2013-12-13, 13:10
Medlem
megalomanins avatar
Är det någon som kommer ihåg hur mycket biljetterna (alla dagar + camping) gick på förra året? Funderar på om det är värt att köra early bird!
Citera
2013-12-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megalomanin
Är det någon som kommer ihåg hur mycket biljetterna (alla dagar + camping) gick på förra året? Funderar på om det är värt att köra early bird!

Alla 3-dagarsbiljetter kostade vid första släppet förra året ca 150 kr mindre än i år och sen gick de upp med 100 kr vid två olika tillfällen, totalt 200 kr.
Citera
2013-12-13, 13:21
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Hittills klara speldagar:

Torsdag 26 juni:
Iron Maiden
Veronica Maggio
Belle & Sebastian
Markus Krunegard
Trivium

Fredag 27 juni:
Kings Of Leon
Mando Diao
Passenger
Daniel Adams-Ray
Bring Me The Horizon
We Came As Romans

Lördag 28 juni:
Laleh
The Hives
Melissa Horn
Of Mice & Men

Med reservation för eventuella ändringar.

Tråkigt för alla metalcore-fans att BMTH och WCAR är på en annan dag än OM&M. Köpa två endagars endast för ett band.
Citera
2013-12-13, 13:31
Medlem
Citat:
Allt var ju inte klart, de hade inte fått ett okej från vissa artister för att kunna släppa idag. De väntade in i det sista, men det sket sig. Släppet kommer nog nästa vecka istället.
Ja det är ingen katastrof på något sätt, släppet kommer förr eller senare. Däremot är det inte snyggt att gå ut och lova släpp två timmar innan det ställs in. Det är ytterligare ett tecken på att det är rätt rörigt i ledningen, vilket är lite lustigt på ett så rutinerat bolag.
Citera
2013-12-13, 13:50
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakletare
Ja det är ingen katastrof på något sätt, släppet kommer förr eller senare. Däremot är det inte snyggt att gå ut och lova släpp två timmar innan det ställs in. Det är ytterligare ett tecken på att det är rätt rörigt i ledningen, vilket är lite lustigt på ett så rutinerat bolag.
Det är säkert någon praktikant som fuckat upp allt, tror nog att de inte vill göra så här och försöker få det att skötas snyggt och rätt
Citera
2013-12-13, 14:38
Bannlyst
Pearl Jam kommer till Sverige den 28 juni. Dock står det Stockholm och inte bråvalla. Så då blir det inget med dem på bråvalla.
Citera
2013-12-13, 15:25
Medlem
Since88s avatar
Citat:
Babyshambles blev ju tidigare idag klara för Rock Am Ring.. Så de ska väl ut och spela i sommar, bara att hålla tummarna
Libertines känns dock alldeles för osannolikt

Ja men eller hur!

Babyshambles är ju aktuella med nytt album och jag har nästan räknat in dom redan hit!
Det vore konstigt om dom inte blir bokade ( det är väl mitt hjärta som pratar nu )

Libertines är ju enbart en våt önskedröm, så jävla tråkigt att man inte kunde ta sig till reading vid återföreningen...

Däremot alla andra banden är jävligt aktuella och bag tycker nog någon eller några borde bli bokade ändå!
Citera
2013-12-13, 17:10
Medlem
hocuspokuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannemann1
Luktar rätt mycket Albin Myers om denna kommentar från deras facebooksida.
För han är väll den enda aktuella som dyker upp i musikhjälpen idag?

Var inte han på bråvalla iår? Tror ni att dom bokar albin två år i rad? Känns inte som det ultimata för mig.
Citera
2013-12-13, 17:16
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Since88
Ja men eller hur!

Babyshambles är ju aktuella med nytt album och jag har nästan räknat in dom redan hit!
Det vore konstigt om dom inte blir bokade ( det är väl mitt hjärta som pratar nu )

Libertines är ju enbart en våt önskedröm, så jävla tråkigt att man inte kunde ta sig till reading vid återföreningen...

Däremot alla andra banden är jävligt aktuella och bag tycker nog någon eller några borde bli bokade ändå!
Ja, ett av deras bästa album också.. Om kanske inte till och med deras bästa hittills. Gillar den skarpt!
Vore konstigt om de inte kommer till Sverige ändå tycker jag. Men det är en bokning som säkert Putte I Parken är extremt sugen på!

Ja, The Libertines kommer vi nog aldrig få se i Sverige är jag rädd för. Vore det sjukaste någonsin att få se dem, oavsett var på jorden det skulle ske.
Citat:
Ursprungligen postat av hocuspokus
Var inte han på bråvalla iår? Tror ni att dom bokar albin två år i rad? Känns inte som det ultimata för mig.
Mando Diao är ju (tyvärr) bokad till nästa år igen. Så att Albin blir bokad två år irad är inte någon omöjlighet. Förvisso kommer ju Mando Diao att köra ett helt annat material.
Vore kul med något nytt. Är inget större fan av repriser faktiskt.
Citera
2013-12-13, 17:17
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:

Kan ju faktiskt hända. Hurricane Festival (som är anordnat av FKP Scorpio) har Macklemore i år igen också.
Citera
2013-12-13, 17:18
Medlem
dannemann1s avatar
Citat:

Jo, men men vet ju inte. Tror han inte blir ensam om att komma tillbaka (om det är han som släpps från MH).

Jag både tror och hoppas att eldkvarn kommer tillbaka, för jag missade eldkvarn förra året
Citera
2013-12-13, 17:18
Medlem
Faan va tråkigt med dagens bandsläpp... EDM är "min" genre så, synd för min del att det skulle vara just det släppet som dröjer..

Aja, bara att hoppas på något fett när det väl kommer

Hoppas personligen verkligen inte på att Albin Myers släpps om nu något släpps på musikhjälpen, hans set på bråvalla i år var faktiskt bland det sämsta jag varit med om i DJ-väg. Är ju min högst personliga åsikt dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in