Jag har varit lite smått irriterad ett bra tag på er, varför jag varit smått irriterad är nog för att jag inte förstår er. Vad är det som får er att älska Sverige? Jag förstår verkligen inte. Är det nationalsången vi inte valt? Är det flaggan vi inte valt? Eller är det nationaldagen vi inte har valt som vi älskar så mycket? Vad annars ska det vara? Du som är nationalist. Jag förstår verkligen inte. Varför säger du att du älskar Sverige? Vad har Sverige gjort för dig? Vad är det med vårt smutsiga svenska samhälle som är så lockande som får dig att älska detta land? Är det för att du är född i Sverige? Ifall det är så att det är för att du är född i Sverige är du verkligen en nationalist då? Det är ju bara sån kallad "tur" att du är född i Sverige. Vad är det som skiljer vårt "svenska samhälle" från de andra samhällena bland våra grannländer? Hur kan det vara så svårt att svara på en sådan enkel fråga som "Vem är svensk"? Är du stolt svensk? Du är stolt över någonting du inte kan rå för? Stolt för någonting du är född till eller inte. Vår officiella representant är inte ens svensk och dess familj kommer aldrig bli det heller.
Du säger att du älskar ditt land.. Men är det verkligen ditt land du älskar? Är det inte de som är i landet du älskar och inte själva landet? Du kallar Sverige ditt hem, ifall allt du älskade skulle flytta, skulle Sverige då fortfarande vara ditt hem?
OBS jag kommer inte börja diskutera eller debattera med någon om jag inte känner för det. (Mao om det du skriver är något kränkande etc, annars skulle jag gärna vilja få en bättre bild på hur ni tänker och även vad ni är för människa)
Må bäst!
Du säger att du älskar ditt land.. Men är det verkligen ditt land du älskar? Är det inte de som är i landet du älskar och inte själva landet? Du kallar Sverige ditt hem, ifall allt du älskade skulle flytta, skulle Sverige då fortfarande vara ditt hem?
OBS jag kommer inte börja diskutera eller debattera med någon om jag inte känner för det. (Mao om det du skriver är något kränkande etc, annars skulle jag gärna vilja få en bättre bild på hur ni tänker och även vad ni är för människa)
Må bäst!