2013-10-28, 20:50
Medlem
kroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitifittabaknull
Rösta in lite mer EDM..

röstade in lite harwell, kill the noise etc. Vill se en riktigt fet EDM på största scenen.
Citera
2013-10-28, 20:57
Medlem
Marquesos avatar
Chansen är väl stor att de satsar rejält på EDM-scenen i år, med tanke på hur bra EDM-festivalerna har gått. Hardwell och Tiësto är väl inga högoddsare som största namn, väl.
Citera
2013-10-28, 22:08
Medlem
SalvatoreTurtles avatar
Jag har inte så mycket koll på festivaler,men tror ni att det finns nån chans till att Coldplay eller Band of Horses kommer dit?
Citera
2013-10-28, 22:26
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatoreTurtle
Jag har inte så mycket koll på festivaler,men tror ni att det finns nån chans till att Coldplay eller Band of Horses kommer dit?

Band of Horses spelade väl på Stoxa (Hultsfred) förra året? Och om nu Coldplay skulle spela på någon svensk festival så lär det vara Bråvalla iallafall.
Citera
2013-10-28, 23:29
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Band of Horses spelade väl på Stoxa (Hultsfred) förra året? Och om nu Coldplay skulle spela på någon svensk festival så lär det vara Bråvalla iallafall.

Ja det gjorde dom, men det är samma arrangör. Stoxa-festivalen skrev ett 5-årigt kontrakt och FKP Scorpio har sagt att dom tänker försöka utöka den och boka stora artister som "t.ex Björk". Vet ej hur det går med dom planerna men siktar dom på giganter som Björk så lär Coldplay funka också. Tror den festivalen går back vilket som.
Citera
2013-10-29, 11:24
Medlem
T.T.S.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Chansen är väl stor att de satsar rejält på EDM-scenen i år, med tanke på hur bra EDM-festivalerna har gått. Hardwell och Tiësto är väl inga högoddsare som största namn, väl.

Ska man gå efter det så lär det bra bli rock, rockfestivaler är den festivaltyp som går bäst i europa.
Troligtvis för att dem som går på rockfestivaler har högre snittålder än dem som går på EDM festivaler, och därför mer penningstarka.
Jag tro det blir blandat precis som i år.
Citera
2013-10-29, 11:28
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.T.S.S
Ska man gå efter det så lär det bra bli rock, rockfestivaler är den festivaltyp som går bäst i europa.
Troligtvis för att dem som går på rockfestivaler har högre snittålder än dem som går på EDM festivaler, och därför mer penningstarka.
Jag tro det blir blandat precis som i år.
Självklart blir det blandat! Jag menade inte på något sätt att de bara kommer att satsa på EDM, men i Sverige är det ju EDM-festivalerna som nästan ser starkast ut i nuläget. Finns en stor publik att vinna genom att bara boka en eller två stora DJ:s.
Citera
2013-10-29, 11:28
Medlem
Det är nu 100% säkert att Bråvalla kommer att bli en sellout festival. Bara kontroversiell musik som går hem hos alla 40 åriga morsor som lyssnar på rix fm. Blir så fruktansvärt lack på det här. Jag har dock en ganska begränsad syn på detta då jag är mycket intresserad av metal. Några band jag vill ska komma..

TOOL, Pearl Jam, Metallica, Ghost, Riverside, a Perfect Circle, Projectu, Porcupine Tree, Opeth, Rush, Buckethead, Black Sabbath, Puscifer, Memfis. Kommer Bring me the Horizon kan ni räkna med att det kommer flyga tomater på dom.

Torsdag - Pop/Indie
Fredag - Metal/Core genrer för alla tonåringar som är osäkra på sin sexuella läggning.
Lördag - Rap för alla wiggers.

Blanda för i helvete inte ihop allt det här nu, jag kommer endast köpa biljett för den dag då det är lite mans musik.

SERIÖST!? YLVIS? 5SOS? Jag går och hänger mig nu.
Citera
2013-10-29, 11:33
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCKMWDTM1
Det är nu 100% säkert att Bråvalla kommer att bli en sellout festival. Bara kontroversiell musik som går hem hos alla 40 åriga morsor som lyssnar på rix fm. Blir så fruktansvärt lack på det här. Jag har dock en ganska begränsad syn på detta då jag är mycket intresserad av metal. Några band jag vill ska komma..

TOOL, Pearl Jam, Metallica, Ghost, Riverside, a Perfect Circle, Projectu, Porcupine Tree, Opeth, Rush, Buckethead, Black Sabbath, Puscifer, Memfis. Kommer Bring me the Horizon kan ni räkna med att det kommer flyga tomater på dom.

Torsdag - Pop/Indie
Fredag - Metal/Core genrer för alla tonåringar som är osäkra på sin sexuella läggning.

Blanda för i helvete inte ihop allt det här nu, jag kommer endast köpa biljett för den dag då det är lite mans musik.

Så du har rätt musik smak, eller? De kommer boka det som går hem hos publiken, och BMTH är väl ett sådant band som ändå drar väldigt mycket folk. Och självklart blir det mycket "mainstream-musik", det måste det vara om man ska sälja över 50000 biljetter.

Skulle för övrigt gärna se Ylvis live, fast kanske hellre på en scen för komiker än en för musiker.
Citera
2013-10-29, 11:35
Medlem
Inglorias avatar
Citat:

Torsdag - Pop/Indie

Skulle festivalen vara som de dagar du skrivit ovan skulle varken jag eller många andra gå. Charmen med Bråvalla är ju att det finns något för ALLA! Din musiksmak är varken rätt eller fel. Gå på det du gillar och skippa resten
Citera
2013-10-29, 11:37
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Bara kontroversiell musik som går hem hos alla 40 åriga morsor som lyssnar på rix fm.
Hur får du ens ihop en mening som innehåller både "kontroversiell" och "Rix FM"?
Citera
2013-10-29, 11:52
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hur får du ens ihop en mening som innehåller både "kontroversiell" och "Rix FM"?

Skulle tippa på (och hoppas) att han menar okontroversiell

Finns faktiskt en hel del bra grejer att rösta på också, och ingen hindrar någon att komma med egna förslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in