2013-10-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernllla
Tackar för svar! Hur är kurserna och studieupplägget? Trivs du bra?

Har inte studerat på andra ställen, så har inte något annat att jämföra med, men mitt intryck av programmet är övervägande positivt! Trivs bra på universitetet. Jag tycker att det är en bra blandning mellan teoretiska kurser och mer arbetslivsinriktade, ”praktiska” kurser. Den första delkursen är en av de svårare, men den var intressant även om det handlar ganska mycket om olika sociologer. Överlag så är det bra lärare, bra blandning av grupparbete, seminarium, salstentor, hemtentor osv. Upplägget på många kurser består av föreläsningar 1-2 gånger i veckan och seminarium, vilket iaf jag uppskattar. Undrar du nåt mer är det bara att fråga!
Citera
2013-10-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjougahara-san
Har inte studerat på andra ställen, så har inte något annat att jämföra med, men mitt intryck av programmet är övervägande positivt! Trivs bra på universitetet. Jag tycker att det är en bra blandning mellan teoretiska kurser och mer arbetslivsinriktade, ”praktiska” kurser. Den första delkursen är en av de svårare, men den var intressant även om det handlar ganska mycket om olika sociologer. Överlag så är det bra lärare, bra blandning av grupparbete, seminarium, salstentor, hemtentor osv. Upplägget på många kurser består av föreläsningar 1-2 gånger i veckan och seminarium, vilket iaf jag uppskattar. Undrar du nåt mer är det bara att fråga!
Hehe har massa frågor! Har man bara kurser med personalvetarna eller är det gemensamma föreläsningar med andra program? Hur är studietakten, känns den lagom eller blir det mycket stress/ångest ibland? Hur blev det med boende för dig stod du i Örebro bostadskö länge? Hur är det socialt, blir det mycket umgänge med andra studenter? Hoppas du orkar med alla frågor säg till om det blir för mycket
Citera
2013-10-15, 08:01
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernllla
Hehe har massa frågor! Har man bara kurser med personalvetarna eller är det gemensamma föreläsningar med andra program? Hur är studietakten, känns den lagom eller blir det mycket stress/ångest ibland? Hur blev det med boende för dig stod du i Örebro bostadskö länge? Hur är det socialt, blir det mycket umgänge med andra studenter? Hoppas du orkar med alla frågor säg till om det blir för mycket
här kan du se tidigare års statistik hos öbo http://www.obo.se/sv/Bostader/Statistik-kopoang/
Citera
2013-10-23, 22:40
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Hur hittar man egentligen diverse olika föreningar och aktiviteter på skolan?
Citera
2013-11-20, 15:39
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Hur hittar man egentligen diverse olika föreningar och aktiviteter på skolan?
Tidigare år har vi haft mycket bättre introduktion med schemalagda aktiviteter från nollningen fram till jul ungefär. Senaste terminen har det varit ganska dött imo.

Kolla vilken sektion du tillhör: http://www.orebrostudentkar.se/nystudent/
Kollade Teknat's hemsida och det verkar rätt dött där också.
Citera
2013-11-20, 16:18
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Tidigare år har vi haft mycket bättre introduktion med schemalagda aktiviteter från nollningen fram till jul ungefär. Senaste terminen har det varit ganska dött imo.

Kolla vilken sektion du tillhör: http://www.orebrostudentkar.se/nystudent/
Kollade Teknat's hemsida och det verkar rätt dött där också.
Jag tillhör Corax och det är rätt dött där med :/
Citera
2013-12-12, 15:02
Medlem
KeyserRobins avatar
Verkar i princip heldött i den här tråden :P Hoppas det inte är lika dött på skolan och studentliv!

Någon mer som kommit in på psykologprogrammet?
Citera
2013-12-13, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserRobin
Verkar i princip heldött i den här tråden :P Hoppas det inte är lika dött på skolan och studentliv!

Någon mer som kommit in på psykologprogrammet?

Jag kom in. Vi ses där!
Citera
2013-12-13, 11:08
Medlem
Hyreslägenhet i Örebro. Hur fan ska jag fixa det tills 20 Januari?
Citera
2013-12-13, 11:20
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oppa
Hyreslägenhet i Örebro. Hur fan ska jag fixa det tills 20 Januari?
Står i kö för Öbo:s studentlägenheter?
Citera
2013-12-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Står i kö för Öbo:s studentlägenheter?

Är det stor chans att få där?
Citera
2013-12-13, 11:42
Medlem
LuktSuddiGums avatar