2013-12-13, 11:53
  #14053
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Jag ser inte varför Lee Sin behövde nerfas. Att nerfa hans W är imo en väldigt stor del och tar bort en hel del från hans pushpower. Att han kunde låta creepwaven ta 3 mer skott var ingenting som behöver balanseras väl?

Lee Sin kommer nerfas till oblivion. Fortfarande stark gubbe, men det är rätt löjligt att jag har så mycket mer impact på ett game som en shyvana, som jag lirat 20 games, än att min 200 games + Lee Sin ska behöva kriga. Han är svår som få och inte alltför stark, tycker han får lite väl mycket nerfs (Detta är dock en minimal, riktad mot top Lee antar jag, men ändock)
Citera
2013-12-13, 12:07
  #14054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Lee Sin kommer nerfas till oblivion. Fortfarande stark gubbe, men det är rätt löjligt att jag har så mycket mer impact på ett game som en shyvana, som jag lirat 20 games, än att min 200 games + Lee Sin ska behöva kriga. Han är svår som få och inte alltför stark, tycker han får lite väl mycket nerfs (Detta är dock en minimal, riktad mot top Lee antar jag, men ändock)
Nerfades inte bara att minions blev odödliga när skölden var på dom? Så han kan väl fortfarande hoppa till dom?

Har nog runt 400 games med Nasus tror jag, blev dock totalägd av en mundo top. Han var verkligen ett monster, gick inte att tradea med honom överhuvudtaget, kunde divea mig vid lvl 6, ja menar, annars kan ju 2 divea mot nasus och du kan iaf få ett kill minst.
Han blev iaf helt cp midgame med 3/0/0 och kunde pusha andra top tornet och ta ner det innan 12 minuter och vi behövde vara 3 för att ta honom. Efter att han dödat 1 och en halv av oss och vi hade fått jaga honom över hela kartan.

Jag har iaf inte förlorat ett enda Nasus game sen 3.14. Nasus är ju ett klockrent exempel på att man kan förlora lanen rätt hårt men vinna gameat bara för att man scalear så sjukt bra.
Citera
2013-12-13, 12:18
  #14055
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Lee Sin kommer nerfas till oblivion. Fortfarande stark gubbe, men det är rätt löjligt att jag har så mycket mer impact på ett game som en shyvana, som jag lirat 20 games, än att min 200 games + Lee Sin ska behöva kriga. Han är svår som få och inte alltför stark, tycker han får lite väl mycket nerfs (Detta är dock en minimal, riktad mot top Lee antar jag, men ändock)

Håller verkligen med. Shyvana är broken som faaan och Lee Sin är väldigt balanserad imo, bara tråkigt att dom drar ner på en av hans få mid/late game styrkor. Det är en av få grejer som gör att han passar i princip alla comps.
Citera
2013-12-13, 12:26
  #14056
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Nerfades inte bara att minions blev odödliga när skölden var på dom? Så han kan väl fortfarande hoppa till dom?

Har nog runt 400 games med Nasus tror jag, blev dock totalägd av en mundo top. Han var verkligen ett monster, gick inte att tradea med honom överhuvudtaget, kunde divea mig vid lvl 6, ja menar, annars kan ju 2 divea mot nasus och du kan iaf få ett kill minst.
Han blev iaf helt cp midgame med 3/0/0 och kunde pusha andra top tornet och ta ner det innan 12 minuter och vi behövde vara 3 för att ta honom. Efter att han dödat 1 och en halv av oss och vi hade fått jaga honom över hela kartan.

Jag har iaf inte förlorat ett enda Nasus game sen 3.14. Nasus är ju ett klockrent exempel på att man kan förlora lanen rätt hårt men vinna gameat bara för att man scalear så sjukt bra.
Han kan fortfarande hoppa till dem men han ger inte minions skölden vilket gör att hans största kraft i sieges äförsvinner (creeps kan ta ett extra tornskott).
En annan stor styrka i hans W som lane-Lee är att man kan hoppa till ett creep med lågt HP för att fucka din fiendes lasthit.
Han får sämre allmän push också, vilket kanske är bra första minuterna då han inte pushar lika lätt om han är aggressiv men det är en ganska stor nerf tio minuter in i matchen.
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Håller verkligen med. Shyvana är broken som faaan och Lee Sin är väldigt balanserad imo, bara tråkigt att dom drar ner på en av hans få mid/late game styrkor. Det är en av få grejer som gör att han passar i princip alla comps.
Känner också att det är onödigt, men trots det så är det en väldigt unik ability som ingen annan champion har. Ingen annan kan väl skölda minions?
Men håller med om att det är onödigt att nerfa Lee som faktiskt är balanserad och Shyvana får inga nerfs.
Citera
2013-12-13, 14:03
  #14057
Medlem
Pqps avatar
Blev sugen på att börja lira någon spel nu när vintern börjar göra sig tillkänna så tänkte testa lol då det är gratis samt att jag inte har någon större erfarenhet av mobas vilket gör det spännande. Skapade nyss ett konto och tänkte få fetspö nu i min första match, några allmänna tips till en nybörjare?
Citera
2013-12-13, 14:21
  #14058
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Blev sugen på att börja lira någon spel nu när vintern börjar göra sig tillkänna så tänkte testa lol då det är gratis samt att jag inte har någon större erfarenhet av mobas vilket gör det spännande. Skapade nyss ett konto och tänkte få fetspö nu i min första match, några allmänna tips till en nybörjare?

