2013-12-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Har du svårt att läsa innantill och tänka rationellt? Att invandrare är gravt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken innebär inte att det inte finns svenska våldtäktsmän, men nu är vi ju nere på lågstadienivå på diskussionen. För varje av dina tre svenska exempel finns det tusen babbefall.

Det sas för inte så länge sen i den här diskussionen att "utan invandrare, inga våldtäkter"...
Citera
2013-12-12, 17:54
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfukingskal
Det sas för inte så länge sen i den här diskussionen att "utan invandrare, inga våldtäkter"...
Då får du rikta dig till vederbörande. Jag har aldrig påstått något sådant.
Citera
2013-12-12, 17:57
Medlem
Trovärdig källa?
http://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/
Citera
2013-12-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Trovärdig källa?
http://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

Tror inte jag ett skit på
Citera
2013-12-12, 19:30
Medlem
X3m4s avatar
Citat:
Tror inte jag ett skit på
Du lever i förnekelse. De är inte bra för dig!
Citera
2013-12-12, 20:34
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Nu bor jag i Jordbro (är svensk) och om du tycker att detta är ett icke-mångkulturellt överklasskvarter så visst, fine för mig.
Grejjen är att hade inte invandrarna funnits i Sverige hade Sverige gått i konkurs och du hade varit tvungen att bland dig ännu mer med icke svenskar..det måste vara hemskt..jag lider (inte) med dig
Huvuddelen av U-landsinvandrarna jobbar inte
och blir försörjda med skattemedel, vi skulle
slippa kostnader på över 100 miljarder om dessa
inte befann sig i landet och vi slapp försörja dom
med våra skattepengar. Vi kommer snarare gå i konkurs
på grund av invandringen, skulle vi slippa det oket
över våra axlar så skulle vi klara oss mycket bättre.
Citera
2013-12-12, 20:47
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Tycker du att alla människor är lika värda?
Den där slitna klyschan som ni "goda" kräk använder er
för att motverka totalkvaddandet av Sverige som nation
är baserat på en felöversättning av första artikeln i deklarationen
om de mänskliga rättigheterna som på engelska lyder
"...equal in dignity and rights". Alltså lika lika i värdighet,
inte lika i värde. Viss skillnad. Så inte ens i originalkällan står det
något om lika värde.
Senast redigerad av Tony Clifton 2013-12-13 kl. 02:34.
Citera
2013-12-12, 21:07
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Nu bor jag i Jordbro (är svensk) och om du tycker att detta är ett icke-mångkulturellt överklasskvarter så visst, fine för mig.
Grejjen är att hade inte invandrarna funnits i Sverige hade Sverige gått i konkurs och du hade varit tvungen att bland dig ännu mer med icke svenskar..det måste vara hemskt..jag lider (inte) med dig
Jag kan hålla med dig om att det kan behövas arbetskraftsinvandring, det är inte problemet. Problemet är att dessa arbetskraftsinvandrare av någon anledning helst vara irakier och nigerianer istället för spanjorer, irländare, greker osv. Varför måste det vara utomeuropeiska arbetskraftsinvandrare? Varför kan vi inte ha européer? Det funkade ju hur bra som helst på 60-talet, då fick vi välutbildade italienare, jugoslaver osv, är inte det bättre än att ta emot outbildade analfabeter som aldrig sett sin spegelbild förut?
Citera
2013-12-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
vi skulle
slippa kostnader på över 100 miljarder om dessa
inte befann sig i landet

Jaha du lyssnar på nöthjärnan Åkesson? Ta och lyssna lite på Betnér också!
Du sparar inte 100 miljarder, du sparar max några ören.
Citera
2013-12-12, 23:59
Medlem
http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/
Citera
2013-12-13, 01:20
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

En fuskrapport från OECD som sågats längst med fotknölarna av ekonomer, den beskriver inte alls verkligheten i Sverige.

Så hur gjorde OECD för att vända en förväntad förlust till vinst?

De fuskade helt enkelt. De lät bli att räkna in kostnader för infrastruktur, näringspolitik, rättsväsende och andra offentliga utgifter som ökar till följd av invandringen. Totalt struntade man i att räkna med nästan 40% av samtliga offentliga utgifter, vilket givetvis ger en enorm påverkan på resultatet, inte minst i ett land där det offentliga är så stort som i Sverige. När de inkluderade dessa i sin beräkningsmodell så blev resultatet en förlust på 0,57% av BNP per år, istället för en vinst på 0,2%. För 2012 motsvarar det en nettoförlust på 20,3 miljarder kronor, istället för den vinst på 7,1 miljarder som OECD hävdar i versionen av rapporten de valt att framhålla (rapporten behandlar åren 2007-2009, beräknat på BNP för dessa år blir summorna 6,7 respektive 19,8 miljarder).

Då har man ändå fulräknat och den verkliga nettoförlusten blir i själva verket betydligt större. Man har nämligen räknat med att inrikes och utrikes födda utnyttjar välfärden i lika hög grad, samma med belastningen av rättsväsendet. I verkligheten är utrikes födda kraftigt överrepresenterade inom rättsväsendet, med flera hundra procent vad gäller de grova brotten, som rimligen orsakar de största kostnaderna. Allt pekar på att första och andra generationens invandrare dessutom begår en majoritet av samtliga brott idag (vid millenieskiftet var siffran 45%). När det gäller välfärdskonsumtion är invandrare kraftigt överrepresenterade även där, med flera hundra procent vad gäller exempelvis komvux, extra stöd i skolan, tandvård och omsorg för barn och unga. Men har heller inte räknat med kostnaderna för asylmottagandet och sannolikt inte heller kostnaderna för de första åren med etableringsersättning.

Men även med fulräkning blir alltså förlusten ett faktum, man är tvungen att helt ignorera en stor del av de offentliga utgifterna för att komma fram till ett, ändå blygsamt, positivt resultat. Detta framställs sedan helt okritiskt som en sanning och blåses upp stort i svensk media som goda nyheter. Jan Tullberg skriver i Skånskan att en mer korrekt siffra är en nettokostnad på ca 3% av BNP per år och att om det är någon siffra i OECDs rapport som är värt att lyfta fram som utmärkande/avvikande för just Sverige så är det socialhjälp till invandrare jämfört med socialhjälp till infödda. I Sverige får en genomsnittlig invandrare 10,2 gånger mer socialhjälp än en genomsnittlig svensk. Det är högsta siffran i OECD, vars medeltal är 1,7.

http://freedomofspeech2014.blogspot.se/2013/06/faktabanken-invandringens-kostnader.html#k31
Citera
2013-12-13, 02:32
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Jaha du lyssnar på nöthjärnan Åkesson? Ta och lyssna lite på Betnér också!
Du sparar inte 100 miljarder, du sparar max några ören.

Jag tror nog min uppskattning är lite närmare sanningen än din.
Lever flertalet U-landsinvandrare på bidrag så är det ganska uppenbart att det kostar pengar,
stora pengar. Man behöver inte lyssna på nollan Åkesson för att inse det, det räcker
med sunt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in