2013-12-12, 23:36
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Det är anmärkningsvärt att mina kritiker i den här tråden inte har bemött mina argument. Jag bevisade att vf är en lögnare och jag kom med exempel på hur han bryter mot reglerna när han raderar mina inlägg, men mina kritiker struntar i detta. Då finns det ju inte mycket mer att säga.

De flesta som skrivit inlägg i den här trådstarten har säkert läst de andra också och min uppfattning är att det är samma problem fast med andra exempel, läser du inläggen?

mvh
2013-12-12, 23:39
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Då missförstod du vart jag ville komma.

Anledningen till att du har problem med moderatorer och andra användare är att du alltid beter dig som en skitstövel, och ALLTID är oförmögen att objektivt diskutera judar och judendom, och att överhuvudtaget diskutera något annat än det.
Bara för att klargöra. Man får vara en skitstövel och man behöver inte diskutera dom ämnena man är intresserad av objektivt. Man får även fokusera på endast en sak på forumet ifall man vill, exempelvis om användare X endast vill skriva om hur man bygger rosa helikoptrar så får hen göra det. Det T-80U räknade upp är alltså inte regelbrott.

Vidare till folklorists inlägg. I just det här fallet tycker jag dina inlägg om judebajset borde stått kvar då det är närmare topic än tidigare inlägg om t.ex katanasvärd och medeltida europeiska rustningar i den tråden (förvisso äldre inlägg).
2013-12-12, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Bara för att klargöra. Man får vara en skitstövel och man behöver inte diskutera dom ämnena man är intresserad av objektivt. Man får även fokusera på endast en sak på forumet ifall man vill, exempelvis om användare X endast vill skriva om hur man bygger rosa helikoptrar så får hen göra det. Det T-80U räknade upp är alltså inte regelbrott.

Vidare till folklorists inlägg. I just det här fallet tycker jag dina inlägg om judebajset borde stått kvar då det är närmare topic än tidigare inlägg om t.ex katanasvärd och medeltida europeiska rustningar i den tråden (förvisso äldre inlägg).
Tack så mycket för det här utmärkta inlägget.
2013-12-13, 00:52
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Du har blivit granskad av en admin som inte anser att VF gjort fel.
Hade VF ändrat alla dina rubriker till : Varför jag älskar judar, och admin hade tyckt det var okej så är det okej.
Varför? För det är ingen demokrati och admins styr, moderatorerna är SS och du är Juden i randig tröja.
Så ser hierarkin ut.
Senast redigerad av KurtMikkelsen 2013-12-13 kl. 00:54.
2013-12-13, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Du har blivit granskad av en admin som inte anser att VF gjort fel.
Nej, det stämmer inte. Admin svarade aldrig på mitt meddelande.
2013-12-13, 00:59
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Så här skrev jag i mitt första inlägg:

Är det off topic att skriva om judar i en tråd som heter Varför bajsar judiska soldater på golvet i palestinska hem? Mina kritiker vill inte svara på den här frågan.

Vad finns där för diskussionsvärde i en sådan tråd?
Ett sätt att förtrycka dom.
Nu har du fått ditt svar, är du nöjd?
2013-12-13, 00:59
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. Admin svarade aldrig på mitt meddelande.

Admin svarade i tråden.

(FB) Moderatorn vf missbrukar sin makt, del II
2013-12-13, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Admin svarade i tråden.

(FB) Moderatorn vf missbrukar sin makt, del II
Jag syftade givetvis på vf:s senaste maktmissbruk.
2013-12-13, 01:07
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Jag syftade givetvis på vf:s senaste maktmissbruk.

Jaha tråden med judarna som bajsade i palestiniernas hem?
Det finns inget diskussionsunderlag, antagligen därför den stängdes.
Vad ska vi diskutera hade du tänkt? Det är uppenbarligen en handling som görs i kränkande syfte.
Hade du haft någon form av samlingstråd där övergrepp mot palestinier av Israeler tas upp kanske din tråd ej hade låsts?
För vad du än tycker är trådnamnet dåligt formulerat och lämnar inte mycket till diskussion.
2013-12-13, 01:46
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Slog verkligen huvudet på spiken i ovanstående inlägg. Värt att påpeka ännu en gång så ska inte moderatorerna vara änglar här på forumet, förstår inte varför TS skulle tro något sådant. En mod är en medlem med fler knappar(soulreaper lärde mig detta).

Tror ts att moderatorerna ska vara änglar? Vad får du det ifrån? Det han har gjort är att väldigt sakligt och tydligt visa att vf missbrukar sin "makt". Helt klart trakasserar vf Folklorist för att han finner dennes åsikter förkastliga, trist att se detta på ett forum som håller yttrandefriheten högt.
2013-12-13, 01:47
Medlem
Ja fast alla utom Fina gubben som kritiserar Folklorist i tråden blandar ihop regelbrott och att de tycker att det är dåligt att Folklorist pratar om judar i ett enda argument. Att något sådant agg skulle kunna ligga dolt skulle man kunna tänka sig men att göra det så öppet kunde man inte tro.

Nej bryter Folklorist mot någon regel så visa detta för honom, blanda inte samtidigt in era tankar om att det är dåligt att han pratar judar. Hur tror ni han reagerar på det? Hjälper det honom att rätta sig efter regelverket eller blir han mer konspiratorisk? Tänk lite!
2013-12-13, 02:03
Medlem
Imirons avatar
Nu har jag inte sett tråden, så jag vet inte hur trådstarten var formulerad. Det finns flera tänkbara anledningar till att den kan raderas. Exempelvis brist på diskussionsunderlag.

Jag har som sagt inte läst trådstarten i den berörda tråden, så jag kan inte veta, men det finns en, i alla fall teoretisk möjlighet, där jag själv skulle tycka att en tråd var lite av ett gränsfall. Om man enbart har en specifik händelse, av en individ, och inte kan koppla den på ett relevant sätt till den grupp man försöker diskutera, utöver att personen råkar vara en del i gruppen, så skulle jag nog kunna se tråden som trams.

Att i ett underforum rörande moderaterna (något sådant finns inte tror jag, men skitsamma), fråga sig varför moderater dödsvåldtar småflickor, och sedan hänvisa till Anders Eklund och att han röstade på moderaterna (jag har ingen aning om vad han röstade på) så skulle jag nog se det som trams/undermåligt diskussionsunderlag.

Samtidigt så är det en svår fråga, för det är inte alltid lätt att avgöra när det är relevant. En trådstart i dataspel rörande varför "folk som spelar COD" börjar skjuta folk på riktigt skulle kunna vara topic.

Jag tror att man kan komma undan med det mesta om man tar sig tid att göra en ordentlig trådstart. Om man kunde hitta flera fall på moderater som mördat och våldtagit flickor, och kunnat komma med någon diskussion om detta och varför det är moderater som gör det och hur det är kopplat till att de är moderater så kan det väl vara topic, antar jag.

Att däremot bara länka till en tidningsartikel om Anders Eklund, någon sida där det framgår att han röstat på moderaterna och sedan skriva

"Ja, varför våldtar egentligen moderater småflickor !?" känns som en extremt undermålig trådstart som lätt kan korgas.

Nu har jag som sagt inte läst TS trådstart, så jag vet inte vart den skulle hamna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in