2013-11-15, 12:32
Medlem
Popcorn76s avatar
Det finns några frågor som jag önskar att de hade ställt.

Till kompisar som varit i KJs lägenhet: När såg ni duschdraperiet sist? Vilken färg var det? Har KJ gjort sig av med några skor senaste tiden som någon lagt märke till?
Till pappan: När ni gjorde er av med sängen, vart körde ni den? (och följa upp)
Till KJ: Vad hände med spaden? Ligger Kompis i älven eller på djurkyrkogården som du sa till en vän? Vem bar föremålet med dig den 7-8e Maj? Vem stängde ditt fönster den 4e Maj? VAD HAR DU GJORT MED HÄNDERNA?

Kanske finns svar på några, men jag har bara missat det i så fall. Sista vet jag inte finns svar på..
Citera
2013-11-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kriminalsökhund = likhund. https://sv.wikipedia.org/wiki/Likhund

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Den här hunden var en hund som reagerade på lik, blod och sperma.

Vad den markerade på i lägenheten vet man inte då det inte fanns några vätskor att ta prov på.

Tack Lalajlal, jag hade missat att hunden reagerade. Då får jag lägga till, till mitt tidigare inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Jo, man tycker det, att hundarna borde ha hittat likdoft. Jag tvivlar på att VB mördades i 22-åringens lägenhet, snarare på vägen därifrån.

Men 22-åringen kan ha velat ha lägenheten i fred ändå den 6 maj och på förmiddagen den 7 maj. Det kanske fanns vapen, eller andra bevis, egna blodiga kläder, eller så behövde han samla sig, undvika att få vardagliga frågor från någon boendestödjare om "vad har du gjort i helgen?" mm.

att VB kan ha strypts i lägenheten. Frågan är hur han fick ut henne? Det verkar ju inte så sannolikt att han t ex kapade benen i lägenheten för att transportera henne, i så fall borde man väl hittat spår någonstans. Medhjälpare? Eller lyckades han rulla in henne i något som lurade den personen som eventuellt hjälpte honom bära ner kroppen? En madrass som rulle, sen emballering som förankras.
Eller gröpa ur en resårmadrass och stoppa in kroppen där, med emballage runt om.

Att föräldrarna säger att dom ska ha transporterat iväg en säng i mitten av februari behöver ju inte utesluta att själva madrassen lämnades kvar i lägenheten.
Citera
2013-11-15, 12:33
Medlem
Citat:
Det finns många mord som bevisligen har begåtts i lägenheter men där hundarna inte lyckas markera. Det kan bero på flera omständigheter.

Det var någon tidigare i tråden som hävdade att likdoft utsöndras från en död kropp runt 20minuter efter dödstillfället. Om hon hävdar att kroppen funnits i lägenheten i TRE dagar så när man pratar om rimlighet så borde det rimligtvis gå att få säkra markeringar. Tycker ju jag
Citera
2013-11-15, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
var vänlig att ange sida i FUP och et citat där det står att hunden markerade i KJs lägenhet.

379-380 står det på förra sidan.
Citera
2013-11-15, 12:35
Medlem
Värst vad åklageriet uppehåller sig vid planteringsämnet. Försvaret har väl inte påstått så mycket om den teorin utan hävdat att spåren kan ha andra förklaringar. Det är KJ själv som pratat om plantering som möjlig förklaring till förhörsledarens påstående att man hittat mycket blod i hans bil. Är det så att man sänker ribban och hoppas på griftefridsbrott?
Citera
2013-11-15, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaktfarfar
Det var någon tidigare i tråden som hävdade att likdoft utsöndras från en död kropp runt 20minuter efter dödstillfället. Om hon hävdar att kroppen funnits i lägenheten i TRE dagar så när man pratar om rimlighet så borde det rimligtvis gå att få säkra markeringar. Tycker ju jag

Ingen påstår väl att kroppen legat i tre dagar? Den måste forslats bort inom tre dagar.
Citera
2013-11-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Näe just det, det visste dom inte. Men vad hette han som vittnade mot honom då? Har inte 22 åringen en kompis som har skägg, spelar sånt där airsoft som heter R.Å eller något?

Väldigt, väldigt många har skägg i nu för tiden i den åldern. Är väl nåt mode. Märkt av det på min son, hans vänner och många andra. Det spåret är omöjligt att spåra
Citera
2013-11-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekitub
Värst vad åklageriet uppehåller sig vid planteringsämnet. Försvaret har väl inte påstått så mycket om den teorin utan hävdat att spåren kan ha andra förklaringar. Det är KJ själv som pratat om plantering som möjlig förklaring till förhörsledarens påstående att man hittat mycket blod i hans bil. Är det så att man sänker ribban och hoppas på griftefridsbrott?

Det känns som det när man läser pläderingen från åklagarna att dom känner sig säkra på griftefridsbrottet men att mordåtalet kan gå i stöpet. Och objektivt sätt till dom klara bevisen som faktiskt finns, så är det väl det rimligaste också.
Citera
2013-11-15, 12:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktfarfar

Lägg till KAN innan 20 minuter så stämmer det bättre, det kan också ta upp till en timme eller mer.

Om kroppen ligger inlindad i ett duschdraperi så är det långt ifrån säkert att någon kadaverin går igenom. Ligger den i en säng så hamnar kadaverinet i sängen och kan således följt med sängmadrassen ut, som i Marinafallet.

Några 3 dagar har kroppen aldrig legat i lägenheten, om man bar ut något som man ville dölja så var det i så fall en blodig säng och inte ett lik.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-15 kl. 12:47.
Citera
2013-11-15, 12:41
Medlem
Jag känner mig helt övertygad om att KJ kommer finnas skyldig, med all rätt. Han är mördaren. Hoppas psykfallet efter att ha blivit tilldelad sitt straff börjar prata och kan berätta var/om resten av VBs kvarlevor finns kvar så den stackars familjen kan få någon slags sinnesro.

"Tyvärr" är väl grabben såpass störd att han kommer dömas till sluten psykiatrisk vård istället för att skickas ner till Kumla på en riskbedömning för att sedan ta plats bland sina likasinnade, kallblodiga kvinnomördare. Det hade varit nyttigt för honom att få uppleva verkligheten när den är som mest grym under låååång tid framöver. Nu kommer han bli ompysslad, ha tillgång till internet och ha någon som tar hand om honom vid minsta lilla bekymmer istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Ingen påstår väl att kroppen legat i tre dagar? Den måste forslats bort inom tre dagar.

Massi Fritz hävdade väl i sin plädering att hon tror att kroppen burits ut 7-8maj.

Citat:
"Han ser någon som jag menar är besvärande för 22-åringen. Där ljuger han igen. Det är någonting som bärs ut från hans lägenhet. 7-8 maj. Jag menar att vi vågar från den här sidan påstå att det inte är sängen som bärs ut. Den bars ut redan i februari månad. Och duschdraperiet som jag hängt upp mig på, gjorde 22-åringen av med i januari säger han i förhör".

Citat:
"Har det hänt något lägenheten måste kroppen ut från lägenheten. Den måste ut innan 7 maj då LSS kommer för att städa".
Citera
Bannlyst
Citat:
Lägg till KAN innan 20 minuter så stämmer det bättre, det kan också ta upp till en timme eller mer.

Om kroppen ligger inlindad i ett duschdraperi så är det långt ifrån säkert att någon kadavering går igenom. Ligger den i en säng så hamnar kadaverinet i sängen och kan således följt med sängmadrassen ut, som i Marinafallet.

Jag såg någonstans att en regel är att ett material som inte släpper genom vatten släpper ej heller ut likdoft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in