12-14, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han vet vad säga, se FUP och förhör och ljudupptagningar TR.. det är hans verk och ingen når hans bubbla.. notera "bubbla" för han själv säger just bubbla.. han är GM och det vet han..detta är ett spel men han misslyckades att sno polis om spår.. finns inte på jorden annat spår..KJ har dödat VB men hur och på vilket sätt han gjort det vet bara han.
Vi vet endast om han vill komma ut och andas frisk luft och berätta..om inte sitter han inlåst minst 20 år..kanske hela livet, det blir iaf inget airsoft game..

Att nå hans bubbla skall absolut inte vara något större problem ifall om man inte heter Peter,
Sixten eller vissa skribenter här på FB där bla du ingår. Hela fallet skall nu avgöras på indicium där
dom starkaste indicierna är en oviss mängd blod i en bakluckan och en hundnos.

Jag vill absolut inte på något vis anklaga föräldrarna till KJ men för att enkelt beskriva
hur man möjligtvis skulle kunna nå KJ är att inte ha personer i utredningen som inte påminner
om hans Mammas eller Pappas "förhörsteknik" i vardagen, det är nog vad man haft här.
Forssberg påminner om Mamma och förhörsledarna och åklagarna om Pappa,
förhoppningsvis finns varken den ena eller den andre "typen" i RPU-teamet och då får
man fler svar än frågor. För ett som är säkert här, det behövs fler svar.
Citera
2013-12-14, 11:29
Medlem
Fick KJ någonsin den raka frågan om han mördat och styckat Vachereeya Bangsuan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in