2013-12-12, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfukingskal
Nu bor jag i Jordbro (är svensk) och om du tycker att detta är ett icke-mångkulturellt överklasskvarter så visst, fine för mig.
Grejjen är att hade inte invandrarna funnits i Sverige hade Sverige gått i konkurs och du hade varit tvungen att bland dig ännu mer med icke svenskar..det måste vara hemskt..jag lider (inte) med dig
Utveckla - gärna med egen logisk förklaring.

Citat:
Tycker du att alla människor är lika värda?
Hur definierar du "alla människors lika värde" – att vilket främmande folk som än vill och kan ska få erövra Sverige, och att svenskarna bara ska acceptera sitt öde att utplånas i sitt egna land?
Citera
2013-12-12, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Utveckla - gärna med egen logisk förklaring.

Hur definierar du "alla människors lika värde" – att vilket främmande folk som än vill och kan ska få erövra Sverige, och att svenskarna bara ska acceptera sitt öde att utplånas i sitt egna land?

Dom betalar massa skatt, köper mjölk på ica, betalar bensin osv.
En afrikan, en kurd, en arab, en svensk, en norsk, en amerikan, en kines..alla har precis samma värde när dom föds. Ingen är mindre värd en någon annan. Väljer man dock att bli pedofil/våldtäktsman så har man inget värde och borde halshuggas eller sättas in på kåken på livstid.
Citera
2013-12-12, 02:29
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
En afrikan, en kurd, en arab, en svensk, en norsk, en amerikan, en kines..alla har precis samma värde när dom föds. Ingen är mindre värd en någon annan. Väljer man dock att bli pedofil/våldtäktsman så har man inget värde och borde halshuggas eller sättas in på kåken på livstid.
De betalar inte alls massa skatt. Massinvandringen av negrer och araber är en enorm förlustaffär för det svenska folket.
Citat:
Enligt rapporten gör Sverige en av största nettoförlusterna på invandringen i OECD-området, med -0,57 procent av BNP. Och då är ytterligare sociala kostnader för ökad kriminalitet, sämre skolor med mera inte inräknade. Ej heller skiljer rapporten på till exempel invandrade danskar och somalier, utan alla invandrargrupper bokförs som en grupp.

”Invandrarnas fiskala bidrag [till samhället] är generellt sett mindre än inföddas. Mestadels för att de betalar mindre skatt”, står det i sammanfattningen av rapporten.

Bland annat framgår det i rapporten att invandrare i Sverige tar emot socialbidrag i 10 gånger högre uträckning än svenskar (tabell 3.A1.3).
http://www.friatider.se/har-ljuger-dn-om-rapport-om-invandringens-kostnader-ar-istallet-forlust

Svartingarna är precis lika värdelösa i Sverige som dom är i sina skithålor till egna länder och notan för dom svenska skatteslavarna ökar för varje år:
Citat:
Förslaget, vilket ingick i regeringens budgetproposition för år 2014, innebär att inte mindre än 12,4 miljarder kronor kommer att satsas på ”integration och jämställdhet”. Merparten av dessa pengar, 7,3 miljarder kronor, ska gå till ”insatser i samband med flyktingmottagning”.
https://www.nordfront.se/riksdagen-beviljar-mer-pengar-till-integration-och-jamstalldhet.smr

Massinvandringens konsekvenser är alltså att svenskarna betalar miljarders miljarder kronor för att bli gruppvåldtagna och mördade.
Citera
2013-12-12, 02:56
Medlem
Citat:
Jag antar att vi behöver alla dessa livstidslycksökare från Somalia som får bil, körkort, bostad, kläder, tandläkarbesök etc helt gratis livet ut också? Annars skulle väl de anställda på Försäkringskassan drunkna i pengarna som i dagsläget istället går till dessa?

Citat:
Men det blev inte riktigt det svaret jag sökte. Innebär det att vilket främmande folk som än vill och kan ska få erövra Sverige, och att svenskarna bara ska acceptera sitt öde att utplånas i sitt egna land?
Citera
2013-12-12, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godisbitn
Du är stolt över någonting du inte kan rå för? Stolt för någonting du är född till eller inte. Vår officiella representant är inte ens svensk och dess familj kommer aldrig bli det heller.
Fast om du skulle få ett testamente från en bortgången släkting som efterlämnar en herrgård och en stor förmögenhet i diamanter till dig så har väl du på samma sätt egentligen inte gjort dig förtjänt av det arvet heller? Det skulle bara vara en slumpmässig tur att du blev släkt med honom. Du hade lika gärna kunnat födas till en fattig torparfamilj i en liten stuga i skogen. Skulle du skänka bort allt detta till välgörenhet som den givmilda person du är?