Jag skulle föreslå att du spelar mot botar och att du i början enbart spelar 1 champ så du lär dig hur lol fungerar innan du börjar spela en massa andra champions. Läs vad olika items gör och varför din champ är bra med just det.

Kolla efter olika guider som finns på nätet tex mobafire där du kan se hur folk bygger en champion. Ta det bara lugnt och ge det en chans även om du tycker det är tråkigt i början för du dör mycket =)
Citera
2013-12-13, 14:26
  #14059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Blev sugen på att börja lira någon spel nu när vintern börjar göra sig tillkänna så tänkte testa lol då det är gratis samt att jag inte har någon större erfarenhet av mobas vilket gör det spännande. Skapade nyss ett konto och tänkte få fetspö nu i min första match, några allmänna tips till en nybörjare?
Spela tutorial och skit i allt negativt som folk säger.
Citera
2013-12-13, 14:31
  #14060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Kolla efter olika guider som finns på nätet tex mobafire där du kan se hur folk bygger en champion. Ta det bara lugnt och ge det en chans även om du tycker det är tråkigt i början för du dör mycket =)
Skulle inte rekommendera dig kolla guider på mobafire. Lolking och solomid har mycket bättre guider och gjorda av high elo players.

http://solomid.net/
http://www.lolking.net/
Citera
2013-12-13, 14:32
  #14061
Medlem
NinthAvenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Blev sugen på att börja lira någon spel nu när vintern börjar göra sig tillkänna så tänkte testa lol då det är gratis samt att jag inte har någon större erfarenhet av mobas vilket gör det spännande. Skapade nyss ett konto och tänkte få fetspö nu i min första match, några allmänna tips till en nybörjare?

Använd mute-funktionen på spelare som är jobbiga i chatten så kommer du få en bättre spelupplevelse
Citera
2013-12-13, 14:34
  #14062
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonpojken
Poke-champs/freeza lanen



Har själv börjat picka Kha Zix med 9 armor pen marks, å sen från lvl 1 drar jag AA-Q, in lane bush för att procca passive igen å fortsätter så, för mycket damage för att ignorera vad gäller nasus bla.
Även Shyvana är broken stark atm och är därför ett bra pick
Fast möter man Kha'zix toplane så behöver man ju bara stå där minions är så man inte blir "isolerad" och då tappar Kha väldigt mycket damage early game (På sin Q). Sen scalear man helt enkelt mycket bättre än vad Kha gör och blir mycket tankigare.
Citera
2013-12-13, 15:04
  #14063
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Jag skulle föreslå att du spelar mot botar och att du i början enbart spelar 1 champ så du lär dig hur lol fungerar innan du börjar spela en massa andra champions. Läs vad olika items gör och varför din champ är bra med just det.

Kolla efter olika guider som finns på nätet tex mobafire där du kan se hur folk bygger en champion. Ta det bara lugnt och ge det en chans även om du tycker det är tråkigt i början för du dör mycket =)

Tydligen så får jag inte spela mot andra spelare ännu utan är tvungen att möta ett lag bestående av bara botar med 4 andra spelare. Första matchen gick bra, började med att två av våra lagkamrater sprang och dog 3-4 gånger av towers innan creeps hade spawnat typ. Spelade graves, höll mig i bakgrunden och pangade på friskt från säkert avstånd 9/2/15 fick jag tillslut.


Citat:
Ursprungligen postat av NinthAvenue
Använd mute-funktionen på spelare som är jobbiga i chatten så kommer du få en bättre spelupplevelse

Tack för tipset, tur att man spelat wow och dylikt förr så man är van vid cancer-communities!


Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Spela tutorial och skit i allt negativt som folk säger.


Får bara möta botar just nu, folk verkar inte vara så seriösa på denna nivå dock!
Citera
2013-12-13, 15:10
  #14064
Medlem
AIKDaniels avatar
När ska riot ta tummen ur röven och pilla lite på Warwick, gubben som ingen verkar bry sig om...
Det är en av mina favoritgubbar men tröttnar jävligt snabbt då han är så extremt värdelös för tillfället, någon change på han skulle vara kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in