Citat:
Jag tänker så här.Vad menar du med det fetade? Han var på Ica och handlade, sedan åkte han på coop och handlade penslar och ingredienser till såser, så uppenbarligen var han ute efter annat än penslar också. Sen, varför skulle han INTE åka förbi Coop om han skulle in och handla där menar du? Oavsett det så beror det på vilken väg man väljer, Coop kan mycket väl ligga efter vägen till resturangen beroende på om han valde att åka genom stan eller via Garnisonsgatan.
MB kommer till restaurangen ca kl 14:30.
Han handlar på ICA och COOP ca kl 16:45-17.
Han lämnar restaurangen ca kl 17:30.
Alltså, han avbryter arbetet för att åka och handla. Om det bara vore livsmedel vore det mycket mer rationellt att utföra arbetet i följd och handla på väg hem efter arbetet eller möjligen före arbetet.
Enda anledningen till att avbryta arbetet för att handla är om man upptäcker att man behöver något för arbetet. Och när man målar, vad behöver man då? Han handlar apelsin, brie, creme fraiche, mjölk, ägg och penslar. Jo, penslar. Alltså är min slutsats att det han åkte iväg för att handla var just penslar, men han passade på att handla annat också. Men att då glömma köpa penslar låter konstigt.
Och, varför åka till ICA Kvantum öht? Coop ligger mycket närmare och har de penslar han behöver och säkerligen också resten av livsmedlen.
Jag tror inte att han avbröt arbetet för att handla. Han avslutade arbetet för dagen, handlade och utförde ett annat ärende NV om Garnisonsgatans mast, där han tog emot ett SMS kl 17:28. Men det berättade han inte om, utan han tog emot SMS i restaurangen, efter vad han själv säger.