2013-12-13, 17:49
Medlem
hocuspokuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Mando Diao är ju (tyvärr) bokad till nästa år igen. Så att Albin blir bokad två år irad är inte någon omöjlighet. Förvisso kommer ju Mando Diao att köra ett helt annat material.
Vore kul med något nytt. Är inget större fan av repriser faktiskt.
Nej precis, det är såklart inte omöjligt. Men repriser undviks gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Kan ju faktiskt hända. Hurricane Festival (som är anordnat av FKP Scorpio) har Macklemore i år igen också.
Ja jo fast Hurricane Festival ligger ju ändå i Tyskland, men jag förstår vad du menar.
Citera
2013-12-13, 18:34
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Mando Diao är ju (tyvärr) bokad till nästa år igen. Så att Albin blir bokad två år irad är inte någon omöjlighet. Förvisso kommer ju Mando Diao att köra ett helt annat material.
Vore kul med något nytt. Är inget större fan av repriser faktiskt.
Var Mando Diao verkligen så dåliga på Bråvalla? Hur som helst kommer det ju bli helt annorlunda musik och en ny show. Mando Diao är ju egentligen ett riktigt bra liveband, men det kanske inte visades på festivalscen med Infruset i ryggen.
Citera
2013-12-13, 18:41
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Var Mando Diao verkligen så dåliga på Bråvalla? Hur som helst kommer det ju bli helt annorlunda musik och en ny show. Mando Diao är ju egentligen ett riktigt bra liveband, men det kanske inte visades på festivalscen med Infruset i ryggen.
Ingen aning, vägrade att se dem med deras Infruset som enligt mig är en av de sämsta svenska skivorna i modern tid. Fruktansvärt dålig.
Har bara sett Mando Diao en gång och det var på Hultsfred 2009. Gick därifrån efter ca 10 min och har knappt lyssnat på dem sen dess då det enligt mig inte var bra alls. Har då givetvis inte sett dem sen dess heller trots många många chanser.
Citera
2013-12-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hocuspokus
Nej precis, det är såklart inte omöjligt. Men repriser undviks gärna.

Ja jo fast Hurricane Festival ligger ju ändå i Tyskland, men jag förstår vad du menar.

Läste någonstans att Albin Myers fick väldigt bra respons från besökare och personal på Bråvalla. Kan bara instämma då det var bra drag under hans spelning!
Citera
2013-12-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Faan va tråkigt med dagens bandsläpp... EDM är "min" genre så, synd för min del att det skulle vara just det släppet som dröjer..

Aja, bara att hoppas på något fett när det väl kommer

Hoppas personligen verkligen inte på att Albin Myers släpps om nu något släpps på musikhjälpen, hans set på bråvalla i år var faktiskt bland det sämsta jag varit med om i DJ-väg. Är ju min högst personliga åsikt dock

Hans set passade sig väldigt bra på en festival som Bråvalla tycker jag. Man går inte på Bråvalla för att lyssna på riktigt tung House.
Citera
2013-12-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Hans set passade sig väldigt bra på en festival som Bråvalla tycker jag. Man går inte på Bråvalla för att lyssna på riktigt tung House.
Bra drag, kanske. Själv tyckte jag att publiken var fruktansvärt övertänd i förhållande till vad han levererade, det fanns ingen variation alls i hans set överhuvudtaget enligt mig, det blev extremt tråkigt efter ett tag. "Jaha, ett till sånt här drop?" Nej, hans polare John Dahlbäck levererade ett betydligt bättre set imo! Lite mer dynamiskt, helt enkelt.

(Armin samma dag var för övrigt det bästa jag sett i dj-väg, stora kontraster på samma dag alltså)
Citera
2013-12-13, 21:39
Medlem
dannemann1s avatar
Citat:
Buda hem 2 VIP-biljetter till Bråvallafestivalen i Norrköping 26-28 juni i Norrköping!

Det är Style of Eye som skänkt biljetterna och den som lägger högsta budet får dessutom bevittna Style of Eyes spelning framme vid scenen.

Saxxat från Musikhjälpens tradera sida.

Vet inte om ni redan tagit upp det men annars är ju Style of Eye en av artisterna som skulle kommit i dance-släppet tror jag.

Skaplig spoiler från MH ?

Nedan är länken till sidan:
http://www.tradera.com/item/2805/198106657/2-vip-biljetter-till-bravallafestivalen-i-sommar-
Senast redigerad av dannemann1 2013-12-13 kl. 21:40. Anledning: Glömde lägga till en länk
Citera
2013-12-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannemann1
Skaplig spoiler från MH ?

Nedan är länken till sidan:
http://www.tradera.com/item/2805/198106657/2-vip-biljetter-till-bravallafestivalen-i-sommar-
Bråvalla var helt på det klara med det. De kommenterade på Facebook:
Citat:
eventuellt så kommer det att släppas en akt i Musikhjälpen senare idag. Så håll ögonen öppna!
Citera
2013-12-13, 22:24
Medlem
Style Of Eye kan ju omöjligt vara EDM headline?!
Citera
2013-12-13, 22:31
Medlem
Citat:
--
Citera
2013-12-13, 22:31
Medlem
Citat:
Det är klart att han inte är Han lär med 99% sannolikhet spela på white stage.
Citera
2013-12-13, 22:57
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ingen aning, vägrade att se dem med deras Infruset som enligt mig är en av de sämsta svenska skivorna i modern tid. Fruktansvärt dålig.
Har bara sett Mando Diao en gång och det var på Hultsfred 2009. Gick därifrån efter ca 10 min och har knappt lyssnat på dem sen dess då det enligt mig inte var bra alls. Har då givetvis inte sett dem sen dess heller trots många många chanser.
Oj, hårda ord. Vill inte gå allt för off-topic nu, men är du seriös? Smak är självklart subjektivt och orkar inte argumentera för min sak, men själv tycker jag att albumet är helt magiskt. En av de sämsta svenska skivorna i modern tid.. Mja. Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in