2013-12-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlesmonroe
Blev först besviken när jag uppfattade Kings of Leon som headliners, men nu är jag mest lite förvirrad. Vad har de för headliners egentligen, förutom Iron maiden?

The Hives är en av Sveriges bästa liveband, helt klart. Det är en riktigt bra festivalbokning. Mando Diao såg jag när de turnerade med Infruset och det var bland det tråkigaste jag har sett. Men de kanske är bättre utan den plattan.
Dom har bara släppt 1 Headline än så länge.
Citera
2013-12-12, 14:09
Medlem
LillNicke55s avatar
Hmm... Dance imorgon alltså.

Något som hade varit legendariskt är ju ändå E-Type Hahaha. Sjukt oväntat hade det varit iallafall.

Gissar på fem akter då bara för att se om man hade något rätt:

Hardwell
DV&LM
Ingrosso
Nause
Martin Garrix
Citera
2013-12-12, 14:22
Medlem
charlesmonroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Det är bara Iron Maiden de har som headliner just nu. Blir kul att se om det kommer någon imorgon, fast tror inte det. Känns inte riktigt som att någon aktuell DJ är tillräckligt stor för att vara headliner, haha.

Såg du Mando Diao på festivalscen eller? Jag såg dem på Göta Lejon i Stockholm och det var en helt otroligt bra konsert. Men utomhus och på festival kanske inte riktigt musiken gick hem. Då passar nog deras äldre (och kanske framtida) material bättre.

Ja, bara Iron maiden än så länge. Det var mer en retorisk fråga, om än otydlig :P Vore dock spännande ifall en EDM-akt kommer stå som headliner. Fast personligen tror jag det blir svårt att toppa Avicii.

Jag såg dem också på Göta Lejon faktiskt. Men jag var nog inte helt rättvis i mitt uttalande då jag utelämnade att Mando Diao inte riktigt är någon favorit hos mig. Hakade mest på en kompis då jag inte hade något bättre för mig. Vi får hoppas att de gör bra ifrån sig på Bråvalla
Citera
2013-12-12, 14:25
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Som många andra hoppas jag på Foo Fighters. My Hero är en av världens bästa låtar.
Tiësto känns inte så jättehett längre. En SHM reunion smäller högre.
Andra förhoppningar är Alice in Chains, Daft Punk, Muse, The Killers, Mark Knopfler.

När det gäller metalakter skulle jag gärna se Arch Enemy och Killswitch Engage.

Sen finns det väl en del som aldrig skulle komma typ U2 och Iron Maiden.
Coldplay hade ju varit fint men det hinner antagligen inte komma något nytt album.

alt-J, Nordpolen, Postiljonen och Foals tackar jag inte heller nej till.
Sen tycker jag gott att de kan ta och boka Kent och Lasse.
Iron Maiden är redan bokade, din tomte!

Litar inte på din kunskap med att förutse kommande bokningar!
Senast redigerad av TintinoDbambino 2013-12-12 kl. 14:27.
Citera
2013-12-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ja, bara Iron maiden än så länge. Det var mer en retorisk fråga, om än otydlig :P Vore dock spännande ifall en EDM-akt kommer stå som headliner. Fast personligen tror jag det blir svårt att toppa Avicii.

Jag såg dem också på Göta Lejon faktiskt. Men jag var nog inte helt rättvis i mitt uttalande då jag utelämnade att Mando Diao inte riktigt är någon favorit hos mig. Hakade mest på en kompis då jag inte hade något bättre för mig. Vi får hoppas att de gör bra ifrån sig på Bråvalla

Gissningsvis blir det en EDM-akt som headliner även i år. De lär nog köra på samma som förra året, dvs en metal, en rock och en EDM. Är ju fortfarande de genrer som drar mest och det finns nog ingen anledning att ändra på det än.
Citera
2013-12-12, 14:30
Medlem
charlesmonroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Gissningsvis blir det en EDM-akt som headliner även i år. De lär nog köra på samma som förra året, dvs en metal, en rock och en EDM. Är ju fortfarande de genrer som drar mest och det finns nog ingen anledning att ändra på det än.

Ja, det tror jag med. Det är helt klart ett vinnande koncept
Citera
2013-12-12, 14:33
Medlem
dafuqups avatar
Skulle tippa på en headliner för de yngre också. Vad det nu skulle kunna vara.
Känns inte som att Iron Maiden lockar tjejer i 16-25 års ålder.

Nej vi letar efter en riktig tonårstrosvätare.. Det hade kunnat vara Avicii om han inte spelat ifjol och har en egen konsert redan i februari. Den är fan svår denna.

Iofs går det att attrahera dessa småtjejer med random svenska småakter också så fan va svårt det är att gissa.

Jag hoppas verkligen på någon hård EDM-akt. Spyr om det blir Guetta, Ingrosso, eller Tiesto. Undviker fan helst Hardwell också.

Nej jag håller tummarna för deadmau5!
Citera
2013-12-12, 14:35
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup

Amen! Det vore det ultimata!
Citera
2013-12-12, 14:35
Medlem
Big Bosss avatar
U2 släpper nytt album nästa år troligen, vad tror ni om att dom blir headliner?
Citera
2013-12-12, 14:40
Medlem
charlesmonroes avatar
Citat:
Skulle tippa på en headliner för de yngre också. Vad det nu skulle kunna vara.
Känns inte som att Iron Maiden lockar tjejer i 16-25 års ålder.

Nej vi letar efter en riktig tonårstrosvätare.. Det hade kunnat vara Avicii om han inte spelat ifjol och har en egen konsert redan i februari. Den är fan svår denna.

Iofs går det att attrahera dessa småtjejer med random svenska småakter också så fan va svårt det är att gissa.

Jag hoppas verkligen på någon hård EDM-akt. Spyr om det blir Guetta, Ingrosso, eller Tiesto. Undviker fan helst Hardwell också.

Jag tror nog att Maiden drar mer folk än vad man tror. Och Avicii tror jag inte de hade bokat även om han inte hade haft sina egna spelningar.

David Guetta och Calvin Harris är bokade till Summerburst, så de tror jag går bort. SHM-killarna tror jag inte heller särskilt mycket på då de har haft sin storhetstid och hype. Jag kan ju självklart ha fel, det kanske blir Axwell eller Ingrosso till Bråvalla. Men jag tycker det vore roligare med något nytt som Dada Life eller Knife Party.
Citera
2013-12-12, 14:41
Medlem
charlesmonroes avatar
Citat:

Hoppas också på detta!
Citera
2013-12-12, 14:41
Medlem
Citat:
Jag tror nog att Maiden drar mer folk än vad man tror. Och Avicii tror jag inte de hade bokat även om han inte hade haft sina egna spelningar.

David Guetta och Calvin Harris är bokade till Summerburst, så de tror jag går bort. SHM-killarna tror jag inte heller särskilt mycket på då de har haft sin storhetstid och hype. Jag kan ju självklart ha fel, det kanske blir Axwell eller Ingrosso till Bråvalla. Men jag tycker det vore roligare med något nytt som Dada Life eller Knife Party.

Dada Life spelade ju förra året, och de förpassades till ett av tälten. Varken de eller Knife party når nog längre upp på listan än "random band".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in