2013-12-12, 22:43
Bannlyst
(Jag har följt Flashback-ledningens instruktioner angående detta, det vill säga jag har skickat privata meddelanden till både vf och Admin, men som vanligt så struntade de i att svara.)

Jag startar den här tråden därför att jag vill klaga på moderatorn vf som hela tiden raderar mina judekritiska inlägg trots att de är seriösa, faktabaserade och on topic. I min tråd Moderatorn vf är en skithög som missbrukar sin makt bevisade jag att vf är en lögnare:

https://www.flashback.org/sp45361187

Och han tvingades erkänna att han gjorde fel:

https://www.flashback.org/sp45361245

Vf är alltså inte bara en lögnare, utan även en korkad lögnare.

Jag kom med fler exempel på den här patetiske pseudomoderatorns inkompetens/maktmissbruk, men han klarade inte av att bemöta mina argument så hans kumpaner fick rädda honom genom att låsa tråden.

Skurken vf fortsatte att radera mina legitima inlägg, så jag startade en ny gnälltråd, Moderatorn vf är en skithög som missbrukar sin makt, del II (fast vf:s kumpaner döpte om den till Moderatorn vf missbrukar sin makt, del II):

https://www.flashback.org/t2260990

Vf klarade inte av att bemöta mina argument så hans kumpaner låste den här tråden också. Vf fortsatte dock att radera mina legitima inlägg, som till exempel det jag postade i tråden Varför bajsar judiska soldater på golvet i palestinska hem?. Inlägget var seriöst och faktabaserat, det var inte ett "länkinlägg" eftersom jag inkluderade egna kommentarer, och det var absolut inte off topic eftersom jag svarade på tre inlägg, inklusive trådstarten.

Jag frågade vf varför han raderade mitt inlägg, men som vanligt så vägrade han att svara så jag kontaktade en annan moderator som talade om för mig att vf ansåg att det var off topic. Vf påstår alltså på fullt allvar att det är off topic att svara på frågorna som trådstartaren ställer i trådens första inlägg.

Det här är endast ett av många exempel på hur vf går till väga när han raderar mina legitima inlägg, och som om det inte vore nog så fortsätter han att ge mig illegitima varningar i ett försök att få mig avstängd (sex månader den här gången). Det här kräket förföljer mig på grund av mina politiskt inkorrekta åsikter.

Jag begär därför att Flashback-ledningen tar bort vf:s moderatorstatus.
2013-12-12, 22:54
Moderator
T-80Us avatar
Om du slutade att vara judekritisk i exakt vartenda inlägg du skriver, oavsett om det rör sig om en tråd om hål i raggsockar, eller en tråd om israelisk politik, så hade nog dina "problem" försvunnit per automatik.

Det är en sak att starkt tro på något, och att diskutera det där ämnet hör hemma, och en helt annan att bete sig som en idiot och spamma sönder varenda tråd man deltar i med irrelevanta och/eller långsökta länkar och rent av korkade oneliners om utvalda folkslag.

Här har du lite gott att suga på Folklorist:
  • Du klarar inte av att debattera som folk.
  • Du tjatar om samma ämne ALLTID, oavsett tråd och forumdel.
  • Du beter dig som ett rövhål mot alla som inte tillber dina långsökta judeteorier.
  • Du klarar inte av att vända blicken inåt och räkna ut att du själv är orsaken till dina "problem".
2013-12-12, 23:02
Medlem
.Chloes avatar
Slog verkligen huvudet på spiken i ovanstående inlägg. Värt att påpeka ännu en gång så ska inte moderatorerna vara änglar här på forumet, förstår inte varför TS skulle tro något sådant. En mod är en medlem med fler knappar(soulreaper lärde mig detta).

Så länge en mod gör ett bra jobb (vilket vf verkligen gör) så är denna titel förtjänad. Jag har nästan varje dag kontakt med moderatorerna och försöker man lyssna på vad de har att säga samt att lyda ordar så kommer allting gå otroligt bra.

Baserat på dina inlägg så får du nog förstå varför vf inte vill svara dig.
2013-12-12, 23:05
Medlem
curiamobiliums avatar
Ja är du en rättshaverist?
Men det kan säkert gå troll i detta.
Kan inte bedöma vem som har rätt, men tror att du tjänar på att sänka tonläget och bli mer faktabaserad.
Även jag tror att Moderatorer blir en sorts Stalinliknande individer när de har för mycket makt.
Jag tror - lyssna nu fb - att många anser att fb inte är demokratiskt.
Det är som den nya fria median styrd av en elit som säger nej.
Å andra sidan anser jag att i de fall JAG SJÄLV blivit utsatt för mod så har det aldrig varit självklart att jag hade rätt. Klart jag är lite irriterad på några grejer.
Min huvudståndpunkt är nog ändå att mod är väldigt kunniga i sitt förvärv.
2013-12-12, 23:05
Medlem
Hestapos avatar
Folklorist, tror du på fullt allvar att en moderator har tid att jaga skiten ur en enskild användare?

