Göran och Helena är betydligt sämre än väntat och verkar allmänt förvirrade. Visar återigen på att det är svårt att vara debutant i På Spåret. Många debutanter är tydligt ovana vid det rätta tänket när det gäller ledtrådarna på resmålen.
Ja, om de inte ens har följt programmet på TV innan, vilket inte är särskilt troligt.
"Vem där" är horribel. Kanske bara är jag som är dum, men tycker i princip alltid att de är oerhört långsökta. Nej, då var grejen när de sökte årtal mycket bättre.
Fan vad dåligt allmänbildad man känner sig när man sitter och tittar på det här. Av det som har frågats är det i stort sett bara Malmö på 4p, Hamburg på 6p, Santiago på 6 eller 8p och att Rotterdam är den största hamnen i Europa som jag har kunnat.
Fy fan vilken självgod och osympatisk person i första klass. Kjell elller vad fan han heter. Han tror han är rolig verkar det som, men ingen garvar än han själv åt sina skämt.
Fy fan vilken självgod och osympatisk person i första klass. Kjell elller vad fan han heter. Han tror han är rolig verkar det som, men ingen garvar än han själv åt sina skämt.
Håller med. De är rätt duktiga, men den ena är verkligen självgod
Som andra så gissade jag på Jara och Vreeswijk redan innan låten började. Efter cirka tre ord fastställde jag min gissning.
Deltagarnas gissningar och förklaringar underkänner frågan ännu mer.
Varför ta med en musikfråga om en artist på ett land där alla bara har hört talas om en spelman, och det också är den spelmannen som efterfrågas? Så tråkigt. Ingen av dom visste att det var Victor Jaras låt, men ändå fick alla rätt på den frågan.
Pinsam nivå då.
Senast redigerad av Nenneno 2013-12-13 kl. 21:04.