Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Den här hunden var en hund som reagerade på lik, blod och sperma.
Vad den markerade på i lägenheten vet man inte då det inte fanns några vätskor att ta prov på.
Tack Lalajlal, jag hade missat att hunden reagerade. Då får jag lägga till, till mitt tidigare inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av
Brottsfall
Jo, man tycker det, att hundarna borde ha hittat likdoft. Jag tvivlar på att VB mördades i 22-åringens lägenhet, snarare på vägen därifrån.
Men 22-åringen kan ha velat ha lägenheten i fred ändå den 6 maj och på förmiddagen den 7 maj. Det kanske fanns vapen, eller andra bevis, egna blodiga kläder, eller så behövde han samla sig, undvika att få vardagliga frågor från någon boendestödjare om "vad har du gjort i helgen?" mm.
att VB kan ha strypts i lägenheten. Frågan är hur han fick ut henne? Det verkar ju inte så sannolikt att han t ex kapade benen i lägenheten för att transportera henne, i så fall borde man väl hittat spår någonstans. Medhjälpare? Eller lyckades han rulla in henne i något som lurade den personen som eventuellt hjälpte honom bära ner kroppen? En madrass som rulle, sen emballering som förankras.
Eller gröpa ur en resårmadrass och stoppa in kroppen där, med emballage runt om.
Att föräldrarna säger att dom ska ha transporterat iväg en säng i mitten av februari behöver ju inte utesluta att själva madrassen lämnades kvar i lägenheten.