Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
En symfoni i färg och toner:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-ekenas-ronneby-kommun-sjoborrevagen-17-5926514
Som kontrast till den "stilrena" inredningen i dom offentliga rummen så har dom ju iallafall köttat loss ordentligt med färg och tapeter i dom privata rummen. Lägg märke till att kläderna i klädkammaren är färgkoordinerade med accenterna i inredningen.
Dock en väldigt intressant lösning med den upphöjda altanen på höjden bakom huset. Riktigt riktigt kul lösning. Värre är det med trappan i huset, om man snavar på trappans nedre del och slår huvudet i något av hörnen på trappstegen så överlever man nog inte. Det ser ut som väldigt skarpa hörn, och dessutom utan lejdare.
Ja här var det modernt, känns som att någon läst inredningstidningar och prickat av allt trendigt. Det blir för mycket helt enkelt. Men jag föredrar sådana här hus själv, skulle lätt kunna bo i denna inredningshysteri om man jämför med 50-60-70-80-tals inredningar. Här är det bara att skala av lite så blir jag nöjd, men när man måste byta varenda möbel o pinal, måla om allt och byta kök mm. då blir jag lite deppig av miljön. Jag har svårt för mönstrade kakel och väggtexter i vart och vartannat rum. Jag har däremot inte något emot att umgås med vänner i deras hem som har totalt annan smak än mig själv, så jäkla egocentrisk är jag inte

Det är ju mer när man hemnet-knarkar som man kritiserar diverse miljöer.
Det enda föremål med lite personlig prägel är vasen i köksfönstret, arvegods eller loppisfynd?!
Trappan är som du säger livsfarlig. Man behöver bara stuka foten i joggingspåret så tar man sig inte upp till sovrummet.
Som besökare i detta hem skulle jag klia mig lite i huvudet vilken dörr jag skulle knacka på....det ser ju ut som två huvudentreer, jag trodde vid första anblick att det var ett parhus.
Edit.
På tal om parduschar som vi nyss diskuterade, så har detta hus det och här med lite spejs och bra planlösning.