Du verkar vara i en säll grupp som har sådana stora problem med vf, har du tagit till dig alla de tips du fått i de andra trådstarterna?

Jag har ringa erfarenhet av någon mods överhuvudtaget trots att jag skriver som en tandlös kratta men du blir kritiserad för det mesta, vad tror du kritiken beror på?

Har du startat någon blogg än?

Fattar inte själv varför jag skriver detta inlägg men jag tycker någonstans att du får följa regelverket som alla andra istället för att kräva någon moderators entledigande, vem blir nästa till rakning om du nu får vf avsatt?

mvh

Edit. Vill tillägga att jag förstår om du känner att du blir kränkt men det är endast du som kan förändra situationen och du är säkert en tillgång på forumet, lycka till i fortsättningen på Flashback.
Senast redigerad av Hestapo 2013-12-12 kl. 23:31.
2013-12-12, 23:08
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
(Jag har följt Flashback-ledningens instruktioner angående detta, det vill säga jag har skickat privata meddelanden till både vf och Admin, men som vanligt så struntade de i att svara.)

Jag startar den här tråden därför att jag vill klaga på moderatorn vf som hela tiden raderar mina judekritiska inlägg trots att de är seriösa, faktabaserade och on topic. I min tråd Moderatorn vf är en skithög som missbrukar sin makt bevisade jag att vf är en lögnare:

https://www.flashback.org/sp45361187

Och han tvingades erkänna att han gjorde fel:

https://www.flashback.org/sp45361245

Vf är alltså inte bara en lögnare, utan även en korkad lögnare.

Jag kom med fler exempel på den här patetiske pseudomoderatorns inkompetens/maktmissbruk, men han klarade inte av att bemöta mina argument så hans kumpaner fick rädda honom genom att låsa tråden.

Skurken vf fortsatte att radera mina legitima inlägg, så jag startade en ny gnälltråd, Moderatorn vf är en skithög som missbrukar sin makt, del II (fast vf:s kumpaner döpte om den till Moderatorn vf missbrukar sin makt, del II):

https://www.flashback.org/t2260990

Vf klarade inte av att bemöta mina argument så hans kumpaner låste den här tråden också. Vf fortsatte dock att radera mina legitima inlägg, som till exempel det jag postade i tråden Varför bajsar judiska soldater på golvet i palestinska hem?. Inlägget var seriöst och faktabaserat, det var inte ett "länkinlägg" eftersom jag inkluderade egna kommentarer, och det var absolut inte off topic eftersom jag svarade på tre inlägg, inklusive trådstarten.

Jag frågade vf varför han raderade mitt inlägg, men som vanligt så vägrade han att svara så jag kontaktade en annan moderator som talade om för mig att vf ansåg att det var off topic. Vf påstår alltså på fullt allvar att det är off topic att svara på frågorna som trådstartaren ställer i trådens första inlägg.

Det här är endast ett av många exempel på hur vf går till väga när han raderar mina legitima inlägg, och som om det inte vore nog så fortsätter han att ge mig illegitima varningar i ett försök att få mig avstängd (sex månader den här gången). Det här kräket förföljer mig på grund av mina politiskt inkorrekta åsikter.

Jag begär därför att Flashback-ledningen tar bort vf:s moderatorstatus.

Ja vad synd det är om dig eller så har du svårt att ta till dig kritik.

Mig veterligen är det Admin personerna som utser moderatorerna och kontrollerar deras insatser och har du PM:at dem och de anser att Vf gör fel kommer de rätta till annars så kommer din kritik lämnas utan åtgärd. Vilken annan ledning menar du.

Som medlem har du ingen rätt att begära mer än att få kritik mot åtgärder prövad men ett forum kan inte ha en pöbeldomstol som ska begära moderatorers avsättning för att enskilda medlemmar känner sig trampade på fötterna.
2013-12-12, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är en sak att starkt tro på något, och att diskutera det där ämnet hör hemma
Så det är off topic att skriva om judar i en tråd som heter Varför bajsar judiska soldater på golvet i palestinska hem? Det är off topic att att svara på frågorna som trådstartaren ställer i trådens första inlägg? Intressant…
Citat:
Du klarar inte av att debattera som folk.
Du är den som inte klarar av att debattera. Du gjorde verkligen bort dig i tråden "The New Anti-Semitism", ny dokumentär:

https://www.flashback.org/sp43352936

https://www.flashback.org/sp43353031

https://www.flashback.org/sp43490146

Jag förstår att det fortfarande svider.
2013-12-12, 23:22
Medlem
Emerains avatar
Jag vill bara inflika att Flashbacks admins är de som har sista ordet i alla frågor här på flashback. De kan kicka ut en moderator om de tappar förtroendet för denne, de kan upphäva alla beslut om varningar och raderingar och avstängningar. Varför? För att de är admins och detta är deras forum där vi alla användare hänger.