Citat:
Ursprungligen postat av godisbitn
Inget land kommer att vara detsamma. Alla länder kommer att utvecklas och ändras...
Men under vår passerade historia så har vi utvecklats med våra egna landsmän och lett den utvecklngen själva, och inte fösts ihop med allehanda folkslag från jordens alla hörn och låtit dem leda utvecklingen åt hållet som passar dem bäst.
Senast redigerad av Anders-Lundgren 2013-12-12 kl. 04:37.
Citera
2013-12-12, 04:42
Medlem
Du ställer frågan. Om du får svar bör du nog inte försöka "tränga bort\förvränga deras svar. Det är väl deras åsikt, precis som du har dina. "Vi vill bevara Sverige svenskt" är ju knappast något fel i det, tycker det är uppenbart. Det jag försöker säga är att alla har sina åsikter. Ställer du frågan får du acceptera svaren istället för att försöka leka lärare om nåt slag. Sen att du inte verkar bry dig om vårat land är ju enbart ditt problem
Citera
2013-12-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
De betalar inte alls massa skatt. Massinvandringen av negrer och araber är en enorm förlustaffär för det svenska folket.
http://www.friatider.se/har-ljuger-dn-om-rapport-om-invandringens-kostnader-ar-istallet-forlust

Svartingarna är precis lika värdelösa i Sverige som dom är i sina skithålor till egna länder och notan för dom svenska skatteslavarna ökar för varje år: https://www.nordfront.se/riksdagen-beviljar-mer-pengar-till-integration-och-jamstalldhet.smr

Massinvandringens konsekvenser är alltså att svenskarna betalar miljarders miljarder kronor för att bli gruppvåldtagna och mördade.

Så du påstår att invandraren som kör min buss på morgonen inte betalar skatt, bullshit!

Dessa "svartingar" har inte gjort dig nånting. Jag hoppas dom skjuter dig ikväll.

Ja men utan invandrare så har vi inga våldtäkter och mord säger du..Hmm..Hagamannen, Anders Eklund, Killen som våldtog en tjej på toan på sin skola för nåt år se..Ja jag har hört att ingen av dom är svenskar..
Citera
2013-12-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Men det blev inte riktigt det svaret jag sökte. Innebär det att vilket främmande folk som än vill och kan ska få erövra Sverige, och att svenskarna bara ska acceptera sitt öde att utplånas i sitt egna land?

Erövra ett land? Vi lever inte på 1700-talet ditt pucko! Det handlar om att folk söker sig till frihet och du säger "Nej åk hem ditt land och knulla din mamma och bli skjuten ikväll" till dom!
Citera
2013-12-12, 10:27
Medlem
Jag är inte någon aktiv nationalist, men jag tror på ett samhälle där alla känner samhörighet. Jämför Sverige och Finland där Finland drabbades hårt i andra världskriget, finländarna vet att i sådana tillfällen måste folket känna samhörighet med varandra för att gå vidare. Sveriges ledande politiker är naiva och tror att ett splittrat samhälle fungerar, de skulle gärna ha ett klassamhälle som i exempelvis Kina eller att flera gravt skilda nationstillhörigheter ska vara grunden i det svenska samhället.
Jag älskar Sverige för vad det var, inte för var det är. Den äldre generationen fick lära sig att arbeta redan som barn och göra rätt för sig, trots den extrema fattigdomen förr var moralen tillräckligt hög för att befolkningen inte skulle bli rånade och nedslagna bara för de såg svenska ut när de gick ut på gatan.
Den f.d. höga moralen gjorde att jag kan studera utan att betala terminsavgifter vilket jag är tacksam för, tyvärr har moralen sjunkit så välfärdsmodellen missbrukas och de som byggde det svenska samhället lämnas för att ruttna i slutet av livet. Så som Sverige fungerar nu så kommer det aldrig bli så bra som det en gång var, Sverige blir bara sämre och sämre.
Citera
2013-12-12, 10:49
Medlem
Citat:
Erövra ett land? Vi lever inte på 1700-talet ditt pucko! Det handlar om att folk söker sig till frihet och du säger "Nej åk hem ditt land och knulla din mamma och bli skjuten ikväll" till dom!
Engelsmännen som koloniserade Amerika och Oceanien sökte också efter frihet, och det fick indianerna respektive aboriginerna betala för. De lever i reservat idag. Frågan är om vi får tillgång till reservat när vi blir en minoritet då minsta lilla uns av självständighet för oss anses vara hätskt.
Citera
2013-12-12, 11:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Så du påstår att invandraren som kör min buss på morgonen inte betalar skatt, bullshit!

Dessa "svartingar" har inte gjort dig nånting. Jag hoppas dom skjuter dig ikväll.

Ja men utan invandrare så har vi inga våldtäkter och mord säger du..Hmm..Hagamannen, Anders Eklund, Killen som våldtog en tjej på toan på sin skola för nåt år se..Ja jag har hört att ingen av dom är svenskar..

Idiot! Att din svartingbusschaufför betalar skatt säger självfallet inget om invandringens totala kostnader. Vad säger ekonomiprofessor Assar Lindbeck? Se nedan.

http://www.friatider.se/%3Fp%3D109058
Citera
2013-12-12, 13:03
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:

Det beror ju på om chauffören kör för ett kommunalt eller privat transportföretag. I vilket fall som helst är invandringen en förlustaffär.

Har du svårt att läsa innantill och tänka rationellt? Att invandrare är gravt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken innebär inte att det inte finns svenska våldtäktsmän, men nu är vi ju nere på lågstadienivå på diskussionen. För varje av dina tre svenska exempel finns det tusen babbefall.

Haha, och där kom nackskottsretoriken, ni kommunister förnekar er fan aldrig. Satt inte du nyss och ojade dig över allas lika värde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in