Vart vill jag komma med att jag placerar de admins vi har på en piedestal? Jo, det är att de har sista ordet. Moderatorerna modererar någorlunda självständigt från varandra, detta är faktiskt inbyggt i datorsystemet i flashback, då en moderator inte kan ändra och ta bort varningar tilldelade av en annan moderator, för detta krävs admin.
I (FB) Moderatorn vf missbrukar sin makt, del II så skrev admin4 att denne inte har problem med varningarna du fick. Om en annan mod inte tyckt detta skulle ge en varning så spelar det ingen roll, admin4 tycker varningen är acceptabel.

Jag undrar, vad mer vill du ha än att en av flashbacks högsta höns säger att inget gick dumt till? Jag förstår att du ogillar att få varningar, och ogillar att du stängs av. Men varningar är ett tecken på att du inte sköter dig inom regelverket, och om du får varningar för samma typer av inlägg hela tiden... Vad missar du? Eller vad missar jag här egentligen?

//Jag må vara en mod, men jag är också en användare som står lika inför reglerna.
2013-12-12, 23:28
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om du slutade att vara judekritisk i exakt vartenda inlägg du skriver, oavsett om det rör sig om en tråd om hål i raggsockar, eller en tråd om israelisk politik, så hade nog dina "problem" försvunnit per automatik.

Det är en sak att starkt tro på något, och att diskutera det där ämnet hör hemma, och en helt annan att bete sig som en idiot och spamma sönder varenda tråd man deltar i med irrelevanta och/eller långsökta länkar och rent av korkade oneliners om utvalda folkslag.

Här har du lite gott att suga på Folklorist:
  • Du klarar inte av att debattera som folk.
  • Du tjatar om samma ämne ALLTID, oavsett tråd och forumdel.
  • Du beter dig som ett rövhål mot alla som inte tillber dina långsökta judeteorier.
  • Du klarar inte av att vända blicken inåt och räkna ut att du själv är orsaken till dina "problem".
Folklorist verkar ju onekligen vara ganska jobbig. Men det är inget regelbrott. Inte heller dina fyra punkter är egentligen några regelbrott vad jag kan se. Väljer man att hata judar i en tråd om raggsockor är det naturligtvis OT men i det här fallet angav ju TS en judefråga.

Tycker man att Folklorist tjatar för ofta och på för många ställen om samma sak är det väl KFK och inget annat som gäller och det är ett brott är vf inte behörig att tillämpa sanktioner för.
Bannlyst
Det är anmärkningsvärt att mina kritiker i den här tråden inte har bemött mina argument. Jag bevisade att vf är en lögnare och jag kom med exempel på hur han bryter mot reglerna när han raderar mina inlägg, men mina kritiker struntar i detta. Då finns det ju inte mycket mer att säga.
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Så det är off topic att skriva om judar i en tråd som heter Varför bajsar judiska soldater på golvet i palestinska hem? Det är off topic att att svara på frågorna som trådstartaren ställer i trådens första inlägg? Intressant…

Då missförstod du vart jag ville komma.

Anledningen till att du har problem med moderatorer och andra användare är att du alltid beter dig som en skitstövel, och ALLTID är oförmögen att objektivt diskutera judar och judendom, och att överhuvudtaget diskutera något annat än det.

Citat:
Du är den som inte klarar av att debattera. Du gjorde verkligen bort dig i tråden "The New Anti-Semitism", ny dokumentär:

https://www.flashback.org/sp43352936

https://www.flashback.org/sp43353031

https://www.flashback.org/sp43490146

Jag förstår att det fortfarande svider.

Problemet med dig Folklorist är att du utgår ifrån att alla tänker och tycker som du, och när de inte gör det så blir det liksom "malfunction, can not compute".

Inget av ovanstående svider ett dugg för mig, tvärtom, det är uppenbart för varje tänkande individ som läser dina exempel här ovan vad du är för en individ, hur du "debatterar" och din brist på objektivitet.
2013-12-12, 23:34
Medlem
Lobengulas avatar
Jag har sett Folklorist i I&I och jag är inte imponerad. En patologisk manisk drivenhet att skylla allt på judar. Folklorist verkar dammsuga nätet på allt som kan vara negativt med judar och starta tveksamma trådar.

Låt mig säga så här: Det blir lätt långtråkigt med trådar som inte har en bärkraft

Visst, avsky judar. Det är en mänsklig rättighet men att starta trådar om det minsta lilla där en jude är inblandad blir så jävla tröttsamt.

Hade jag varit mod så hade jag agerat på samma sätt, bort med tramset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in